  • 11. Data: 2003-11-27 08:43:37
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomości PIN-u!!!
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003 00:18:13 +0100, "rafful" <r...@w...pl> wrote:

    >Elektron i potrafi racjonalnie wytłumaczyć jak to jest możliwe, że złodziej
    >bez znajomości PIN-u podejmuje pieniądze w bankomacie??? Niestety w mBanku
    Najwyraźniej złodziej znał PIN.

    >nie potrafią tego wytłumaczyć i robią ze mnie debila wpierając mi, że miałem
    >gdzieś z kartą ten numer. Oczywiście nigdzie tego numeru nie było. Czy są
    >jakieś drogi reklamacji? Karta nie była ubezpieczona, ale myślę o reklamacji
    >samej karty jako bubla praktycznie bez żadnych zabezpieczeń, może w Visie?
    >Będę wdzięczny za każdą sugestię.

    Przeczytaj umowę.
    --
    ___________ (R)

  • 12. Data: 2003-11-27 08:58:49
    Od: Kuba <jakubkowalczuk@_NOSPAM_.yahoo.com>

    > są jeszcze fałszywe bankomaty - nie wypłacają pieniędzy ale za to po
    > włożeniu karty kopiują pasek i notują PIN w bazie danych złodziei.

    Znasz jakieś przypadki występowania owych urządzeń? Chciałbym wiedzieć,
    żeby omijać....

    K.

  • 14. Data: 2003-11-27 09:02:15
    Od: "dx" <d...@f...com.pl>

    > Rada na przyszlosc
    > Zmaow sobie VC i plac wszedzie bezgotowkowo! A karte VE zamknij w sejfie,
    > bloczek z numerem pinu najlepij zjesc zaraz po otrzymaniu.
    >
    > Fajas

    No bardzo madre rozwiazanie. Moja Pani w kiosku bardzo sie ucieszy, kierowca
    autobusu miejskiego tez.....
    dx

  • 13. Data: 2003-11-27 09:02:15
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Jak patrze na blondynki placace w sklepach, to najczesciej tak bywa, ze
    > kasjerka podsuwa takiej pinpad, a pani palcem wskazujacym po prostu
    > naciska klawisze. I widzi to nastepnych 5 osob w kolejce.

    Ja jednak lubie najbardziej scenki w marketach typu: pani podaje PIN-pad,
    osoba kladzie go na srodku tasmy, obok stawia torebke, grzebie w niej za
    notesikiem, wyciaga notesik i otwiera na stronie gdzie zapisany PIN.
    Nastepnie rozklada noteski na tasmie za PIN-padem i z namaszczeniem cyferka
    po cyferce wklepuje PIN.

    --
    JaKi

  • 15. Data: 2003-11-27 09:42:26
    Od: "MAX" <max_kr[n_o__s_p_a_m@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> napisał w wiadomości

    > Przeczytaj umowę.

    A w umowie będzie, że bank nie ponosi odpowiedzialności za transakcje z
    użyciem PINu. Wszystko wskazuje na to, że bez sądu się nie obędzie:-)

    MAX

  • 16. Data: 2003-11-27 09:44:58
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Thu, 27 Nov 2003 01:42:41 +0100, Radeon napisal/a:

    > Slyszalem tez, ze niektore banki generuja PIN na podstawie numeru konta
    > lub samej karty.
    Z tym muszę się zgodzic. Od zawsze obserwuję, że mojha numery pin sa
    zawsze w jakis sposób zbierzne z z numerem konta. pozostaje miec nadzieje,
    że nie da się tego tak po prostu odkryc szybko w końcu mozliwosci jest
    bardzo duzo a potencjalny złodziej ma 3 szanse żeby sprawdzić własciwiy
    numer.
    Z drugiej strony jest do dla klietna wygodne - jesli znam numer konta i
    wiem jak pin powstal latwiej mi go zapamietac. Juz raz mnie to uratowala w
    sklepie gdy nagle w czasie platnosci okazalo sie ze nie pamietam
    pinu.....:)

    Krzysiek

  • 17. Data: 2003-11-27 09:47:58
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Thu, 27 Nov 2003 09:08:43 +0100, KrzysiekPP napisal/a:

    > Jak patrze na blondynki placace w sklepach, to najczesciej tak bywa, ze
    > kasjerka podsuwa takiej pinpad, a pani palcem wskazujacym po prostu
    > naciska klawisze. I widzi to nastepnych 5 osob w kolejce.
    ja też nigdy nie ukrywam się za bardzo z wklepywaniem pinu...po prostu
    głupio bym się czuł gdybym zaczał zakrywać pin-pad i tak "po tajniacku"
    wpisywac numer....jeszcz enie widzialem zeby ktos tak robil.......

    Krzysiek

  • 18. Data: 2003-11-27 10:06:55
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    In news:bq3hd7$hcn$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Radeon <r...@t...pl> napisał (a):

    > Numer PIN jest zakodowany na samej karcie.

    Bzdura, PINu NIGDY nie ma na karcie, przeczytałem zawartośc dziesiątek kart
    płatniczych i kredytowych i nie znalzłem na żadnej tej informacji.

    --
    VSS
    sieci bezprzewodowe, tv przemysłowa, systemy alarmowe, sieci

  • 19. Data: 2003-11-27 10:11:22
    Temat: Re: Kradzie? pieniedzy z bankomatu bez znajomo?ci PIN-u!!!
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    In news:pan.2003.11.27.09.44.57.492775@wytnij.wp.pl,
    krzysiekL <k...@w...wp.pl> napisał (a):
    > sklepie gdy nagle w czasie platnosci okazalo sie ze nie
    > pamietam pinu.....:)

    jak nie potrafisz zapamiętac czterech cyfr to przyjmij moje wyrazy
    współczucia

  • 20. Data: 2003-11-27 10:17:31
    Od: "wlos" <s...@g...pl>

    > Znasz jakieś przypadki występowania owych urządzeń? Chciałbym wiedzieć,
    > żeby omijać....

    czytalem o przypadku kiedy to oszusci postawili spreparowany
    przez nich bankomat w centrum handlowym, nie pytajcie jak
    to mozliwe.. wszystko jest mozliwe :)

    omijac nie ma jak
    jakby je mozna bylo rozpoznac to by ich ogole nie bylo

    ale to byl raczej ekstremalnie rzadki przypadek jesli
    nie pojedynczy (nie popadajmy w paranoje :)

    pozdrawiam