  • 71. Data: 2003-11-28 07:40:13
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomości PIN-u!!!
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl>

    Użytkownik "Paweł Nyczaj"

    > Na szczęście w nowych kartach mBanku można samemu zdefiniować PIN i
    > jakikolwiek algorytm dekodujący PIN na podstawie numeru konta czy numeru
    > karty przestanie być skuteczny.

    i ty myslisz, ze jak ci dadza karte z PINem to pin na pasku jest a jak sobie go
    telefonicznie zmienisz to on sie z karty sam wymaże i na jednych kartach bedzie
    a na innych nie. A bankomatom wszystko jedno - z kazda kartą sobie poradzą i tą
    z PINem i tą bez :-))

    PINu na karcie nie ma i niech wszyscy to sobie to sobie zapamiętają i skonczą te
    uczone dyskusje
    *** blad ***

  • 72. Data: 2003-11-28 07:45:09
    Temat: Re: Kradzie? pieniedzy z bankomatu bez znajomo?ci PIN-u!!!
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl>

    Użytkownik "VSS"
    > to zapamiętuj czteroliterowe hasła, potem tylko wystarczy "napisac
    > wirtualnie" literki na klawiaturze bankomatu, po trzy na każdą cyfre i bez
    > problemu obsłuzysz cała klawiaturę z pamięci :)

    to szkoda ze PINy nie mogą być dłuższe bo z czeroliterowych to nasuwa sie zaraz
    3872 :-)
    *** blad ***

  • 73. Data: 2003-11-28 08:02:13
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "krzysiekL" <k...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Z tym muszę się zgodzic. Od zawsze obserwuję, że mojha numery pin sa
    > zawsze w jakis sposób zbierzne z z numerem konta. pozostaje miec nadzieje,
    > że nie da się tego tak po prostu odkryc szybko w końcu mozliwosci jest
    > bardzo duzo a potencjalny złodziej ma 3 szanse żeby sprawdzić własciwiy
    > numer.
    > Z drugiej strony jest do dla klietna wygodne - jesli znam numer konta i
    > wiem jak pin powstal latwiej mi go zapamietac. Juz raz mnie to uratowala w
    > sklepie gdy nagle w czasie platnosci okazalo sie ze nie pamietam
    > pinu.....:)

    To co piszesz to jest ciekawostka... jeśłi już siegeneruje PIN z numeru
    kontak czy tam innych danych klienta to myślę że trocheinteligentniej niż
    tylko kopiując sekwencję cyfr - a wtedy zwykłe spojrzenie na numer nie
    wystarczy... a jeśłi była zbieżność z cyframi w numerze karty czy konta to
    IMHO raczej przypadek... Gdyby było inaczej to korzystne dla klienta by to
    nie było...

    Natomiast dotykasz trochę innego zagadnienia: faktycznie różnych PIN-ów,
    kodów itp do zapamiętania jest od jasnej cholery: mam opracowany pewnie
    klucz do generowania sobie takich PIN-ów w pamięci, który pozwala mi szybko
    dojść do używanego PINu, tylko że ... maksymalnie wkurwiają mnie banki czy
    inne instytycje, które nadają konkretny, ściśle okreslony PIN i nie
    pozwalają na jego zmianę. W pierwszej kolejności w tych bankach powinno się
    wywalić na zbity pysk osobę odpowiedzilną za bezpieczeństwo transakcji bo
    najwyraźniej nie mają pojęcia o swojej pracy: to nie jest sztuka wygenerować
    dwudziestocyfrową sekwencję cyfr i kazać to zapamiętać klientom... tylko że
    ludzie mając takich sekwencji multum z całą pewnoscią nie będa je
    zapamiętywac, tylko zapisywać. A to juz bezpieczne nie jest - IMHO duzo
    niebezpieczniejsze niż możliwość nadawania sobie własnych pinów przez
    klienta.

    Ja jeśli coś załatwiam w banku czy innej instytucji gzie maja jakieś piny
    (najczęściej instytucje finasowe) - pierwsze pytanie jest czy mogę mieć swój
    pin czy musi być ich. Jak to drugiue - zazwyczaj idę do konkurencji

  • 74. Data: 2003-11-28 12:00:49
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl> wrote in message

> [...]
    i tą
    > z PINem i tą bez :-))
    >
    > PINu na karcie nie ma i niech wszyscy to sobie to sobie zapamiętają i

    Przecież ten fragment jest o PINie generowanym na podstawie numeru konta
    czy karty, a nie o PINie zapisanym na karcie.

    Pozdrawiam,
    Artur