  • 11. Data: 2003-09-04 06:55:47
    Temat: Re: Kradzeż pieniędzy z konta (mBank)
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krab" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:bj6k21$sn9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Lookas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > pozostal by ci proces cywilny przeciwko osobie na konto ktorej poszedl
    > przelew, proces dlugotrwaly ale prawdopodonie wygrany, zostalby tylko
    > problem skutecznosci windykacji jako ze najprawdopodobniej konto docelowe
    > byloby na osobe nieswiadoma tego faktu.

    Np. na konto karty prepaid ING zalożone na skradziony dowód osobisty...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 12. Data: 2003-09-04 07:31:30
    Od: Jozef Zbrodel <j...@p...onet.pl>

    Pewnego pięknego dnia: czwartek 04 wrzesień 2003 03:57, Lookas napisał był:

    > Chyba mnie nie zrozumiałeś ;-)
    > Przepisałem te dane do pliku *.txt, spakowałem (dodając hasło) i
    > umieściłem
    > na serwerze do którego tylko ja mam dostęp i nikt więcej.

    Jest całkowicie bez znaczenia czy hasło i kody masz na karteluszku, w pliku,
    na oryginalnym wydruku z mBanku, etc. Ty jesteś za nie odpowiedzialny.
    Jeśli ktoś Ci je ukradnie i wykorzysta, to masz problem.

  • 13. Data: 2003-09-04 08:42:39
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    Lookas <l...@w...pl> napisał(a):

    > Chyba mnie nie zrozumiałeś ;-)
    > Przepisałem te dane do pliku *.txt, spakowałem (dodając hasło) i
    > umieściłem

    Eeee, a po co tak? Nie lepiej przykleić to wszystko na karteczce
    post-it do monitora, np. w pracy? Po co utrudniać złodziejom.

    Ech...

    --
    ___//] ____ wozik[at]stone kropka pl
    `(_)-------(_)'' ICQ: 21415190 Gadu-Gadu: 4766

  • 14. Data: 2003-09-04 09:41:02
    Od: "Tashi" <k...@W...onet.pl>

    Zaszyfrowany - tzn. zrobiłeś to przy pomocy PGP, czy tylko spakowałeś do zipa i
    ustawiłeś do niego hasło?? To drugie rozwiązanie jest oczywiście dużo gorsze, w
    przypadku pierwszego, żeby dostać się do zawartości pliku, trzeba znać klucz
    prywatny, i tego nie wolno ci udostępniać nikomu, bo to tak jakbyś udostępnił
    hasła do przelewów. Serwer powinien być wtedy zabezpieczony - sąd może wtedy
    uznać, że plik został udostępniony szerszej publiczności: czyli tak, jakby
    obnosił się publicznie ze swoimi hasłami.
    Polecam szyfrowanie standardem AES, atak siłowy na 128-bitową wersję zająłby
    baaaardzo dużo czasu. Wykorzystuje go np. PGP 8.0 freeware

  • 15. Data: 2003-09-04 10:37:22
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On 4 Sep 2003 11:41:02 +0200, "Tashi" <k...@W...onet.pl>
    wrote:

    >Polecam szyfrowanie standardem AES, atak siłowy na 128-bitową wersję zająłby
    >baaaardzo dużo czasu. Wykorzystuje go np. PGP 8.0 freeware

    Nawet jeśli zapisze to ołówkiem na karteluszku a potem schowa do
    "najlepszego sejfu świata" który będzie miał zamontowany w sypialni,
    to jak mu ten karteluszek zostanie wykradziony, to jest to jego
    problem, a nie problem banku.

    Do banku możesz mieć pretensje jak ci pieniądze znikną bez wykradania
    twojego hasła.

    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------
    krzysiołe...@b...pl
    Wywal polskie literki z adresu!
    Polecam temat bazy danych i raw partition.

    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2003-09-04 10:48:13
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Lookas <l...@w...pl> wrote:

    > na serwerze do którego tylko ja mam dostęp i nikt więcej.

    Jesteś pewien?

    Źle zrozumiałem. Bank nie.
    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2003-09-04 11:02:34
    Od: "Grzegorz" <g...@U...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Polecam temat bazy danych i raw partition.

    znam ten temat doskonale :-p
    jak ktos bedzie w stanie dostac sie do serwera banku to znaczy, ze jest na
    tyle dobry,
    ze surowe urzadzenia nie bedzie dla niego przeszkoda ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 19. Data: 2003-09-04 14:34:13
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Grzegorz <g...@u...pl> wrote:
    > znam ten temat doskonale :-p
    > jak ktos bedzie w stanie dostac sie do serwera banku to znaczy, ze jest na
    > tyle dobry,
    > ze surowe urzadzenia nie bedzie dla niego przeszkoda ;-)

    A szyfrowanei jednokierunkowe o nieznanym algorytmie i kluczu?

    --

  • 20. Data: 2003-09-04 14:50:42
    Od: "Grzegorz" <g...@U...pl>

    > A szyfrowanei jednokierunkowe o nieznanym algorytmie i kluczu?

    skoro istnieje algorytm szyfrujacy to istnieje algorytm deszyfrujacy ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz