  • 1. Data: 2003-06-04 12:54:31
    Temat: bank na poczcie
    Od: dzinksol <d...@p...fm>

    Pwiedzcie mi taka sprawe: Posiadam firme wiec oczywiscie musze
    posiadac konto w banku, ale praktycznie nie jest mi one potrzebne. ZUS
    place przez konto Giro składka na poczcie. Czy to tzw konto na poczcie
    wystarczy? Bo mam jeszcze konto w PKO SA gdzie "kradna" odemnie 40 zl
    co miesiac. Konto to mam od zamierzchlych czasów Banku Pomorskiego i
    tak juz jest, ale ostatnio zaisteresowalem sie ze chyba nie potzrebne
    trzymam to konto.

  • 2. Data: 2003-06-04 14:43:22
    Temat: Re: bank na poczcie
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    dzinksol <d...@p...fm> napisał w

> [...]
    > co miesiac. Konto to mam od zamierzchlych czasów Banku Pomorskiego i
    > tak juz jest, ale ostatnio zaisteresowalem sie ze chyba nie potzrebne

    Obowiązku posiadania konta wcale nie ma. Jedynie USTAWA z dnia 19
    listopada 1999 r. "Prawo działalności gospodarczej" nakłada na
    przedsiębiorcę obowiązek dokonywania płatności przelewem, ale dotyczy to
    tylko dużych kwot.

    [Cytat]
    Art. 13.1. Przedsiębiorca jest obowiązany do:
    1) dokonywania lub przyjmowania płatności za pośrednictwem rachunku
    bankowego tego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy stroną transakcji
    jest inny przedsiębiorca, a jednorazowa wartość należności lub
    zobowiązań przekracza równowartość 3000 EURO albo równowartość 1000
    EURO, gdy suma wartości tych należności i zobowiązań powstałych w
    miesiącu poprzednim przekracza równowartość 10000 EURO, przeliczanych na
    złote według kursu średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy
    Bank Polski z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym
    dokonywane są operacje finansowe,
    [Koniec cytatu]

    Jeśli nie osiągasz wymienionych w ustawie kwot, a konta faktycznie nie
    używasz, to szkoda marnować pieniądze na prowadzenie r-ku firmowego w
    "marmurze", zwłaszcza za takie pieniądze! Natomiast w zależności od
    profilu swojej działalności powinieneś ewentualnie rozważyć założenie
    sobie konta firmowego np. w mBanku, Multibanku lub Telepekao24 - bez
    porównania niższe koszty, a większa wygoda.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 3. Data: 2003-06-06 12:44:54
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:bbl9a8$7uv$3@atlantis.news.tpi.pl...
    > Obowiązku posiadania konta wcale nie ma.

    Obowiązek posiadania konta oczywiście jest:

    " Art. 13. 1. Przedsiębiorca jest obowiązany do:
    2) zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu na podatek
    dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego związanego z wykonywaną
    działalnością gospodarczą,..."

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2003-06-06 20:12:06
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2) zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu na podatek
    > dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego związanego z wykonywaną

    Interesujacy wniosek :-)

    Karol

  • 5. Data: 2003-06-06 20:16:13
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Tomasz Waszczynski wrote:

> [...]
    > 2) zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu na podatek
    > dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego związanego z wykonywaną

    Ale gdzie ten obowiązek?
    Bo ja tu widzę obowiązek zawiadomienia jak się ma, natomiast obowiązku
    mania konta nie widzę...

    pzdr

    Tomek

  • 6. Data: 2003-06-06 22:43:46
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Ale gdzie ten obowiązek?
    > Bo ja tu widzę obowiązek zawiadomienia jak się ma, natomiast obowiązku
    > mania konta nie widzę...

    To błędnie widzisz. Przedsiębiorca _ma_ zawiadomić urząd, że posiada
    rachunek związany z prowadzeniem działalności. To jest jego _powinność_,
    która jest sankcjonowana (ta sama ustawa): "Art. 66. 2. Kto wbrew obowiązkom
    określonym w art. 13 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2 nie dokonuje zawiadomień
    określonych w tych przepisach albo wbrew obowiązkowi określonemu w art. 13
    ust. 3 nie dokonuje zgłoszenia, o którym mowa w tym przepisie, podlega karze
    grzywny do 3.000 złotych".

    Ktoś jeszcze sądzi, że nie musi mieć rachunku?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2003-06-06 22:44:42
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Interesujacy wniosek :-)

    Co gorsze - prawdziwy.
    Szczegóły w wątku.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 8. Data: 2003-06-06 23:02:34
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    > rachunek związany z prowadzeniem działalności. To jest jego _powinność_,
    > która jest sankcjonowana (ta sama ustawa):

    Owszem. Obowiazek jest, ze ma zawiadomic jak "posiada" !

> [...]
    karze
    > grzywny do 3.000 złotych".
    >
    > Ktoś jeszcze sądzi, że nie musi mieć rachunku?

    Ja.

    Gdyby ustawodawca chcial napisac, ze nalezy posiadac rachunek to napisalby
    to wprost.
    Jest grupa przedsiebiorcow, ktora nie musi rozliczac sie przez bank, w
    zwiazku z czym rachunkow zwiazanych z prowadzona przez siebie DG nie
    posiada.

    Karol

  • 9. Data: 2003-06-06 23:03:42
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co gorsze - prawdziwy.

    Tym gorzej dla Ciebie, jezeli takie wnioski sam wyciagasz z czytania
    przepisow.

    Karol

  • 10. Data: 2003-06-06 23:23:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 7 Jun 2003 00:43:46 +0200, "Tomasz Waszczynski"
    <w...@w...org> wrote:

    >Ktoś jeszcze sądzi, że nie musi mieć rachunku?
    Z przytoczonego przepisu nie wynika obowiazek posiadania rachunku,
    lecz obowiazek powiadomienia urzedu o posiadaniu rachunku.

    Pytania pomocnicze:
    1) Czy z obowiazku rejestracji dziecka po jego urodzeniu wynika
    koniecznosc posiadania dziecka?
    :)

    WAM
    --