  • 1. Data: 2021-01-16 15:37:43
    Temat: System rachunków w USA
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Czy ktoś z kolegów orientuje się w realiach banków USA. Mam 7 przelewów
    do USA, w których jest jakaś tożsamość, adres banku oraz kilka cyferek -
    pewnie numer rachunku, albo inny. Cyferki, to grupa 9 ~13 cyfr. Na
    pierwszy rzut oka wygląda mi to na jakieś przelewy "Poste Restant". Czy
    ktoś jest w stanie coś więcej na ten temat napisać?

    --
    Robert Tomasik

  • 2. Data: 2021-01-17 17:53:09
    Temat: Re: System rachunków w USA
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > pierwszy rzut oka wygląda mi to na jakieś przelewy "Poste Restant". Czy
    > ktoś jest w stanie coś więcej na ten temat napisać?

    Sam sobie odpowiem. W USA numer rachunku bankowego i adres oddziału
    banku spełnia to, co u nas pełen numer rachunku.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-01-17 19:50:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 17 stycznia 2021 o 17:53:12 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):

    > Sam sobie odpowiem. W USA numer rachunku bankowego i adres oddziału
    > banku spełnia to, co u nas pełen numer rachunku.

    Mi się coś kołacze, że w USA banki mają jakieś numeryczne kody. Tylko nie pamiętam,
    czy to się stosuje przy przelewach krajowych czy zagranicznych. Bo w sumie BIC
    również identyfikuje oddział (nie tylko bank, ale oddział) - i w sumie nie ma sensu
    wymyślać czegoś, co już na całym świecie jest. Bo oczywiście IBAN to dla Jankesów
    jakiś tam wymysł z Europy.