    From: badzio <b...@n...epf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny - jest szansa?
    Date: Mon, 05 Mar 2007 23:04:36 +0100

    Kuba napisał(a):
    > Witam,
    > Zanim udam się do banku chciałbym się was poradzić czy to w ogóle ma sens.
    > Chciałbym wziąć 240 tys. zł kredytu na zakup mieszkania (100% wartości
    > nieruchomości).
    > W chwili obecnej mam umowę o prace (od marca na 12 miesięcy, wcześniej była
    > umowa na okres próbny)na kwotę 1500zł/netto oraz zlecenie (od lutego na dwa
    > lata) 1200 zł/brutto. Mieszkanie chciałbym kupić jako inwestycje na
    > wynajem.
    1200 brutto czyli pewnie niecale 1000zl netto (nie napisales czy jestes
    studentem - jesli tak, to rozumiem ze od tej umowy-zlecenie nie
    odciagaja Ci pelnych skladek, tylko podatek)
    > Czy przy takim dochodzie jest szansa otrzymania kredytu hipotecznego? Jeśli
    > tak to jaki bank polecacie?
    IMHO male szanse. jakbys mial te 2.5k netto z umowy o prace - to moze
    (zdolnosc mozesz wyliczyc sobie sobie sam - w necie pelno kalkulatorow).
    Umowy-zlecenie od lutego (zakladam ze tego roku) wiekszosc bankow raczej
    nie bedzie chciala wziac pod uwage (zawsze mowia o min. 3-6m-cach). Do
    tego zarowno umowa o prace na czas okreslony. Marnie widze.
    Wiek, stosunek do sluzby wojskowej, wyksztalcenie, rodzaj wykonywanej
    pracy, stan cywilny, osoby na utrzymaniu (dzieci), inne obciazenia
    kredytowe, alimenty, historia w BIKu - to sa informacje, ktore decyduja
    (poza dochodami) o Twojej zdolnosci/wiarygodnosci kredytowej.

    -
    badzio