eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy zagraniczne - promo w citku › Re: Kredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy zagraniczne - promo w citku
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 6 Jun 2023 16:43:34 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy
    zagraniczne - promo w citku
    From: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    wtorek, 6 czerwca 2023 o 17:50:58 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Jakiś powód, że się opłaciło, mimo podniesionych wymagań (choć o to zadbali
    niestety pinokio i glapcio)?

    W starym premium popsuli kartę debetową - dodali 5% prowizji za przewalutowanie.
    No i w obecnym premium są 3 przelewy ekspresowe w miesiącu za darmo, w starym - zero.

    > O, i w sumie dotarło do mnie, że premium we francuzie wróciło - bo OIDP przez jakiś
    czas nie było,
    > został tylko plebs, a potem od razu "private banking".

    Wydaje mi się, że nie było przerwy. Nastąpiła płynna zmiana oferty z "Konta Premium"
    na "Moje Konto Premium".

    > Jeszcze santander się wygłupia i dla bezpłatności każe trzymać na rachunki min. 20
    jednostek waluty.

    Santander Select odpadł z powodu wyjątkowo złych kursów na debetówce = kurs banku +
    2,8%.

    > Ale przelewy SEPA za darmo.

    Co zrobić, Unia tak nakazała.

    > Tu wyskoczył ciekawy problem - jaki typ przelewu wybrać, żeby przelać euro
    > między polskimi bankami - a jaki, żeby przelać euro wewnątrz banku,
    > oczywiście chodzi o brak przewalutowań.

    SEPA. Nie da się?

    > O, to może dobrze pamiętałem, choć wciąż trochę się skłaniam ku temu,
    > że bez dodatkowej opłaty za przewalutowanie tylko przy księgowaniu na rachunku
    euro.
    > Jesteś pewien, że tak jest na debetówce i rachunku PLN, a nie na visie premium?

    Z obecnego regulaminu:
    1. Kwoty Transakcji dokonanych:
    1) Kartą Mastercard wydaną do Konta Osobistego dokonanych w walucie obcej -
    przeliczane są na złote z zastosowaniem Kursu Obciążeniowego obowiązującego w
    Organizacji Płatniczej Mastercard

    W TPiO jest pozycja: "Dodatkowa prowizja za przewalutowanie transakcji w walucie
    innej niż PLN dokonanej kartą", która dla większości kart debetowych wynosi 5%, ale
    Moja Karta Premium Mastercard ma 0%.

    A kiedyś było tak:
    1. Kwoty transakcji dokonanych w walucie obcej innej niż euro są przeliczane na euro
    przez organizację płatniczą z zastosowaniem kursu walutowego obowiązującego w tej
    organizacji
    płatniczej w dniu dokonania przez nią rozliczenia transakcji.
    2. Kwoty transakcji dokonanych w euro oraz kwoty transakcji przeliczone na euro,
    przeliczane są przez Bank na złote po kursie sprzedaży euro, określonego w pierwszej
    Tabeli kursów
    walut w dniu otrzymania przez Bank od organizacji płatniczej dokumentu
    potwierdzającego dokonanie tej transakcji.

    > O, co do citi to masz na to jakiś źródło?
    > Bo teraz to mam dokumentnie zaplątane tym, że ta sama debetówka jest do rachunków
    wspólnych i indywidualnych
    > i dopytuję mocno citka, jak się zachowa citi global wallet.
    > Jak się w końcu dowiem to może zamieszczę korespondencję, żebyście poznali tą drogę
    przez mąkę ;>

    Odnośnie przewalutowań jest tabelka pod flagami:
    https://www.citibank.pl/konta-osobiste/produkty-walu
    towe/global-wallet/

    > Gdyby to tylko nie był żubr... ;>

    Jeden z niewielu banków, w którym nigdy niczego nie miałem.