  • 11. Data: 2002-05-14 14:14:18
    Temat: Re: Kupić euro w Polsce czy z bankomatu w Niemczech
    Od: "Rad'ek" <A...@p...fm>

    Użytkownik "alexy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:02051414050643@polnews.pl...
    > To ma być mała kwota, jakieś 50 euro na drobne wydatki, karta to VE
    Millennium.
    > --

    taaaak to zdecydowanie wybierz z bankomatu ...
    z roznicami kursowymi i prowizja banku wyjdzie Ci z pewnoscia jakies 10%
    transakcji ...

    kup w kantorze lub banku - i tak nie zauwazysz roznicy przy takiej kwocie
    pomiedzy kantorem a bankiem ;-)

    pozdr zyczac udanych zakupow :-)
    radek

  • 12. Data: 2002-05-15 07:28:43
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rad'ek" <A...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "alexy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > sobie
    >

    > musisz uscislic pytanie:
    > 1. jaka kwota?
    > 2. jaka karta / jakiego banku? ew. typ rachunku osobistego
    >
    > wszystko oczywiscie zalezy od wysokosci prowizji pobieranej przez Twoj
    bank
    > oraz o kurs jaki stosuje Twoj bank do rozliczen - najlepiej wiec dowiedz
    sie
    > w swoim banku.

    nic nie zalezy od prowizji i kursow do rozliczen. Kiedys Lidka przedstawiala
    testy roznych kart za granica i zawsze wychodzilo ze najtaniej mozna kupic
    walute w kantorze. Wyplata karta z bankomatu a nawet zaplata w sklepie
    zawsze bedzie mniej korzystna bo bank musi na tym zarobic. Pozostaje tylko
    kwestia bezpieczenstwa - nie kazdy chce podrozowac z setkami Euro w
    kieszeni. Przy malych kwotach nie ma o czym mowic - nie oplaca sie w ogole
    korzystac z kart.

    D.

  • 13. Data: 2002-05-15 10:01:51
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > kwestia bezpieczenstwa - nie kazdy chce podrozowac z setkami Euro w
    > kieszeni. Przy malych kwotach nie ma o czym mowic - nie oplaca sie w ogole

    W to co mówisz to kłamstwo i nieprawda.
    Sa banki i karty, ze to sie bardzo nie opłaca, a sa takie, ze owszem,
    zdecydowanie nie.
    Bylem z kumplem w koncu stycznia w Wiedniu ( wyjechalismy tak, ze mowy o
    kupowaniu EURO nie bylo :)
    i bralismy kase i placilismy za uslugi.
    Maestro do RORu w PEKAO SA - gotowizna 3.58, bezgotówkowa 3,54, kantory
    sprzedawały po 3,59-3,60
    Niestety - to kumpel stosowal takie rozwiazanie :)
    Ja uzyłem VE BPHu, i lącznie z prowizja EUro w gotówce kosztowało mnie na
    ten sam dzien 3,84 :)
    Bazgotówkowe 3,64.
    Tak wiec rożnice sa znaczne, a jak ktos nie wie, ile dokładnie bedzie
    potrzebowal kasy, to bardziej sie opłaca zaplacic dobrą ( adekwatna) karta
    niż wymieniac kupe kasy 2 x i wozic w gotowiznie.

    Wojtek

  • 14. Data: 2002-05-15 10:14:29
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i bralismy kase i placilismy za uslugi.
    > Maestro do RORu w PEKAO SA - gotowizna 3.58, bezgotówkowa 3,54, kantory

    w kantorze negocjujesz kurs, przy wiekszych kwotach bez problemu mozna
    uzyskac korzystniejsza cene. Dla mnie testy Lidki byly wiarygodniejsze bo:
    podala dokladnie dzien transakcji, wykorzystywala kilkanascie roznych kart w
    roznych kombinacjach. Twoj przyklad byc moze jest wyjatkowa - wiadomo ze
    Maesto ma korzystniejsze kursy a zadna VE nie bedzie miala porownywalnego
    kursu. Poza tym wiele zalezy od banku. Byc moze Maestro Pekao ma jakies
    wyjatkowe kursy ale chcialbym uslyszec jakies potwierdzenie z innych ust.
    Oczywiscie ten wyjatek i tak tylko potwierdza regule ze w wiekszosci
    wypadkow kursy bankowe sa niekorzystne.

    D.