  • Data: 2021-10-01 16:39:32
    Temat: Re: Kontroler biletów sprawdzi kartę płatniczą
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 1 października 2021 o 14:58:37 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    biletem) - ale co z pierwszakami, którym szkoła wymyśliła, że legitymacje da dopiero
    na ślubowaniu, np. 15 października?
    > Pierwszaki i tak nie moga same chodzic po drogach publicznych ... ale
    > w Warszawie jest jeszcze metro - tylko czy ma stacje nie przy drodze

    No i co z tego, że nie mogą same - czy pod opieką czy bez opieki trzeba mieć dokument
    poświadczający prawo do ulgi.
    Brak takiego dokumentu kosztuje 40 razy opłata za przejazd (a jazda bez biletu 50
    razy).
    Więc co, jak pod opieką rodzica to rodzic od razu zapłaci kanarowi mandat kartą (i
    jeszcze dostanie 30% zniżki)?
    Ostatecznie jak zapomnisz to możesz potem iść do punktu obsługi, pokazać i wtedy
    płacisz tylko "opłatę manipulacyjną".
    Właśnie dziś na metro służew widziałem kolejkę do takiego punktu chyba na 20 osób -
    już miałem się pytać: "Ludzie, co tu dają?" ;>
    A może to właśnie rodzice pierwszaków sobie przypomnieli, że trzeba im karty miejskie
    wyrobić...

    A metro ma przejścia podziemne na obie strony ulicy, nie trzeba przechodzić po pasach
    (bo to tego chyba nie wolno do 10 lat, chodzić 7-latek sam może, ale chyba jakoś po
    osiedlu, a przynajmniej nie wolno mu przez drogę przechodzić samemu - hmm, ciekawe,
    czy takie "przechodzenie samemu" załatwia tzw. "Pan Stop"?).

    kasjerka musiała zrobić cały zwrot artykuł za

    > A moze po prostu jest to bez znaczenia, tylko wymagaja tej samej karty
    > tak dla utrudnienia ?

    I tak są debile czy złośliwcy, że w ogóle wymagają karty - skoro mają w systemie
    zapisane, jaką kartą się płaciło, to niech od razu na nią zwracają, po co jeszcze
    kartę wyciągać i przykładać?

    A jeszcze ciekawszą sytuację miałem przed pandemią, żona płaciła moją kartą z milka
    żeby wyrobić wydatki na moneyback i coś kupiła w jakimś odzieżowym, potem chciała
    zwrócić, kazali jej pokazać kartę, którą płaciła i się czepili, że tam jest moje imię
    - w sumie rację mieli, dobrze, że jej tej karty nie zabrali czy wręcz nie wezwali
    kulsonerii.
    No to jak poszedłem ten zwrot zrobić, pokazałem kartę (dowodu nie chcieli, więc jak
    widać mógł ją pokazać dowolny facet - tak samo jak swego czasu było z odbieraniem
    poleconych z sądów via inpost w kioskach ruchu - też dowodu nie sprawdzali, więc
    zamiast żony mogłem przyprowadzić koleżankę i list do żony bym dostał), ale do
    terminala przyłożyłem inną - gościu zdębiał i aż kierowniczkę zawołał, ta mówi - "no
    tak, płacone visą, a to jest mc" - ale zwrot zrobili.

    Z tym pokazywaniem karty to odzieżówki coś tam bredziły, że to ma zapobiec kradzieżom
    (jak ktoś w tej samej torbie co sweterek trzyma też paragon). Ale co z lidlem? Też
    komuś ukradną zakupy, znajdą w torbie paragon z lidla i pójdą tam zwracać (cóż,
    zwroty w lidlu od czasu sławetnej akcji ze zwracaniem pustych opakowań zapewne są
    tematem drażliwym ;) ?