  • Data: 2020-04-20 18:02:07
    Temat: Re: Koronawirus i gotówka - Min. Fin. i NBP
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, April 20, 2020 at 4:03:04 PM UTC+2, Kamil Jońca wrote:
    > "witrak()" <w...@h...com> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Dlaczego? Masowe nieprzestrzeganie przepisu może być silną wskazówką, że
    > regulacja jest nieżyciowa. (Podkreślam 'może' - żeby nikt zbyt daleko
    > idącyc wniosków nie wyciągał)

    "Życiowość" jest kryterium merytorycznym tylko czasami. Prawie całe prawo jest w
    gruncie rzeczy "nieżyciowe" (myślę tu o prawie, mającym bezpośredni związek z
    sytuacjami życiowymi, bo znaczna część w ogóle ludzi bezpośrednio nie dotyczy), a
    mimo to przynajmniej w większości uznajemy je za zasadne (no, nie wszyscy...). A w
    dodatku kryterium "życiowości" ma tendencję do niestabilności - gdy wprowadzano
    obowiązek zapinania pasów bezpieczeństwa nikt nie był zadowolony, a ostatnio, gdy
    pasy (i obowiązek zapinania) pojawił się w autobusach jakoś protestów nie
    zauważyłem..

    witrak()