  • 11. Data: 2021-01-21 21:14:27
    Temat: Re: Konto w spadku
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Czy w każdym z tych banków środki są na jednakowych warunkach
    > zdeponowane? Bo może to sa okresy wypowiedzenia. Spadkobiercy wchodzą
    > niejako w prawa spadkodawcy.

    Gdyby tak było, to mogliby przecież wypłacić (przelewem) od ręki.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2021-01-21 22:36:57
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Alf/red/" <a...@u...waw.pl> napisał w wiadomości

    > To znaczy nie "konto w spadku", ale "wypłata środków po
    > notarialnym/sądowym stwierdzeniu/podziale spadku".

    > Ale czemu tak? Pisz nazwami, proszę. No chyba nie naruszasz tajemnicy
    > bankowej, czy innego dobrego imienia.

    Bo jeszcze nie wypłacili, kto by wyjawiał dane skarbca. Jak wypłacą...

    Zmarła starsza kobieta, synowa mając pełnomocnictwo do konta
    wypłaciła wszystko następnego dnia. Podobno kasjerka się połapała
    (małe miasteczko, może ta sama parafia?) ale się nie wydało.
    Ustawowo i tak wszystko przypadłoby jej mężowi. A więc im (wspólnota
    majątkowa choć w tym przypadku nieistotna.
    Potem z oficjalnymi papierami zamknęli rachunek. Nikt nie dochodził,
    że ostatnia operacja nastąpiła po śmierci. Wtedy jeszcze totalnego
    nadzoru i podejrzliwości nie było.

    > Podobno ZUS wypłaca w kilka dni zasiłek pogrzebowy.

    Są kraje, również w UE, gdzie nie ma zasiłku pogrzebowego.
    Ubezpieczanie od zdarzenia pewnego trochę nielogiczne, chyba, że
    za odpowiednio wysoką stawkę. A ZUS lub jego odpowiedniki to
    ubezpieczalnia.
    W Polsce zasiłek jest jednym z najwyższych w UE. W porównaniu do
    płacy średniej tym bardziej. Może w Bułgarii, gdzie jeszcze klika
    lat temu wypłacano 2 płace minimalne i Francji gdzie było za 90 dni
    pracy zmarłego.

    Arek

  • 13. Data: 2021-01-21 22:41:50
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > To strach mieć kartę do konta z dużymi pieniędzmi?
    > Słyszałem że te ataki hakierskie to łapią sięludzie wyjątkowo
    > nieostrożni łatwowierni albo nie ogarniający technologii.
    > Normalni inteligentni mają się czego bać?

    A to myślisz, że z visy czy banku dane kart nie wyciekły. Czy z
    "porządnych" sklepów?

    > I to może w XXI wieku spowodować kłopoty dla klienta banku?
    >
    > Nie dostanie pieniędzy jak będzie potrzebował?

    Owszem.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 14. Data: 2021-01-22 00:06:23
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 21.01.2021 o 20:39, Michal Jankowski pisze:
    > Ależ prąciebardzo - ten ze skarbonką, mbąk i zmylenium.
    >
    > I co, polecisz do Millenium zamknąć konto, bo przeciągają wypłatę spadku?

    I tak, i nie. Będę trzymał znacznie mniej. Ba, w "instrukcji obsługi
    mojej śmierci" wpiszę, z czym dzieci się muszą liczyć. Też bym obstawiał
    raczej trzy dni, a nie trzy miesiące.

    > Bardziej mnie interesuje, czy nie ma na to jakiegoś przepisu i czy np.
    > mogę się domagać jakichś odsetek (tak, wiem, przy tych stopach bez
    > sensu) albo czegoś.

    Rzecznik Finansowy -> rf.gov.pl

    >  Środki emerytalne -
    >
    > Nie wiem, co to są środki emerytalne.

    To jest to OFE, które Tusk ukradł, a jednak leży, czeka, i jest
    dziedziczone. I procentuje lepiej niż w banku (u mnie 2019->2020 o 11% z
    groszami, w moim OFE wartość jednostki uczestnictwa *spadła* ok. 5%).

    > Wypłaty z polis ubezpieczeniowych też idą sprawnie. Tylko te banki... A
    > na mbank pożalę się jeszcze osobno.

    > A to, to nie wiem co.

    Instytucja zagramaniczna od polis ubezpieczeniowych.

    --
    Alf/red/

  • 15. Data: 2021-01-22 00:12:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.01.2021 o 20:53, Michal Jankowski pisze:

    > Jak sobie wyobrażasz wypowiedzenie umowy przez zmarłego?

    Przychodzą w jego imieniu spadkobiercy. Natomiast to nadal jest
    wypowiedzenie na warunkach zawartej umowy i w szczególności może tam być
    jakiś termin.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-01-22 00:12:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.01.2021 o 21:14, Krzysztof Halasa pisze:

    > Gdyby tak było, to mogliby przecież wypłacić (przelewem) od ręki.

    Właśnie zniknąłeś wkłady terminowe :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-01-22 08:38:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-21 o 22:41, Kamil Jońca pisze:
    > A to myślisz, że z visy czy banku dane kart nie wyciekły. Czy z
    > "porządnych" sklepów?

    Dane z BANKU? Jak? Przez zhakowane aplikacje czy pracownicy sprzedali.
    Bo przecież nie przez złamanie zabezpieczeń BANKU.

    > Owszem.

    Jeśli firma w której pracuję nie dotrzyma terminów to płaci KARY.

    Czy banki płacą KARY?

  • 18. Data: 2021-01-22 08:43:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > Dane z BANKU? Jak? Przez zhakowane aplikacje czy pracownicy
    > sprzedali. Bo przecież nie przez złamanie zabezpieczeń BANKU.

    A jakie to ma znaczenie? Wyciekły.

    > Jeśli firma w której pracuję nie dotrzyma terminów to płaci KARY.
    >
    > Czy banki płacą KARY?

    Za przerwę techniczną o której uprzedzali? Nie sądzę.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 19. Data: 2021-01-22 08:45:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Właśnie zniknąłeś wkłady terminowe :-)

    Wkłady terminowe można zerwać.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 20. Data: 2021-01-22 09:03:11
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-22 o 08:43, Kamil Jońca pisze:
    > A jakie to ma znaczenie? Wyciekły.

    PODSTAWOWE!

    > Za przerwę techniczną o której uprzedzali? Nie sądzę.

    To wszystkie przerwy techniczne są zaplanowane i ich czas?