    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto walutowe - pobyt w USA
    Date: Wed, 04 Jun 2003 14:37:17 GMT

    In article <m...@d...pingwin.waw.pl>, w...@p...waw.pl
    says...

    > Wojtek> Czesc! Jade na stypendium do USA. Pieniadze (dolary) bede
    > Wojtek> otrzymywal z Polski. Jakie konto w polskim banku bedzie
    > Wojtek> najlepsze? Zalazy mi na: bezplatnym pobieraniu gotowki z
    > Wojtek> bankomatow w USA, bezpiecznej karcie kredytowej i pelnym
    > Wojtek> dostepie do konta przez internet.
    >
    > <całowicie poważnie> citi? </>

    Hmm...ale chyba Citi nie ma konta walutowego dopietego do karty (? tego
    nie jestem pewny, radzilbym sprawdzic). Jest jeszcze kwestia tego czy
    Polskie Citi rozpoznawalne byloby w Stanach jako "wlasne" Citi (i
    odwrotnie). Musialbys sie jeszcze dowiedziec czy tam gdzie bedziesz, sa
    wogole bankomaty Citi. Ja mieszkam w Baardzo dumzym miescie, ale
    bankomatu citi to nawet nie uwidzisz.

    Ja radzilbym sie obejrzec za jaka karta typu charge ktora moze byc
    podpieta do konta walutowego. Chyba cos takiego oferuje PekaO SA.
    Kiedys, dawno temu, PKO BP SA oferowalo karte charge, ktora mozna bylo
    podpiac do konta walutowego.

    Nie zapomnij o tym, ze w Stanach bedziesz obciazony podwojnie za
    wybranie pieniedzy z obcego bankomatu. Kiedy wybierzez np. 100USD
    bankomat zautoryzuje kwote 100USD + prowizja banku ameryknaskiego,
    dodatkowo bank polski obciazy tez ciebei za wybranie gotowki z
    bankomatu. Wlasciwei w Stanch to prawie wszedzie mozna placic karta,
    nawet za glupiego hamburgera mozesz zaplacic karta.

    Jeszcze jedno, do pobierania gotowki jest ci raczej potrzebna karta typu
    charge lub debetowa a nie karta kredytowa (w Stanach wlasciwie to nie
    robi roznicy, kwestia tylko prowizji jakie zaplacilbys za pobranie
    gotowki z karty kredytowej)

    AP