  • Data: 2018-07-22 13:17:26
    Temat: Re: Który bank nie pobiera prowizji od wpłaty kasy
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Drugi artykuł wskazuje podstawę prawną możliwości odmowy płatności gotówką - kluczowa
    jest tu informacja "z góry".
    Zresztą restauracja to specyficzny temat, zupełnie inny niż sklep.
    A ja wczoraj drugi raz w życiu trafiłem na kiosk "płatność kartą od 10zł" - choć w
    metrze, to babcia taka, że robić awanturę byłoby niemoralnie, a nawet robić test z
    wyciągnięciem władysława.
    I pytanie, na co komu pikaczowy terminal w kiosku tylko na ponad 10zł? Pewnie do
    sprzedawania fajek. A może ma taki abonament, że bez ryczałtu, ale z wyższą prowizją?
    Na szczęście kiosków dostatek.
    Ale też dobry patent dla kelnera - karta z bonusami, np. 1-2-3 żaby (zwrot 3%
    wydatków w _restauracjach_ ;) albo miles&more - i jak klient płaci gotówką to kelner
    płaci swoją kartą. Właściciel kasy nie musi prowadzić, nie będą się o oszustwa
    podejrzewać itp. Tyle że w knajpie w PL to z połowa idzie pod stołem, bo podatki...