  • 1. Data: 2011-09-14 18:34:42
    Temat: Czy jest takie "konto klasowe" ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Czy jakis banku lub podobna instytucja, ma w soejej ofercie cos w stylu
    konta "szkolnego" lub czegos co mozna by do tego dopasowac.
    chodzi mi o takie konto bankowe, ktore mozna by zalozyc na .... szkole,
    stowarzyszenie, jakis inny podmiot itp.
    i teraz moze logowac ise do tego konta wiele osob, z roznymi prawami
    dostepu. W sumie mozna to ograniczyc nawet do dwoch osob z dwoma prawami :
    jedna moze full, a druga tyle przegladac.
    Ogolnie ma to byc takie konto do skladek klasowych. Czyli kazdy rodzic moze
    wplacici na to kase (zamaist do skarbnika) i moze zerknac np jakie sa
    przychody i rozchody na koncie.
    A jedna osoba zarzadzajacs (np skarbnik lub nauczyciel) moze dodoatkowo miec
    np karte do konta, i moc robic przelewy itp.
    Jest cos takiego ?

    Fantom
    ps. No i aby koszt oblsugi nie wynosil wiecej niz skladka :)

  • 2. Data: 2011-09-14 18:49:32
    Temat: Re: Czy jest takie "konto klasowe" ?
    Od: Maruda <m...@n...com>

    (P.lę regułe odp. pod cyt.)
    Przyjrzyj się OKO w PLN w ING. Zaleta taka, że da się wpłacać gotówkę
    bezprowizyjnie.
    Każdemu dasz hasło do konta, ale jeden człowiek będzie miał ten telefon,
    na który przychodzą hasła SMSowe do wykonywania dyspozycji.
    Niestety, w ING czasem da się zrobić przelew bez tego hasła SMS, więc
    może w innym banku, gdzie hasła SMS (czy papierowe jednorazowe, czy
    fizyczny token) są na 100% zawsze wymagane.
    No a jeśli zależy Ci, żeby właścicielem konta była "klasa", to niestety,
    zakładaj i rejestruj stowarzyszenie, bo obawiam się, ze tego nie
    przeskoczysz.

    Choć i tak śmierdzi mi tu naruszeniem paru innych "przepisów ""prawa"" ".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2011-09-14 19:00:41
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > konta "szkolnego" lub czegos co mozna by do tego dopasowac.
    > chodzi mi o takie konto bankowe, ktore mozna by zalozyc na .... szkole,

    ponad 600 bankow w polsce zalozy rachunek dla szkoly, stowarzyszenia,
    "jakiegos innego podmiotu"
    watpie, aby ktorykolwiek bank zalozyl konto dla klasy, ktora podmiotem nie
    jest

    > i teraz moze logowac ise do tego konta wiele osob, z roznymi prawami
    > dostepu. W sumie mozna to ograniczyc nawet do dwoch osob z dwoma prawami :
    > jedna moze full, a druga tyle przegladac.

    wieksza czesc z powyzszej liczby pozwoli na dostep do rachunku przez wiecej
    niz jedna osobe
    jakas czesc pozwoli na regulowanie uprawnien
    moze warto zastanowic sie nad karta typu prepaid - dostep moze miec kazdy,
    kto zna numer karty, a tylko jej posiadacz moze wyplacic srodki

  • 4. Data: 2011-09-15 08:30:34
    Od: Paweł Muszyński <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org>

    W dniu 2011-09-14 20:49, Maruda pisze:
> [...]
    > może w innym banku, gdzie hasła SMS (czy papierowe jednorazowe, czy
    > fizyczny token) są na 100% zawsze wymagane.

    To w każdym chyba banku (poza ING) obecnie jest tak, że przelewy
    wychodzące niezaufane są autoryzowane jednorazowymi hasłami (token,
    karta kodów, SMS).

    P.

  • 5. Data: 2011-09-15 10:12:02
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Thu, 15 Sep 2011 10:30:34 +0200, "Paweł Muszyński "

    > To w każdym chyba banku (poza ING) obecnie jest tak, że przelewy
    > wychodzące niezaufane są autoryzowane jednorazowymi hasłami (token,
    > karta kodów, SMS).

    Nie polecam korzystać z jednego loginu użytkownika. Jeśli będzie się tam
    logować np. 30 rodziców, to tylko kwestia czasu jak któryś się pomyli i
    zablokuje konto. A odblokowanie może nie być trywialne, moze wymagac
    wizyty w oddziale. Z pewnością zajmie trochę czasu, przez który nikt nie
    będzie miał dostępu. Zdecydowanie polecam minimum dwa loginy, jeden dla
    administratora, z możliwością wykonywania przelewów, drugi dla reszty, bez
    prawa do wykonywania transakcji. Oczywiście ten drugi login w ciągu
    miesiąca ktoś zablokuje, ale przynajmniej zawsze będzie dostęp na
    pierwszym loginie.

    Matt

  • 6. Data: 2011-09-15 15:56:40
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Maruda <m...@n...com> wrote on 2011-09-14_20:49
    > (P.lę regułe odp. pod cyt.)

    Nie marudź, Maruda :-)

    Generalnie zgadzam się, że gdy komentowana wypowiedź jest krótka,
    i jednocześnie odpowiedź jest krótka (czyli "konwersacja w stylu
    czatu") to odpowiadanie "nad" zamiast "pod" ma sens. Zwłaszcza ma
    to sens, gdy operuje się ze smartfona :-)

    Podobnie jest w korespondencji oficjalnej - długie listy/pisma
    muszą być pisane w całości, a cała wcześniejsza historia
    korespondencji zostaje poniżej.

    Ale gdy prowadzi się *polemikę*, to po pierwsze warto wycinać
    "śmieci" (albo po prostu te fragmenty, do których się nie
    odnosisz), a zostawiać to, z czym polemizujesz.

    I nie p.l, że to takie pracochłonne itp., bo w twoim wieku
    zachowywanie się jak nastolatek jest trochę pretensjonalne, nie
    sądzisz ? ;-)

    witrak(), nieortodoksyjnie i pragmatycznie podchodzący do
    odpowiadania przed/po cytatach :-)

  • 7. Data: 2011-09-15 18:17:42
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    > Ogolnie ma to byc takie konto do skladek klasowych. Czyli kazdy rodzic
    > moze wplacici na to kase (zamaist do skarbnika) i moze zerknac np jakie sa
    > przychody i rozchody na koncie.

    A nie lepiej na swojej własnej (klasowej) stronie umieszczać i udostępniać
    do wglądu jedynie historię konta? Wiekszość banków da ci to od razu w html
    lub pdf'e a niektórzy pozwolą nawet na bardziej zaawansowany import.

  • 8. Data: 2011-09-15 18:46:36
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-09-15 20:17, Marcepan pisze:

> [...]
    > udostępniać do wglądu jedynie historię konta? Wiekszość banków da ci to
    > od razu w html lub pdf'e a niektórzy pozwolą nawet na bardziej
    ... i będą tam udostępniane dane osobowe (nadawców przelewów) i proces
    gotowy :)
    Robiłem coś podobnego na składkach na internet sąsiedzki. Ręcznie
    przerzeźbiałem w sprytszicie wykalkulowując salda użytkowników
    narastająco, bez nazwisk, a jedynie z numerami mieszkań.
    W klasie może wystarczyłyby inicjały.

    Co innego jest "publikować na stronie www", a co innego wybranym osobom
    umożliwić wgląd po zalogowaniu się. Musiałoby być konto bankowe nie
    blokujące dostępu pomimo nieudanych prób logowania...
    Albo - własna strona www dostępna po zalogowaniu.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 9. Data: 2011-09-15 18:54:10
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > wieksza czesc z powyzszej liczby pozwoli na dostep do rachunku przez
    > wiecej niz jedna osobe
    > jakas czesc pozwoli na regulowanie uprawnien

    A mozesz dac z dwa przyklady ? Bo znam kilka bankow, i zadne nie daje wiecej
    niz jednego loginu ani praw dostepu.
    docelowo, moze to byc konto prywatne nawet.

    Fantom

  • 10. Data: 2011-09-15 20:50:21
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-09-15 20:46, Maruda wysłał(a) wiadomość:

    No to dostęp do strony "na hasło".

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/