  • 1. Data: 2003-11-26 23:18:13
    Temat: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomości PIN-u!!!
    Od: "rafful" <r...@w...pl>

    Witam,

    Skradziono mi kartę Visa Electron z mBanku. Około 30 min.później zastrzegłem
    ją w mLini, ale niestety złodzieje wypłacili w tym czasie z bankomatu PKO BP
    950,-zł w trzech transakcjach. Oceniam, że wypłata nastąpiła ok 10 min. po
    kradzieży. Może ktoś z grupowiczów zna tajemnice zabezpieczeń kart Visa
    Elektron i potrafi racjonalnie wytłumaczyć jak to jest możliwe, że złodziej
    bez znajomości PIN-u podejmuje pieniądze w bankomacie??? Niestety w mBanku
    nie potrafią tego wytłumaczyć i robią ze mnie debila wpierając mi, że miałem
    gdzieś z kartą ten numer. Oczywiście nigdzie tego numeru nie było. Czy są
    jakieś drogi reklamacji? Karta nie była ubezpieczona, ale myślę o reklamacji
    samej karty jako bubla praktycznie bez żadnych zabezpieczeń, może w Visie?
    Będę wdzięczny za każdą sugestię.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2003-11-26 23:59:34
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

> [...]
    > Elektron i potrafi racjonalnie wytłumaczyć jak to jest możliwe, że złodziej
    > bez znajomości PIN-u podejmuje pieniądze w bankomacie???

    Najbardziej prawdopodobne jest niestety, że złodziej znał
    pin. Np. podejrzał go, gdy wypłacałeś z bankomatu jakiś czas
    wcześniej.

  • 3. Data: 2003-11-27 00:42:41
    Od: "Radeon" <r...@t...pl>

    Użytkownik "rafful" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    BP
    > 950,-zł w trzech transakcjach. Oceniam, że wypłata nastąpiła ok 10 min. po

    Numer PIN jest zakodowany na samej karcie. Oznacza to tym samym, ze istnieje
    mozliwosc jego odkodowania, jesli dysponuje sie odpowiednim urzadzeniem.

    Slyszalem tez, ze niektore banki generuja PIN na podstawie numeru konta lub
    samej karty. Jesli tak robi mBank to zlodzieje widocznie znaja algorytm wg
    ktorego jest to robione. A wtedy wystarczy juz tylko kalkulator lub arkusz
    kalkulacyjny.
    pozdrawiam
    Radeon

  • 4. Data: 2003-11-27 01:16:41
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomosci PIN-u!!!
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "rafful" <r...@w...pl> skribis:

    >Będę wdzięczny za każdą sugestię.

    Kto znal pin?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    }} Bezplatny e-book: http://www.arystoteles.pl/ (na dole po prawej) {{
    {{ Forum o bogactwie: http://www.arystoteles.pl/bf/ }}

  • 5. Data: 2003-11-27 07:28:19
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Radeon" <r...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Numer PIN jest zakodowany na samej karcie. Oznacza to tym samym, ze
    istnieje
    > mozliwosc jego odkodowania, jesli dysponuje sie odpowiednim urzadzeniem.

    Temu panu już dziękujemy. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 6. Data: 2003-11-27 07:33:57
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2003-11-27 01:42, Użytkownik Radeon napisał:

    > Numer PIN jest zakodowany na samej karcie.

    ROTFL, skad to fascynujace info?

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 7. Data: 2003-11-27 07:53:11
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    miałem
    > gdzieś z kartą ten numer. Oczywiście nigdzie tego numeru nie było.

    złodzieje musieli podejrzeć jak wklepywałeś wcześniej PIN do bankomatu lub
    płaciłeś w sklepie i zatwierdzałeś PINem
    gdzie wcześniej (w ciągu 3-4 godzin) użyłeś tej karty ?

  • 8. Data: 2003-11-27 08:08:43
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Będę wdzięczny za każd? sugestię.

    To zaden problem poznac PIN. Wystarczy pokrecic sie kilka minut przy
    bankomacie. Albo postac w kolejce ....

    Jak patrze na blondynki placace w sklepach, to najczesciej tak bywa, ze
    kasjerka podsuwa takiej pinpad, a pani palcem wskazujacym po prostu
    naciska klawisze. I widzi to nastepnych 5 osob w kolejce.

    No ty blondynkom nie jestes, ale nie zaslaniales sie dostatecznie przed
    reszta kolejki do bankomatu, wiec zostales skasoany ...

  • 9. Data: 2003-11-27 08:28:14
    Od: p1w <p...@w...pl>

    rafful wrote:

> [...]
    >samej karty jako bubla praktycznie bez żadnych zabezpieczeń, może w Visie?

    Ba, nie trzeba mieć karty ( oryginalnej ) żeby ukraść pieniądze.
    Wystarczy skaner sprytnie dołączony do bankomatu oraz kamerka. Skaner
    skanuje pasek w celu późniejszego skopiowania, a kamerka podgląda
    wklepywany PIN. To tyle na temat bezpieczeństwa kart magnetycznych. Aha,
    są jeszcze fałszywe bankomaty - nie wypłacają pieniędzy ale za to po
    włożeniu karty kopiują pasek i notują PIN w bazie danych złodziei.
    Miłego dnia !

  • 10. Data: 2003-11-27 08:32:47
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

> [...]
    reklamacji
    > samej karty jako bubla praktycznie bez żadnych zabezpieczeń, może w Visie?

    Rada na przyszlosc
    Zmaow sobie VC i plac wszedzie bezgotowkowo! A karte VE zamknij w sejfie,
    bloczek z numerem pinu najlepij zjesc zaraz po otrzymaniu.

    Fajas