  • 1. Data: 2007-03-05 21:57:25
    Temat: Kredyt hipoteczny - jest szansa?
    Od: Kuba <j...@N...onet.pl>

    Witam,
    Zanim udam się do banku chciałbym się was poradzić czy to w ogóle ma sens.
    Chciałbym wziąć 240 tys. zł kredytu na zakup mieszkania (100% wartości
    nieruchomości).
    W chwili obecnej mam umowę o prace (od marca na 12 miesięcy, wcześniej była
    umowa na okres próbny)na kwotę 1500zł/netto oraz zlecenie (od lutego na dwa
    lata) 1200 zł/brutto. Mieszkanie chciałbym kupić jako inwestycje na
    wynajem.
    Czy przy takim dochodzie jest szansa otrzymania kredytu hipotecznego? Jeśli
    tak to jaki bank polecacie?

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2007-03-05 22:04:36
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - jest szansa?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Kuba napisał(a):
> [...]
    > umowa na okres próbny)na kwotę 1500zł/netto oraz zlecenie (od lutego na dwa
    > lata) 1200 zł/brutto. Mieszkanie chciałbym kupić jako inwestycje na
    1200 brutto czyli pewnie niecale 1000zl netto (nie napisales czy jestes
    studentem - jesli tak, to rozumiem ze od tej umowy-zlecenie nie
    odciagaja Ci pelnych skladek, tylko podatek)
    > Czy przy takim dochodzie jest szansa otrzymania kredytu hipotecznego? Jeśli
    > tak to jaki bank polecacie?
    IMHO male szanse. jakbys mial te 2.5k netto z umowy o prace - to moze
    (zdolnosc mozesz wyliczyc sobie sobie sam - w necie pelno kalkulatorow).
    Umowy-zlecenie od lutego (zakladam ze tego roku) wiekszosc bankow raczej
    nie bedzie chciala wziac pod uwage (zawsze mowia o min. 3-6m-cach). Do
    tego zarowno umowa o prace na czas okreslony. Marnie widze.
    Wiek, stosunek do sluzby wojskowej, wyksztalcenie, rodzaj wykonywanej
    pracy, stan cywilny, osoby na utrzymaniu (dzieci), inne obciazenia
    kredytowe, alimenty, historia w BIKu - to sa informacje, ktore decyduja
    (poza dochodami) o Twojej zdolnosci/wiarygodnosci kredytowej.

    -
    badzio

  • 3. Data: 2007-03-05 23:35:21
    Od: "gringo" <g...@g...com>

    On 5 Mar, 23:04, badzio <b...@n...epf.pl> wrote:
> [...]
    > kredytowe, alimenty, historia w BIKu - to sa informacje, ktore decyduja
    > (poza dochodami) o Twojej zdolnosci/wiarygodnosci kredytowej.

    ja tez sie rok temu napalilem na mieszkanie, chodzilem szukalem,
    wypytywalem, czytalem, itepe, itede
    az na ktoryms spotkaniu pracownik banku juz po rozmowie: "a
    przeniesienie do rezerwy Pan ma?"
    hhehehe,
    i wrocilem do domu z podkulonym ogonem

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-03-06 06:12:30
    Od: "SQLwysyn" <sq|vvysyn@sq|wysyn.pI>

    Użytkownik "Kuba" <j...@N...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dwa
    > lata) 1200 zł/brutto. Mieszkanie chciałbym kupić jako inwestycje na

    Wzruszający post. Ciekawe kiedy kloszardzi zaczną marzyć o kredytach
    hipotecznych i mieszkaniach na wynajem.
    Jak się ma kieszonkowe, to się nie kupuje cygar.

    --
    SQLwysyn
    Przeżylismy trzy zabory, przeżyjemy i kaczory ...

  • 5. Data: 2007-03-06 06:25:40
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    >az na ktoryms spotkaniu pracownik banku juz po rozmowie: "a
    >przeniesienie do rezerwy Pan ma?"
    >hhehehe,
    >i wrocilem do domu z podkulonym ogonem

    Wiesz, akurat osoby z nieuregulowanym stosunkiem :) mają szanse na kredyt
    hipoteczny w niektórych bankach (i to nie tych egzotycznych).

    Darek

  • 6. Data: 2007-03-06 07:02:54
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Darek porozsypywal nastepujace haczki:
    > Wiesz, akurat osoby z nieuregulowanym stosunkiem :) mają szanse na
    > kredyt hipoteczny w niektórych bankach (i to nie tych egzotycznych).
    Kazdy ma szanse. Kwestia ceny :)
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-03-06 14:08:41
    Od: d...@g...com

    On 5 Mar, 22:57, Kuba <j...@N...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wynajem.
    > Czy przy takim dochodzie jest szansa otrzymania kredytu hipotecznego? Jeśli

    Gdyby te umowy zlecenia były przynajmniej od 6 m-cy to masz zdolność
    na 250.000 zł na 480m m-cy, przyjmując, że nie masz więcej niż 30 lat.
    Oczywiście zalęzy jeszcze czy masz inne zobowiązania.
    Pozdr
    Danuta Doligalska
    Optimum Finanse

  • 8. Data: 2007-03-07 09:48:04
    Od: "Elvis" <b...@b...pl>

> [...]
    > wynajem.
    > Czy przy takim dochodzie jest szansa otrzymania kredytu hipotecznego?

    Generalnie ciężko widzę, chyba przy takich zarobkach nie dostaniesz. Umowę o
    pracę masz na czas określony i od niedawna, do tego umowy zlecenie też od
    niedawna, tak więc banki mogą nie wziąć pod uwagę takich dochodów. Co innego
    gdybyś miał umowę o pracę na czas nieokreślony (najlepiej z kilkuletnim
    stażem) plus umowy o dzieło/zlecenie kilka lat. Ale i tak przy takich
    dochodach chyba byłoby za mało (zakładam, że razem jest 2300zł netto), chyba
    że kredyt mniejszy...