  • 1. Data: 2003-06-04 14:19:53
    Temat: Konto walutowe - pobyt w USA
    Od: "Wojtek" <p...@p...onet.pl>

    Czesc!
    Jade na stypendium do USA. Pieniadze (dolary) bede otrzymywal z Polski.
    Jakie konto w polskim banku bedzie najlepsze? Zalazy mi na: bezplatnym
    pobieraniu gotowki z bankomatow w USA, bezpiecznej karcie kredytowej i
    pelnym dostepie do konta przez internet.
    Pozdrawiam,

    Wojtek

  • 2. Data: 2003-06-04 14:20:19
    Temat: Re: Konto walutowe - pobyt w USA
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

> [...]
    Wojtek> najlepsze? Zalazy mi na: bezplatnym pobieraniu gotowki z
    Wojtek> bankomatow w USA, bezpiecznej karcie kredytowej i pelnym

    <całowicie poważnie> citi? </>

    --

    --w

  • 3. Data: 2003-06-04 14:37:17
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <m...@d...pingwin.waw.pl>, w...@p...waw.pl
    says...

    > Wojtek> Czesc! Jade na stypendium do USA. Pieniadze (dolary) bede
    > Wojtek> otrzymywal z Polski. Jakie konto w polskim banku bedzie
    > Wojtek> najlepsze? Zalazy mi na: bezplatnym pobieraniu gotowki z
    > Wojtek> bankomatow w USA, bezpiecznej karcie kredytowej i pelnym
    > Wojtek> dostepie do konta przez internet.
    >
    > <całowicie poważnie> citi? </>

    Hmm...ale chyba Citi nie ma konta walutowego dopietego do karty (? tego
    nie jestem pewny, radzilbym sprawdzic). Jest jeszcze kwestia tego czy
    Polskie Citi rozpoznawalne byloby w Stanach jako "wlasne" Citi (i
    odwrotnie). Musialbys sie jeszcze dowiedziec czy tam gdzie bedziesz, sa
    wogole bankomaty Citi. Ja mieszkam w Baardzo dumzym miescie, ale
    bankomatu citi to nawet nie uwidzisz.

    Ja radzilbym sie obejrzec za jaka karta typu charge ktora moze byc
    podpieta do konta walutowego. Chyba cos takiego oferuje PekaO SA.
    Kiedys, dawno temu, PKO BP SA oferowalo karte charge, ktora mozna bylo
    podpiac do konta walutowego.

    Nie zapomnij o tym, ze w Stanach bedziesz obciazony podwojnie za
    wybranie pieniedzy z obcego bankomatu. Kiedy wybierzez np. 100USD
    bankomat zautoryzuje kwote 100USD + prowizja banku ameryknaskiego,
    dodatkowo bank polski obciazy tez ciebei za wybranie gotowki z
    bankomatu. Wlasciwei w Stanch to prawie wszedzie mozna placic karta,
    nawet za glupiego hamburgera mozesz zaplacic karta.

    Jeszcze jedno, do pobierania gotowki jest ci raczej potrzebna karta typu
    charge lub debetowa a nie karta kredytowa (w Stanach wlasciwie to nie
    robi roznicy, kwestia tylko prowizji jakie zaplacilbys za pobranie
    gotowki z karty kredytowej)

    AP

  • 4. Data: 2003-06-04 14:50:36
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik AP napisał:

> [...]
    > odwrotnie). Musialbys sie jeszcze dowiedziec czy tam gdzie bedziesz, sa
    > wogole bankomaty Citi. Ja mieszkam w Baardzo dumzym miescie, ale

    W stanach mozna dzwonic na darmowa infolinie Citi i rozmawiac z
    konsultantem po Polsku. Rowniez korespondencje z Citi mona dostawac na
    adres w stanach. Zdaje sie, ze mozna karta bankomatowa (Cirrus?)
    wyplacac bezposrednio z konta dolarowego. Co do prowizji od wyplat w
    bankomatach, to nie wiem. O dwie ostatnie rzeczy musialbym zapytac
    pewnego kilkuletniego praktyka w tej dziedzinie.

    Najlepiej zadzwon na infolinie w Citi i zapytaj.

    Bartol

  • 5. Data: 2003-06-04 15:01:09
    Od: k...@p...onet.pl

    Zalożyć konto w Citibanku w PLZ i USD. W CitiPHONE zlecic, aby wyplaty z
    bankomatow byly podpiete do konta USD. Przy wyplacie z bankomatow Citibanku w
    USA moze byc prowizja, bo w systemie informatycznym nie bedzie wpisane, ze to
    bankomat citibanku i Citibank PL cie obciazy prowizja, wiec nalezy trzymac
    kwitki z bankoamtu i potem reklamowac jak cos ( kwitki z bankoamtow maja logo
    citibanku, wiec nie ma prolemu )

    Podobnie jest z karta Citibanku USA w bankomatach citibanku pl. W systemie
    informatycznym jest wpis Bank Handlowy w Warszawie i Citi USA nie wie, ze to
    Citibank i bierze prowizje. A potem trzeba kwity wysylac i wracaja pieniadze.

  • 6. Data: 2003-06-05 05:35:38
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > bankomatach, to nie wiem. O dwie ostatnie rzeczy musialbym zapytac
    > pewnego kilkuletniego praktyka w tej dziedzinie.

    Kartą Citicard można wypłacać bezprowizyjnie gotówkę ze wszystkich
    bankomatów Citibanku na całym świecie (lub ze wszystkich bankomatów w
    przypadku konta CitiGold). Kartę można podpiąć do dowolnego konta
    walutowego, jednak dotyczy to TYLKO operacji gotówkowych (czyli wypłat),
    transakcje bezgotówkowe rozliczane są z konta złotówkowego.
    Proponuję się upewnić czy podłączenie karty do konta walotowego działa
    prawidłowo; 2 lata temu miałem problemy z wypłatą gotówki w Anglii z konta w
    GBP, mimo, że Citi twierdziło, że w systemie bankowym jest wszystko OK. Ale
    może już poprawili?...
    Z części krajów można łączyć się bezpłatnie z CitiPhone w Polsce. Połączenie
    trafia bezpośrednio do konsultanta, unika się oczekiwania w kolejce (tak
    przynajmniej działało to jeszcze 2 lata temu).

    MaciejK