  • 41. Data: 2018-07-23 11:15:14
    Temat: Re: Który bank nie pobiera prowizji od wpłaty kasy
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > "Prawny srodek płatniczy" nie dotyczy tylko konsumentow.

    A tu znalazłem art. z bankiera z 2012 (stefy kibica były cashless only):
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Platnosc-tylko-kart
    a-To-legalne-2568226.html
    Zawiera omówienie ekspertyzy prawnej NBP w tym zakresie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 42. Data: 2018-07-23 11:17:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Logiki w tym nie widzę.

    Ty w ogóle mało logiki widzisz w tyskusjach, z tego co obserwuję :P
    No offense, ale czepiasz się.

    > Po pierwsze - nie wszystkie banki zakazują używania konta osobistego do
    > działalności, ale nawet jeśli, to z tego nie wynika formalny obowiązek
    > przyjmowania płatności SP.

    W ogóle nie ma obowiązku przyjmowania płatności.
    Możesz pracować na wolontariacie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 43. Data: 2018-07-23 11:19:36
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Tak jak i sprzedawca. Tyle że to właśnie sprzedawca ma narzędzia, aby
    > swój upór przekuć w narzędzia przymusu.

    Wszystko zależy od róznicy wielkości podmiotów.
    Jak sprzedawcą jest mała firma, a nabywcą podmiot rządowy / duża firma,
    to mały fikał nie będzie, bo będzie zastosowany środek przymusu "z panem
    nie współpracujemy". I wystarczy jeden taki by już musieć otworzyć konto
    firmowe.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 44. Data: 2018-07-23 11:37:43
    Od: ń <ń@ń.ń>

    W jakim języku to napisałeś?
    A dlaczego ma niedotyczyć tylko konsumentów?

    -----

  • 45. Data: 2018-07-23 11:40:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > No offense, ale czepiasz się.

    > W ogóle nie ma obowiązku przyjmowania płatności.

    Zarzucasz mi brak logiki, a potem odpisujesz jeszcze bardziej od czapy i
    nie na temat. Mało śmieszne.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2018-07-23 11:41:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > to mały fikał nie będzie, bo będzie zastosowany środek przymusu "z panem
    > nie współpracujemy". I wystarczy jeden taki by już musieć otworzyć konto

    Ale to nie jest FORMALNY obowiązek, tylko co najwyżej oczekiwanie
    rynkowe. Bierz odpowiedzialność za swoje wypociny, jeśli rozmowa z tobą
    ma mieć jakikolwiek sens :)

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2018-07-23 12:01:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Zarzucasz mi brak logiki, a potem odpisujesz jeszcze bardziej od czapy i
    > nie na temat. Mało śmieszne.

    Zarzucam Ci tylko i wyłącznie czepialstwo (i to w żartobliwej formie),
    a nie brak logiki.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 48. Data: 2018-07-23 12:02:34
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale to nie jest FORMALNY obowiązek, tylko co najwyżej oczekiwanie
    > rynkowe. Bierz odpowiedzialność za swoje wypociny, jeśli rozmowa z tobą
    > ma mieć jakikolwiek sens :)

    Dobrze. Nie jest to obowiązek FORMALNY.
    Czy jakkolwiek to zmienia sytuację podmiotów która wynika z moich postów?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 49. Data: 2018-07-23 12:03:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2018-07-23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Zarzucam Ci tylko i wyłącznie czepialstwo (i to w żartobliwej formie),
    > a nie brak logiki.

    Po to tu jesteśmy, aby się czegoś nauczyć. Napisałeś kategorycznie o
    formalnym obowiązku przyjmowania wpłat SP, a jak się zacząłem dopytywać
    (bo temat świeży i dobrze by było wiedzieć), to zacząłeś odwracać kota
    ogonem, i wmawiać mi winę, że spytałem :)

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2018-07-23 12:06:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Dobrze. Nie jest to obowiązek FORMALNY.
    > Czy jakkolwiek to zmienia sytuację podmiotów która wynika z moich postów?

    Oczywiście, że zmienia.

    Napisałeś, że teraz konto osobiste do celów DG nie przejdzie, bo
    "formalny obowiązek", że "wyraźnie oddziela" itp.

    A jako że to nieprawda, to cały tenże twój post jest o kant d. potłuc :)

    --
    Liwiusz