eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy zagraniczne - promo w citku › Re: Kredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy zagraniczne - promo w citku
  • Data: 2023-06-14 13:48:50
    Temat: Re: Kredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy zagraniczne - promo w citku
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mbąk się nie popisał tym razem tempem przy wysyłaniu kart - przyszły dopiero wczoraj,
    ale za to hurtem wszystkie trzy.
    Kredytówka z pikaczem - pewnie skończyły im się bezpikaczowe pasiaste blankiety, bo
    nie sądzę,
    aby mieli pikaczowe złote rybki - no chyba że mieli.
    Ale poszło wypowiedzenie - niespodzianka, po sporym oczekiwaniu na mLinkę okazało
    się,
    że jednak można sobie wypowiedzenie wyklikać - ale schowane mocno.

    Przy okazji znalazłem, gdzie jest w mbąkowej apce potwierdzenie operacji - bo po
    włączeniu
    apki wyskakuje same tylko wtedy, gdy apka jest uruchamiana.
    Jeśli jest już uruchomiona w tle to szukaj sobie wiatru w polu, chowają się
    (a na ajfonie nie potrafię apki zamordować - tzn. chyba kiedyś to robiłem
    ale zapomniałem, jak do tego doszedłem - zresztą wolę się do tego diabelskiego
    wynalazku
    nie dotykać, żeby znów się nie zablokował - a wynalazek jest diabelski, np.
    połączenie
    czytnika papilarnego z guzikiem "start" - wujek zawsze odblokowując apkę mBąka
    jednocześnie
    ją chowa - dopiero dzisiaj sobie uświadomiłem, dlaczego się tak dzieje).
    Parę pozdrowień bym posłał temu, kto tak to wymyślił i zrealizował.

    W citku też się to jakoś turla - kurierów wynajmują aż za dokładnych, rano poprosiłem
    SMSem żeby był "po 12" no to przyszedł o 12:10.
    W sumie dobrze, bo szybko z głowy, ale i dobrze, że poranne latanie po mieście
    oszacowałem z zapasem,
    bo doturlałem się o 11:45.

    Parę minut wcześniej dzwonili z tego wczorajszego klikania.
    Ale nie ma się co sugerować - jak będzie do wykorzystania to poczeka się tydzień ;>

    We francuzie kredytówki pojawiły się już w ST - więc poszło.
    I nawet zmienili opisy promocji w ST - czytają ten mój "blog" na p.b.b.? ;>
    Przy okazji trafiłem tam na "konto karty samodzielniaka" - pozwala wyrobić
    darmową debetówkę dla dziecka w wieku 7-13 lat.
    Więc byłoba już to druga "bardzo nieletnia " debetówka obok mbąka (choć tam można
    0-13 lat ;) - i również darmowa,
    bo choć wymagane jest też konto osobiste, to bez karty "dla dorosłego" można mieć je
    za darmo.

    Zna ktoś jeszcze jakiś bank, gdzie można mieć debetówkę dla dziecka poniżej 13 lat?
    Kiedyś coś było w skarbonce.

    Swoją drogą mbąk nie potrafił mi wytłumaczyć, jakim prawem w ogóle wydają takie
    karty dla <13 lat - bo taki nielat pełnomocnikiem być nie może, właścicielem konta
    też nie
    (tu explicite właścicielem jest dorosły, dopiero od 13 lat dziecko może mieć swoje
    konto,
    ale obowiązkowo z dorosłym pełnomocnikiem) - no więc właściwie jak to jest?
    Dostajesz własną kartę do własnego konta - tylko z zamówionym innym napisem (o, w
    citku
    można sobie wybrać, co będzie na karcie napisane - max. 19 znaków - na pewno przy
    zamawianiu
    karty dodatkowej w ST - ciekawe, czy to weryfikują, np. czy przejdzie ***** *** ;) ?
    I możesz razem z bankiem rżnąć głupa, dając taką kartę dziecku?
    No chyba że nie całkiem rżnąć głupa, może bank może pozwolić dać kartę komuś
    wskazanemu,
    nawet jeśli nie jest to pełnomocnik.
    Ale czy ma to pokrycie w prawie bankowym czy też kodeksie karnym, gdzie za używanie
    cudzej karty są sankcje?
    Hmm, choć może w KK sankcje są za używanie cudzej karty bez pozwolenia,
    a jedynie w prawie bankowym - albo może tylko w regulaminie banku - jest zakza
    dawania karty komu innemu?

    Francuza to nawet nie chce mi się o to pytać - ale w sumie czy oni gorsi od mbąka?