  • 11. Data: 2003-02-14 13:42:29
    Temat: Re: Krótkoterminowy kredyt na zakup mieszkania
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fires" <f...@a...com.USUN.pl> napisał w wiadomości
    news:b2ir32$845$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > których
    > Ale do rzeczy... uzyłem ich elektronicznego asystenta i wyliczył mi...
    > oprocentowanie zmienne w skali roku: 14.76 %(kredyt w PLN). W tabeli
    jednak
    > rzeczywiście podają 7.97%

    W KB widzę WIBOR3M+1,5%
    W PKO BP jest WIBOR3M+1,0% na krótki okres z wkładem min. 20%.
    Oprócz prowizji, trzeba jeszcze pamiętać o ubezpieczeniu do czasu wpisu
    hipoteki - koszt c.a. 0.8% rocznie.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 12. Data: 2003-02-14 16:00:22
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > W PKO BP jest WIBOR3M+1,0% na krótki okres z wkładem min. 20%.
    > Oprócz prowizji, trzeba jeszcze pamiętać o ubezpieczeniu do czasu wpisu

    Zainteresowany ma aż ponad 50% wkładu własnego, więc w KB WIBOR3M+1%=7,47%.
    Ubezpieczenie przed wpisem wynosi 0,07%/miesięcznie. Jeżeli w PKOBP nie trzeba
    płacić za ubezpieczenie do momentu wpisu oraz obniżą mu prowizję do 0,9% (w KB
    standard), to lepiej żeby brał w PKOBP. Tensor1.

    PS. Czy wiesz na pewno, że PKOBP nie pobiera opłat za ubezpieczenie do momentu
    wpisu do hipoteki

  • 13. Data: 2003-02-14 19:08:50
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    [...]
> [...]
    > standard), to lepiej żeby brał w PKOBP. Tensor1.
    >
    > PS. Czy wiesz na pewno, że PKOBP nie pobiera opłat za ubezpieczenie do

    Dziekuje za pomoc i porady.
    Moim faworytem jest w tej chwili PKOBP z prostego powodu... brak oddziału KB
    w moim miasteczku. Konieczność złożenie kilku - jak sądze - wizyt w banku i
    dojazd kilkadziesiąt kilometrów do najbliższego oddziału czyni oferte KB
    mniej opłacalną i... uciążliwą.

    W moim przypadku najważniejsze są koszty jednorazowe - prowizja, koszty
    ubezpiecznia przed założeniem hipoteki, a mniej bezwględna wartośc stopy
    procentowej, biorąc pod uwage, że chce po ok 6 -8 misiącach spłacić resztę
    kredytu jednorazowo.

    Fires

  • 14. Data: 2003-02-14 19:20:36
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > procentowej, biorąc pod uwage, że chce po ok 6 -8 misiącach spłacić resztę

    Jeszcze jedna rada. Banki z reguły nie lubią udzielać kredytu mieszkaniowego na
    tak krótkie okresy. Dlatego też nie musisz tego mówić. Upewnij się co do marży,
    czy im krótszy okres tym marża mniejsza czy odwrotnie. W zależności od tego
    powiedz im prawdę lub nic nie mów. Nic nie tracisz. Jak Ci ustalą marżę,to
    nawet biorąc kredyt na 10 lat możesz go przecież bez dodatkowych kosztów
    spłacić po pół roku. Tensor1.

  • 15. Data: 2003-02-14 21:33:52
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    [...]
> [...]
    > nawet biorąc kredyt na 10 lat możesz go przecież bez dodatkowych kosztów

    Dokładnie tak zamierzam zrobić :-) Dzieki

    --
    ----=== Sławomir Fajer (Fires) ==----
    --==== f...@a...com.USUN.pl ====--

  • 16. Data: 2003-02-17 07:33:30
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    > PS. Czy wiesz na pewno, że PKOBP nie pobiera opłat za ubezpieczenie do
    momentu
    > wpisu do hipoteki

    Ależ napisałem, że pobiera, chyba że znajdzie się żyrantów :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 17. Data: 2003-02-17 11:57:56
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > momentu
    >
    > Ależ napisałem, że pobiera, chyba że znajdzie się żyrantów :-))

    A jak wielka jest ta opłata. Chciałem porównać z innymi bankami.
    Będę wdzięczny za informację. Tensor1.

  • 18. Data: 2003-02-17 12:00:30
    Od: t...@p...onet.pl

    > A jak wielka jest ta opłata. Chciałem porównać z innymi bankami.
    > Będę wdzięczny za informację. Tensor1.

    Przepraszam. Jednak jestem bardzo roztargniony, napiszałeś 0,8% w skali roku.

  • 19. Data: 2003-02-17 16:10:15
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    > Przepraszam. Jednak jestem bardzo roztargniony, napiszałeś 0,8% w skali
    roku.

    Napisałem 0,8%, ale dokładnie nie pamiętam i może to być np. 0,79% :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 20. Data: 2003-02-17 18:06:29
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b2r1fi$gm4$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > roku.
    >
    > Napisałem 0,8%, ale dokładnie nie pamiętam i może to być np. 0,79% :-))

    Przed chwilą byłem w PKOBP. Dowiedziałem się, że jest to 0,06% na miesiąc.

    Co innego mnie zdenerwowało - chcą zabezpieczenia w postaci wpisu
    hipotecznego (to oczywiste), ale także w postaci weksla. Czy inne banki tez
    stosuja takie podwójne zabezpieczenie?