  • 1. Data: 2009-04-06 20:10:53
    Temat: Kredyt, pożyczka, doradca? Pomocy!
    Od: Ofka <j...@o...pl>

    Witam,

    przeglądam z uporem maniaka tę grupę w poszukiwaniu jakiegoś rozwiązania
    dla mnie, ale jakoś tak sama nie znajduję. Pewnie dlatego, że nie wiem,
    jakiej usługi finansowej tak naprawdę szukam.

    Potrzebuję 65 tys.PLN na spłatę byłemu mężowi udziału w mieszkaniu. Czyli
    teoretycznie chcę środków na zakup mieszkania?
    Trochę taka jakaś kwadratura koła :/

    Czego szukać? Kredytu hipotecznego, pożyczki hipotecznej, czy też może
    gotówkowej?

    Wiem, że ze względu na to, że kwota jest taka jaka jest, niekóre produkty w
    niektórych bankach (kredyt hipoteczny np. w PKO) są mi niedostępne.

    Czy z poczuciem zabłąkania powinnam udać się do doradcy finansowego
    (expander, open-finance), czy też może zacząć od banku, który od lat
    prowadzi mi rachunek rozliczeniowy?

    Najgorsze ze wszystkiego jest to, że na to potrzeba czasu, a ja mam go
    ostatnio bardzo niewiele.

    Jeśli więc ktoś ma jakiś pomysł, z którego mogłabym skorzystać, proszę o
    informację, ewentualnie jakieś namiary na to, gdzie mogłabym dowiedzieć się
    więcej, bardzo o nie poproszę.

    --
    - ofka -

  • 2. Data: 2009-04-06 21:10:10
    Temat: Re: Kredyt, pożyczka, doradca? Pomocy!
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Potrzebuję 65 tys.PLN na spłatę byłemu mężowi udziału w mieszkaniu. Czyli
    > teoretycznie chcę środków na zakup mieszkania?
    > Trochę taka jakaś kwadratura koła :/

    Sprawa prosta jak 2 metry drutu w kieszeni :)
    Kredyt hipoteczny na zakup części nieruchomości

    --
    Darek

  • 3. Data: 2009-04-06 21:29:59
    Od: Ofka <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 6 Apr 2009 23:10:10 +0200, Darek napisał(a):

    > Sprawa prosta jak 2 metry drutu w kieszeni :)
    > Kredyt hipoteczny na zakup części nieruchomości

    ;>
    Dobra, dzięki i za to! Zawsze przecież mogło być tego drutu tak ze cztery
    metry ;)

    to część następna, jeśli można?

    Pogrzebałam na money.pl
    jest tam porównanie ofert kredytów hipotecznych z podanymi minimalnymi
    kwotami kredytu.

    Pierwsze pytanie: czy w bankach można negocjować niższy kredyt hiopteczny,
    niż określają to w takich ramowych umowach?

    Drugie, choć jeśli twierdząca będzie odpowiedź na pierwsze, to może okazać
    się niekonieczne ;)
    Mianowicie:
    wg tegoż zestawienia do dyspozycji byłby dla mnie Getin, Dom Bank (pierwsze
    słyszę...), Millenium, BZ WBK i Fortis.

    Nie piszą nic o oprocentowaniu, rozumiem więc, że indywidualnie trzeba się
    doszukać. Ale który z tych banków byłby takim, z którym powinnam rozpocząć
    jakieś kontakty?

    I jakie oprocentowanie na dziś jest "do przyjęcia" - oferty konkurencyjne
    na rynku? Znalazłam, że Getin 9,9%.Trochę byłby mi wygodny, bo mam tam już
    doświadczenie kredytowe. Ze strony banku jestem klientem doskonałym - nie
    zalegałam, wszystko było w terminie. Same przyjemności! (dla banku
    podkreślam).
    Czy taka historia jest ważna?

    A waluta? PLNy teraz, prawda?

    --
    - ofka -

  • 4. Data: 2009-04-07 05:07:44
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Pogrzebałam na money.pl
    > jest tam porównanie ofert kredytów hipotecznych z podanymi minimalnymi
    > kwotami kredytu.

    65 tys. zł kredytu hipotecznego nie jest problemem jeżeli chodzi o kwotę.
    Minima jakie stawiają banki to około 10K

    > Pierwsze pytanie: czy w bankach można negocjować niższy kredyt
    > hiopteczny,
    > niż określają to w takich ramowych umowach?

    Raczej nie. Wtedy zostaje kredyt gotówkowy.

    > doszukać. Ale który z tych banków byłby takim, z którym powinnam rozpocząć
    > jakieś kontakty?

    Przejdź po wszystkich i zapytaj o oprocentowanie. Wybierz najlepszy dla
    siebie :)

    > I jakie oprocentowanie na dziś jest "do przyjęcia" - oferty konkurencyjne
    > na rynku? Znalazłam, że Getin 9,9%.Trochę

    Drożyzna jeżeli chodzi o KH. Oprocentowanie w PLN zaczyna sie obecnie od 5 z
    hakiem

    > Czy taka historia jest ważna?

    Ważna. Ale jak nigdy z kredytem nie zalegałaś to wszystkie banki przyjmą Cię
    z otwartymi rękami.

    > A waluta? PLNy teraz, prawda?

    Nieprawda ale biorąc pod uwagę dostępność CHF to prawda.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2009-04-07 06:42:12
    Od: perszing <m...@w...pl.pl>

> [...]
    > doświadczenie kredytowe. Ze strony banku jestem klientem doskonałym - nie
    > zalegałam, wszystko było w terminie. Same przyjemności! (dla banku

    Obecnie dla bankow jedyna wazna rzecza jest ilosc kasy, ktora moga
    wyciagnac z kieszeni swoich klientow. A klientem doskonalym to sa firmy
    umoczone w opcje walutowe, na ktorych banki zarobily krocie.

    --
    www.ogloszenia.krakow.pl

  • 6. Data: 2009-04-07 06:46:36
    Od: " aneczka" <a...@g...pl>

    Ofka <j...@o...pl> napisał(a):
    > Najgorsze ze wszystkiego jest to, że na to potrzeba czasu, a ja mam go
    ostatnio bardzo niewiele.

    Niestety, ale albo poświęcisz czas na szukanie najkorzystniejszej oferty, albo
    oszczędzisz czas, ale już nie pieniądze. Żeby znależć najtańszą ofertę
    powinnaś porównać co najmniej dwie - np. z Expandera i Open Finance. A jeszcze
    lepiej, żebyś tez dokładnie wiedziała, co proponuje ci twój bank

  • 7. Data: 2009-04-07 15:19:59
    Od: Ofka <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 7 Apr 2009 06:46:36 +0000 (UTC), aneczka napisał(a):

> [...]
    > powinnaś porównać co najmniej dwie - np. z Expandera i Open Finance. A jeszcze
    > lepiej, żebyś tez dokładnie wiedziała, co proponuje ci twój bank

    Tak też chyba zrobię.
    Umówiłam się już w expanderze, do Open Finance mam nieco nie po drodze.
    Do swojego banku pójdę jutro, choć z ING nie ma doświadczenia pozytywnego.
    Korzystam z niego głównie temu, że mam pod nosem. Wiem, niekoniecznie
    dojrzała decyzja.
    Natomiast ich szczegółowej oferty w zakresie KH nie znalazłam, choć
    szukałam.

    Dzięki serdeczne!

    --
    - ofka -

  • 8. Data: 2009-04-07 15:24:50
    Od: Ofka <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 7 Apr 2009 07:07:44 +0200, Darek napisał(a):

    > 65 tys. zł kredytu hipotecznego nie jest problemem jeżeli chodzi o kwotę.
    > Minima jakie stawiają banki to około 10K

    No właśnie na money.pl były niektóre od 80K

    > Raczej nie. Wtedy zostaje kredyt gotówkowy.

    za drogi zapewne.

    > Przejdź po wszystkich i zapytaj o oprocentowanie. Wybierz najlepszy dla
    > siebie :)

    :))

    > Drożyzna jeżeli chodzi o KH. Oprocentowanie w PLN zaczyna sie obecnie od 5 z
    > hakiem

    To mi się przyda :)

    > Ważna. Ale jak nigdy z kredytem nie zalegałaś to wszystkie banki przyjmą Cię
    > z otwartymi rękami.

    Ja nie. Ślubna pamiątka i owszem. Choć dopóki trwało małżeństwo mieliśmy od
    kilku lat rozdzielność.
    Czy JEGO kłopoty mogą wpłynąć na ocenę moich ewentualnych możliwości
    kredytowych? Wiem, że z punktu widzenia prawnego nie mogą, ale czy ocena
    subiektywna przez banki jest brana pod uwagę?
    Zdolność kredytową mam, nawet nie najgorszą.

    > Nieprawda ale biorąc pod uwagę dostępność CHF to prawda.

    Czyli prawie prawda ;P

    Dzięki Ci dobry człowieku!
    --
    - ofka -