  • 1. Data: 2011-09-15 06:58:22
    Temat: Kredyt hipoteczny - warunki przyznania
    Od: jk28 <j...@w...pl>

    Witam,

    Zamierzam z żoną kupić mieszkanie i na większą część kwoty będziemy
    potrzebowali wziąć kredyt hipoteczny (170 tyś. PLN kredytu).

    Myśleliśmy o składaniu wniosków do PEKAO S.A. i Lukas Banku.
    Byliśmy w tych dwóch bankach i wstępny szacunek zdolności kredytowej był
    pozytywny. Mamy podstawowe dochody netto w wysokości 5500PLN
    miesięcznie, nie licząc premii.

    Niestety nigdy wcześniej nie braliśmy żadnych pożyczek, ani nie mamy
    karty kredytowej. Nie było takiej potrzeby.

    Czy banki będą robiły duże problemy z powodu nieposiadania historii
    kredytowej?

    Martwię się trochę, ponieważ jeśli podpiszemy umowę przedwstępną
    notarialną, trudno będzie się wycofać.

  • 2. Data: 2011-09-15 07:20:09
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - warunki przyznania
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 15.09.2011 08:58, jk28 wrote:
> [...]
    > kredytowej?
    >
    > Martwię się trochę, ponieważ jeśli podpiszemy umowę przedwstępną

    w umowie przedwstępnej zastrzegasz iż w razie nieotrzymania kredytu jest
    unieważniona i tyle w temacie. Jest to standardowa opcja. Natomiast do
    aktu notarialnego podchodzisz z już podpisaną umową kredytową z bankiem.
    Marx

  • 3. Data: 2011-09-15 08:31:35
    Od: Paweł Muszyński <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org>

    W dniu 2011-09-15 08:58, jk28 pisze:
> [...]
    > karty kredytowej. Nie było takiej potrzeby.
    >
    > Czy banki będą robiły duże problemy z powodu nieposiadania historii

    Nie sądzę.

    P.

  • 4. Data: 2011-09-15 08:59:38
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Czy banki będą robiły duże problemy z powodu nieposiadania historii
    > kredytowej?

    Zadnych.
    W interesie banku jest dac wam kredyt:)
    I malo tego, niestety dla Was bank bedzie liczyc, ze niewytrzymacie rat i
    bedziecie miec problemy ze splata - wowczas bedziecie dla banku zlotym
    klientem, bo banki potrzebuja ludzi z trudnosciami a nie splacajacymi
    terminowo czy wrecz przed czasem co jest karane dodatkowymi oplatami.
    Wziecie kredytu hipotecznego jest bardzo wazna decyzja majaca wplyw na cale
    wasze zycie! Pamietajcie o tym nie dzialajcie pod wplywem chwili!!!
    Dokladnie rpzesledzcie rynek, bo wg. wszelkich znakow na niebie, wartosc
    nieruchomosci bedzie szla w dol - byc moze wolnymi kroczkami ale jednak.
    Wiec dokladnie policzcie, by za np. 5 lat nie okazalo sie, ze wasz kredyt
    ktory zostal do splaty jest wyzszy niz wartosc nieruchomosci! Jak znam
    banki, beda chcialy wam juz tefraz wcisnac pakiet ubezpieczen na ta
    okolicznosc, pakiet jest zawsze dla klienta niekorzytny!
    Tak wiec nie przyznanie kredytu bedzie tu problemem ale jak wy widzicie
    swoja przyszlosc i jakie macie ewentulane plany awaryjne na wypadek utraty
    np. pracy lub czasowej niezdolosci jej podjecia!

  • 5. Data: 2011-09-15 11:13:00
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    Użytkownik "jk28" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy banki będą robiły duże problemy z powodu nieposiadania historii
    > kredytowej?
    nie przejmuj się głupotami. Pewnie urzednik bankowy Ci o tym wspomnial aby
    lepiej karte sie sprzedalo...
    Zajrzyj jeszcze do ing.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-09-17 20:04:29
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie sądzę.
    >
    > P.

    brak score niestety klientowi nie pomaga, w większości banków tacy
    klienci są traktowani na równi z tymi, którzy mają BIK C, ale zapytam
    też: dlaczego właśnie te banki, macie dobre zarobki (nie wiem jak
    zobowiązania, dzieci itp...) a kwota kredytu jest niewielka, możecie
    dostać kredyt na znacznie lepszych warunkach niż oferowane przez PeKaO i
    Lukasa

    więcej info na priva

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2011-09-17 23:31:39
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > dzieci itp...) a kwota kredytu jest niewielka, możecie dostać kredyt na
    > znacznie lepszych warunkach niż oferowane przez PeKaO i Lukasa

    Tylko krdyt hipoteczny to zypelnie inna bajka jak kredyt konsumpcyjny.
    Tu zadne BIKi czy inne punkty kredytowe nie maja a przynajmniej nie powinny
    miec zadnego znaczenia. Gdyz zabezpieczeniem kredytu jest nieruchomosc na
    ktora jest wziety. Prosciej: wlasicielem domu jest bank do calkowitego
    splacenia kredytu. Do czego wiec ma tu slyzyc BIK czy punkty?
    No tak moge sie mylic bo to polska a tu wszystko na glowie stoi:))

  • 8. Data: 2011-09-19 08:23:20
    Od: jk28 <j...@w...pl>

    W dniu 17.09.2011 22:04, RobertS pisze:

> [...]
    > klienci są traktowani na równi z tymi, którzy mają BIK C, ale zapytam
    > też: dlaczego właśnie te banki, macie dobre zarobki (nie wiem jak

    Dzieci na razie brak. Zobowiązań też nie mamy. Jedynie koszty wynajmu
    mieszkania (razem z rachunkami itd. 2k).

    > dostać kredyt na znacznie lepszych warunkach niż oferowane przez PeKaO i
    > Lukasa

    PeKaO ma w mojej opinii przyzwoite warunki.
    W Lukasie z kolei mam od 12 lat konto, do tego dwa subkonta
    oszczędnościowe. Nie miałem nigdy z nimi problemów. Znają dokładnie
    historię mojego konta, więc liczę, że to może działać na moją korzyść.
    W PeKaO z kolei jestem współwłaścicielem konta.

    Trzecim bankiem, do którego zamierzamy składać wniosek jest ING, bo mamy
    tam poleconego specjalistę.

    Podsumowując - nastawiamy się na Pekao, a Lukas i ING to banki
    ,,awaryjne'', gdyby w pekao poszło nie po naszej myśli.

  • 9. Data: 2011-09-19 16:09:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > PeKaO ma w mojej opinii przyzwoite warunki.

    ale przyzwoite to chyba dość mało...chociaż nie twierdzę, że PeKaO ma
    złą ofertę!

> [...]
    > historię mojego konta, więc liczę, że to może działać na moją korzyść.
    > W PeKaO z kolei jestem współwłaścicielem konta.

    to, że masz w danym banku konto ma w zasadzie żaden wpływ na to jaką
    ofertę dostaniesz, liczy się zdolność kredytowa, zebezpieczenie, a
    historia konta? już niekoniecznie, bank poprosi abyś przyniósł historię
    z innego banku i będzie to traktowane na równi

    dlatego opinia, że dostanę w banku X najlepsze warunki, bo mam tak konto
    od nastu lat to niestety mit...a szkoda

    > Trzecim bankiem, do którego zamierzamy składać wniosek jest ING, bo mamy
    > tam poleconego specjalistę.

    co to za specjalista? warunki w ING są dość jasne, a pracownik oddziału
    (z którym spiszesz wniosek) nie ma wpływu na analityka w centrali (tam
    są podejmowane decyzje)

    > Podsumowując - nastawiamy się na Pekao, a Lukas i ING to banki
    > ,,awaryjne'', gdyby w pekao poszło nie po naszej myśli.

    uważam, że z ww. najlepsze warunki dostaniesz w ING, ale oczywiście to
    zależy od kilku parametrów

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2011-09-20 09:27:16
    Od: jk28 <j...@w...pl>

    W dniu 19.09.2011 18:09, RobertS pisze:

    > uważam, że z ww. najlepsze warunki dostaniesz w ING, ale oczywiście to
    > zależy od kilku parametrów

    Co do warunków, to różnica w całkowitym koszcie kredytu różni się
    pomiędzy Pekao a ING o ponad 9 tysięcy w okresie 10 lat.
    W Pekao zapłacę o tyle mniej.
    To do mnie przemawia.