  • 31. Data: 2020-04-18 22:06:24
    Temat: Re: Koronawirus i gotówka - Min. Fin. i NBP
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Saturday, April 18, 2020 at 9:06:54 PM UTC+2, Arek wrote:
    > witrak() napisał(a) w wiadomości: ...
    > <2...@g...c
    om>...

    > są
    > albo
    > bo
    > maski
    > ryzyka
    > musieliby
    > >>

    > https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,dlaczego-wszyscy-powinni-nosic-maski--
    > naukowcy-tlumacza,artykul,39277775.html

    > Zmieniło zdanie, ale czy podważyło dane z obrazka?

    Prawdę mówiąc nie oglądałem obrazka (a raczej widziałem kilka - na poziomie "Z
    pijanym nie tańczę!" ale "Partia z Narodem, Naród z Partią", i dokładnie się już
    potem nie przyglądałem), ale cokolwiek by tam nie było, do mnie przemawiają tylko
    konkretne dane ze wskazaniem źródeł. A różnica pomiędzy "Światem Zachodu" i "Światem
    Wschodu" jeśli idzie o stanowisko wobec noszenia masek jest wyłącznie związana z
    różnicami kulturowymi.
    Natomiast znaczenie noszenia masek opisałem (sam to cytujesz, więc choć teraz już
    przeczytaj).

    > Te punkty "szariatowe" to przykłady jak odbiera się takie niespójne przekazy.

    > Jaki ekspert? Po prostu widzę:
    > Co za różnica czy zapakowany towar dotknął dłonią z wirusem czy
    > rękawiczką z wirusem? Nie mówię o pieczywie.

    Przeczytaj to co wyżej: rękawiczki nie są ważen z punktu widzenia "urękawicznionego"
    (tak jak maska nie jest ważna z punktu widzenia "zamaskowanego"), tylko z punktu
    widzenia zdrowych, którzy mają większe szanse gdy urękawiczniony jest jednak chory i
    "prątkuje".

    > No i czy rękawiczka własna w której się wychodziło z domu na której
    > się moze przyniosło wirusa czy sklepowa (np. z pudełka)?

    Z powyższego wynika, że sklepowa. A po zdjęciu na progu sklepu
    > I tak potem łapy trzeba umyć,
    Właśnie. W biedronku widziałem dozownik - i zawartość dobrze pachniała ;-)

    > A zakupy zdezynfekować?

    A ty nie dezynfekujesz???? To ty lis-przeluzak jesteś ;-)

    > Planowałem wcześniej. Na początku marca wymiana okien (umówiłem
    > się w styczniu). Zdążyłem wyzdrowieć po dłuższej infekcji (chyba nie
    > do końca). Potem przerwa - pomoc seniorom w odległej miejscowości.
    > Później już za późno - epidemia. Zastała mnie z ręką w nocniku pod
    > wieloma względami, nie tylko remontu (nie będę się szczegółowo użalał).

    > Gdzie kwestionuję zasadność izolowania (się) nie tylko seniorów?
    > Tak, niestety musiałem kupić lodówkę.

    Współczuję ci - w tej sytuacji jesteś "kontekstowo usprawiedliwiony".

    > Tworząc wątek zwróciłem uwagę na stanowiska ministerstw i NBP.
    > W sąsiednim wyraziłem wątpliwość, czy płatność kartą naprawdę
    > tak bardzo pomoże w zwalczaniu pandemii.
    > Ale jeżeli przygotowują śledzenie transakcji ludzi jak w Korei Pd.,
    > niech powiedzą to JAWNIE.

    Nie odpowiadam, zgodne z zasadą, że zajmuję się wyłącznie zwykłymi głupotami, ale nie
    powtarzaj lepiej takich rzeczy, bo jeszcze cię ktoś przez omyłkę zaliczy do
    "płaskoziemców" :-P

    witrak()

  • 32. Data: 2020-04-18 23:19:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 18 Apr 2020 02:16:58 -0700 (PDT), w
    <b...@g...c
    om>, "witrak()"

    A po co?

  • 33. Data: 2020-04-18 23:21:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <w...@h...com> napisał(-a):

    > Bzdura. Lekarze twierdzą, że *nie wiedzą* a tylko *szacują*. Wiedzieliby, gdyby
    *wszystkich* (i w miarę jednocześnie) przetestowali.

    To akurat dosyć proste -- testy wykazały, że zakażonych jest 100 tys., 80 tys.
    przeszło bezobjawowo, a 20 tys. z powikłaniami.
    Ile procent przeszło bezobjawowo?

    Dziwne, że wykładasz się na takich prostych sprawach.

  • 34. Data: 2020-04-18 23:22:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <w...@h...com> napisał(-a):

    > Jak sobie posumujesz przypadki śmiertelne za okres trzydziestu lat to wyjdzie że
    grypa gorsza od gruźlicy, HIV i paru innych RAZEM.

    Znaczy się wolisz mieć HIV niż grypę?
    OK, rozumiem :)

  • 35. Data: 2020-04-19 01:10:27
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2020-04-18 o 11:53, witrak() pisze:

    > No brawo! Mamy nowego eksperta!!!

    A co tak czepiliście się tych rękawiczek ?
    Mało pomogą albo wcale.

    - prątkujący klient kichnie przez przepuszczalna maskę (szmacianą)
    w sklepie na towar
    - prątkujący klient wcześniej macał pieniądze które ma w portfelu

    Kasjerka każdy artykuł bierze w łapę - pieniądze też - rękawiczek nie
    zmienia

    IMO zawracanie dupy z tymi rękawiczkami

    Pozdro

  • 36. Data: 2020-04-19 07:53:46
    Od: n...@g...com

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 21:49:17 UTC+2 użytkownik witrak() napisał:

    > To bez czego absolutnie nie da się osiągnąć celu. Na przykład zakaz poruszania się
    w odległości mniejszej niż 2 m przez małżonków mieszkających razem nie jest
    niezbędnie konieczny.

    Mylisz się - jest niezbędnie konieczny. Bez tego zakazu nie jest możliwe praktyczne
    wyegzekwowanie zakazu poruszanie się w takiej odległości przez osoby obce. Policja
    musi mieć możliwość stwierdzenia naruszenia bez legitymowania wszystkich chodzących
    po chodnikach parami.

  • 37. Data: 2020-04-19 11:32:17
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Saturday, April 18, 2020 at 11:22:09 PM UTC+2, r...@k...pl wrote:
    > Sat, 18 Apr 2020 02:16:58 -0700 (PDT), w
    > <b...@g...c
    om>, "witrak()"

> [...]
    > przeszło bezobjawowo, a 20 tys. z powikłaniami.
    > Ile procent przeszło bezobjawowo?
    >
    > Dziwne, że wykładasz się na takich prostych sprawach.

    Przyznaj się, dużo wypiłeś?

    1. Gdzie testy to wykazały?
    2. Całą populację przebadano? Bo jak przebadasz kilka procent odpowiednio wybierając
    (nawet niekoniecznie z jakimś ukrytym celem) to może ci wyjść kompletna bzdura.
    Metodyka badań statystycznych się kłania...
    3. Nie ja się wykładam... Zastanowiłeś się nad tym, że nawet zakładając, iż wyniki
    nie były zmanipulowane, sam sposób zbierania danych jest różny w różnych krajach?
    4. Źródłowe materiały (w przeciwieństwie do skrótów, używanych przez pismaków)
    zawierają zastrzeżenia ograniczające kategoryczność wyciąganych wniosków, które
    oczywiście znikają w clickbaitowych publikacjach z tych materiałów pitraszonych...

    witrak()
    PS. Na pozostałe dwa posty odpowiadać nie będę... Najpierw musisz wytrzeźwieć ;-)

  • 38. Data: 2020-04-19 12:42:04
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    witrak() napisał(a) w wiadomości: ...
    om>...

    https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,dlaczego-wszyscy-powinni-nosic-maski--

    >Prawdę mówiąc nie oglądałem obrazka.

    Jeszcze masz szansę. Dla ułatwienia sam obrazek https://tiny.pl/7x9h3
    Dal ułatwienia opiszę: podali w % ile cząsteczek _przenika_
    (ochrona siebie / ochrona innych)
    chusteczka higieniczna domowej produkcji (33% / 90%)
    maska chirurgiczna (25% / 50%)
    FFP2 (1% / 30%)
    Test po 3 godz. noszenia, dla aerozoli. Czyli wg tego maseczki jakby chronią
    bardziej noszących a nie innych, co jest niezgodne z argumentacją.

    >Natomiast znaczenie noszenia masek opisałem (sam to cytujesz, więc choć teraz już
    przeczytaj).

    Czytałem.

    [...]
    >A ty nie dezynfekujesz???? To ty lis-przeluzak jesteś ;-)

    Staram się, środki się kończą. Prawdę mówiąc to i ciuchy należałoby
    po każdym wyjściu, i kudły umyć...
    Skoro teoretycznie wszyscy dezynfekują zakupy i myją ręce to wątpię
    by rękawiczki dużo więcej pomogły.

    [...]
> [...]
    nie
    powtarzaj >lepiej takich rzeczy, bo jeszcze cię ktoś przez omyłkę zaliczy do

    Nie zgadnę do czego konkretnie jest ten komentarz więc zapomnijmy...

    W Korei Pd. inwigilację płatności przynajmniej wykorzystują do
    ograniczenia pandemii.
    https://theconversation.com/coronavirus-south-koreas
    -success-in-controlling-disease-is-due-t
    o-its-acceptance-of-surveillance-134068

    Arek

  • 39. Data: 2020-04-19 23:55:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 19 Apr 2020 02:32:17 -0700 (PDT), w
    <9...@g...c
    om>, "witrak()"
    <w...@h...com> napisał(-a):

> [...]
    om>, "witrak()"

    *wszystkich* (i w miarę jednocześnie) przetestowali.

    > Przyznaj się, dużo wypiłeś?
    >
    > 1. Gdzie testy to wykazały?

    Co gdzie testy to wykazały? Wyniki testów masz podawane nawet w TV, chociaż
    raczej nie aż tak dokładnie.

    > 2. Całą populację przebadano? Bo jak przebadasz kilka procent odpowiednio
    wybierając (nawet niekoniecznie z jakimś ukrytym celem) to może ci wyjść kompletna
    bzdura. Metodyka badań statystycznych się kłania...

    To coś z tą metodyką jesteś na bakier. Sondażownie jest dawno osiągają
    dokładność kilku pp. przy dalece mniejszej próbce niż "kilka procent".

    > 3. Nie ja się wykładam... Zastanowiłeś się nad tym, że nawet zakładając, iż wyniki
    nie były zmanipulowane, sam sposób zbierania danych jest różny w różnych krajach?

    Jak widać nawet przy różnym sposobie zbierania uzyskuje się podobne wyniki.

    > PS. Na pozostałe dwa posty odpowiadać nie będę... Najpierw musisz wytrzeźwieć ;-)

    Obawiam się, że nawet po pijaku myślałbym logiczniej niż ty na trzeźwo :P

  • 40. Data: 2020-04-19 23:57:41

    Sat, 18 Apr 2020 22:53:46 -0700 (PDT), w
    om>,
    n...@g...com napisał(-a):

> [...]
    musi mieć możliwość stwierdzenia naruszenia bez legitymowania wszystkich chodzących

    I jak się ten zakaz sprawdza skoro jest powszechnie olewany?