  • 1. Data: 2006-07-14 11:16:55
    Temat: Kontrole transferów między-bankowych ?
    Od: Morph <a...@a...pl>

    Z tego co sie orientuje informacje o przelewach zagranicznych wędrują do
    urzędu skarbowego gdy ich kwota przekracza 7000 Euro.
    Ktoś wie może jakie kwoty są kontrolowane przy krajowych transferach
    między bankowych ?

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2006-07-14 12:16:38
    Temat: Re: Kontrole transferów między-bankowych ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Morph wrote:

> [...]
    > do urzędu skarbowego gdy ich kwota przekracza 7000 Euro.
    > Ktoś wie może jakie kwoty są kontrolowane przy krajowych transferach

    1. Nigdy nie wędrują do urzędu skarbowego automatycznie. Jeśli jest
    prowadzone postępowanie skarbowe to US może zażyczyć sobie informacji o
    operacjach niezależnie od kwoty.

    2. Od 15000 Euro oraz mniej jeśli są powiązane lub pracownikowi banku
    wydadzą się podejrzane wędrują do Głównego Inspektora Informacji
    Finansowej. Zarówno krajowe jak i zagraniczne.

    3. Przelewy zagraniczne podlegają kontroli dewizowej. Dla kwot powyżej
    10000 Euro trzeba zawyczaj przedstawić dokumenty potwierdzające cel
    przesłania.

  • 3. Data: 2006-07-14 12:21:37
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    >Z tego co sie orientuje informacje o przelewach zagranicznych wędrują do
    > urzędu skarbowego gdy ich kwota przekracza 7000 Euro.

    a skąd o tym wiesz?
    czy jest regulowane przepisami (jakimi?)

  • 4. Data: 2006-07-14 13:00:13
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > 1. Nigdy nie wędrują do urzędu skarbowego automatycznie. Jeśli jest
    > prowadzone postępowanie skarbowe to US może zażyczyć sobie informacji o
    > operacjach niezależnie od kwoty.

    dokladnie tak. nigdy nie wedruja obligatoryjnie.
    w regulaminie KIR jest zapis ze NBP i inne uprawnione organy
    maja prawo zazadac takich informacji kiedy tylko chca.

    > 2. Od 15000 Euro oraz mniej jeśli są powiązane lub pracownikowi banku
    > wydadzą się podejrzane wędrują do Głównego Inspektora Informacji
    > Finansowej. Zarówno krajowe jak i zagraniczne.

    >= 12500 EUR wszystkie
    jak mniej to uznaniowosc pracownika banku czy zaraportuje czy nie

    SW

  • 5. Data: 2006-07-14 14:06:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Stormy Waters wrote:

    > jak mniej to uznaniowosc pracownika banku czy zaraportuje czy nie

    Dlaczego 12500?
    W ustawie i w umowach międzynarodowych jest 15000.

  • 6. Data: 2006-07-14 18:18:43
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-07-14 15:00, osobnik Stormy Waters stwierdził, iż:

    Bzdura. Od 15 000 EUR.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 7. Data: 2006-07-14 19:15:59
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 14 Jul 2006 20:18:43 +0200, Marcin Nowakowski
    <m...@...sygnaturce.pl> wrote:

    >Dnia 2006-07-14 15:00, osobnik Stormy Waters stwierdził, iż:
    >
    >Bzdura. Od 15 000 EUR.

    Od 12500 to statystykę dla NBPu trzeba wypełniać, ale to zupełnie inna
    bajka :)

    PG

  • 8. Data: 2006-07-15 06:16:17
    Od: Morph <a...@a...pl>

    Dziekuje serdecznie za odpowiedzi.

    Co do tych 7000Euro o ktorych wspominalem przy przelewach zagranicznych
    to otrzymalem taką informację w MultiBanku. Więc pewnie w każdym banku
    jest troche inaczej.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 9. Data: 2006-07-20 13:28:09
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Dlaczego 12500?
    > W ustawie i w umowach międzynarodowych jest 15000.

    macie racje. poje*balo mnie sie :(
    dodatkowo najwieksza racje ma Piotr G
    12500 idzie dokladnie do NBP
    pewnie nawet wie do ktorego bilansu im to potrzebne :)

    pozdrawiam

    SW

  • 10. Data: 2006-07-20 22:11:04
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 20 Jul 2006 15:28:09 +0200, "Stormy Waters"
    <a...@a...pl> wrote:

    > macie racje. poje*balo mnie sie :(
    > dodatkowo najwieksza racje ma Piotr G
    > 12500 idzie dokladnie do NBP
    > pewnie nawet wie do ktorego bilansu im to potrzebne :)

    Do bilansu obrotów bieżących ofkors :)

    Najpierw biedne banki męczą się wpisując odpowiednie kody, a potem
    powstają takie jak ten uczone komunikaty ;)

    Na rachunku obrotów bieżących w maju odnotowano deficyt w wysokości
    209 mln euro wobec 190 mln euro (po rewizji) deficytu w kwietniu i
    wobec 678 mln euro rok wcześniej, podał Narodowy Bank Polski (NBP) w
    czwartkowym komunikacie.

    Na saldo rachunku bieżącego w maju 2006 roku złożyły się: ujemne saldo
    dochodów (817 mln euro), ujemne saldo obrotów towarowych (483 mln
    euro) oraz dodatnie salda transferów bieżących (866 mln euro) i usług
    (225 mln euro), podał NBP.

    Eksport towarów w maju 2006 roku wzrósł o 32,9% r/r do 7.808 mln euro,
    a import odnotował wzrost o 31,0% do 8.291 mln euro. Ujemne saldo
    towarów ukształtowało się na poziomie 483 mln euro wobec minus 454 mln
    euro rok wcześniej.