    From: "Radeon" <r...@t...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomości PIN-u!!!
    Date: Thu, 27 Nov 2003 01:42:41 +0100

    Użytkownik "rafful" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bq3ci5$81q$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Skradziono mi kartę Visa Electron z mBanku. Około 30 min.później
    zastrzegłem
    > ją w mLini, ale niestety złodzieje wypłacili w tym czasie z bankomatu PKO
    BP
    > 950,-zł w trzech transakcjach. Oceniam, że wypłata nastąpiła ok 10 min. po
    > kradzieży.
    > Będę wdzięczny za każdą sugestię.
    >
    > Pozdrawiam
    > Rafał

    Numer PIN jest zakodowany na samej karcie. Oznacza to tym samym, ze istnieje
    mozliwosc jego odkodowania, jesli dysponuje sie odpowiednim urzadzeniem.

    Slyszalem tez, ze niektore banki generuja PIN na podstawie numeru konta lub
    samej karty. Jesli tak robi mBank to zlodzieje widocznie znaja algorytm wg
    ktorego jest to robione. A wtedy wystarczy juz tylko kalkulator lub arkusz
    kalkulacyjny.
    pozdrawiam
    Radeon