  • 1. Data: 2021-01-16 08:58:25
    Temat: Prezes NBP o możliwej emisji 1000zł
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    czy ruszyła wymiana oszczędności na papierki?

    Glapiński poinformował, że od lutego 2017 do końca 2020 r. NBP
    wprowadził do obiegu 46,5 mln banknotów o nominale 500 zł. Dodał, że
    pandemia sprzyjała temu, że banknoty o tym nominale były "bardzo
    akceptowane". - Tylko od marca do grudnia ubiegłego roku wprowadziliśmy
    do obiegu 20 milionów banknotów o nominale 500 złotych - powiedział.

    Jak wyjaśnił, dzięki temu było możliwe pokrycie zapotrzebowania banków
    na wypłaty dokonywane przez klientów.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2021-01-16 10:27:32
    Temat: Re: Prezes NBP o możliwej emisji 1000zł
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.01.2021 08:58, PiteR wrote:
> [...]
    > do obiegu 20 milionów banknotów o nominale 500 złotych - powiedział.
    >
    > Jak wyjaśnił, dzięki temu było możliwe pokrycie zapotrzebowania banków

    A jakby wydali banknot o nominale płacy minimalnej, to dopiero by
    zaoszczędzili. A i babcie by się nie martwiły przy wypłacie czy na pewno
    dobrze wypłaciły.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2021-01-16 13:12:52
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do obiegu 20 milionów banknotów o nominale 500 złotych - powiedział.
    >
    > Jak wyjaśnił, dzięki temu było możliwe pokrycie zapotrzebowania banków

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Glapinski-Banknot-o
    -nominale-1000-zl-zostanie-wprowadzony-8038062.html

    "Prezes banku centralnego dodał, że nowy banknot nie spotkał się z
    pozytywnym
    odbiorem u wszystkich uczestników rynku. Jak stwierdził, ,,nie wszystkim
    się
    chciało przestawić bankomaty, nie wszystkim chciało się przyjmować
    pięćsetki,
    gdy był run na wypłatę gotówki
    - Niestety, dotyczyło to też banków Skarbu Państwa, czego kompletnie nie
    rozumiem. Jak można bojkotować tego rodzaju nominał? - dodał. ".

    Jak widać z tą akceptowalnością to niekoniecznie.
    Później wspomniał o wygodzie trzymania w bieliźniarkach - zabrzmiało jak
    kpina.
    Niestety do walki z kryptowalutami się przyłącza...

    "Pojawiające się obawy innych instytucji państwowych o to, że z banknotów
    o wysokich nominałach korzysta się w szarej i czarnej strefie, prezes NBP
    zbił argumentem dotyczącym kryptowalut.
    - Ten biznes od dawna posługuje się kryptowalutami. Nie robi się przewozów
    w walizkach ogromnych nominałów. Kryptowaluty temu służą, to jest
    zupełnie inny front walki i NBP też o tym myśli - stwierdził."

    To po prostu oszczędność wydrukować większe nominały. Mniejsze koszty
    utrzymania gotówki na które to koszty powołują się jej wrogowie.
    Z niewiadomych przyczyn dominują setki, zarówno ilościowo jak i wartością.
    Tylko, że ten sam człowiek (?) wspomina o możliwości ujemnych stóp (przy
    największej inflacji w UE a i tak _realne_ stopy mieliśmy jedne z
    najniższych
    na świecie) i interwencjach NBP w celu osłabiania wartości papierków
    przez niego chwalonych.

    Do tego MinFin nie ułatwia obrotu gotówkowego, nawet próbowali
    usprawiedliwiać odmowę przyjmowania gotówki w sklepach powołując
    się na KC i wolność umów.
    Co stworzyło i planuje Min. tzw. "sprawiedliwości" lepeiej nie mówić...
    Między firmami jeszcze gorzej - konta płatne o zerowym oprocentowaniu
    (mają być ujemne?) a są b. niskie limity rozliczeń gotówkowych.

    Planiści Władców Polski na banknotach popełnili błąd - za szybko
    doszło do Sobieskiego - żaden późniejszy "władca" nie kwalifikuje
    się do takiego upamiętnienia.
    Kościuszko włądcą nie był, a może R. Traugutt jako "dyktator"
    powstania? Na banknotach już byli. Józef Piłsudski "władcą"?
    Obecnie Mieszko I, Chrobry, Kazio Wielki, Jagiełło, Zygmunt Stary,
    Sobieski.
    Mogli między nich wcisnąć Batorego (Jagiełło też z importu) a wcześniej
    Łokietka.
    Albo moneta 10zł, a Mieszka przerzucić na 1000zł, i tak dalej...

    Arek

  • 4. Data: 2021-01-18 10:53:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 16 Jan 2021 13:12:52 +0100, Arek napisał(a):

    > Planiści Władców Polski na banknotach popełnili błąd - za szybko
    > doszło do Sobieskiego - żaden późniejszy "władca" nie kwalifikuje
    > się do takiego upamiętnienia.

    Duchowym władcą w pełni kwalifikującym się na 1 kzł jest Jan Paweł II.
    Za taki nominał można kupić wiele kremówek.

    Nie zapominajmy również o Lechu Kaczyńskim i jego (ciągle żywym) bracie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2021-01-18 15:14:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]
    >II.
    >Za taki nominał można kupić wiele kremówek.

    >Nie zapominajmy również o Lechu Kaczyńskim i jego (ciągle żywym)

    Nadaja sie. Czyli co - czekamy na banknot 2000zl ... a potem zlosliwi
    zrobia 5k z Wałęsą :-)

    J.

  • 6. Data: 2021-01-18 18:18:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:17cvtdz4rzqyc$.suxrqopvw0ko$.dlg@40tude.net>
    user Olin pisze tak:

    > Nie zapominajmy również o Lechu Kaczyńskim i jego (ciągle żywym)
    > bracie.

    Otarcie się o Wawel nie czyni z kogoś króla.

  • 7. Data: 2021-01-18 18:57:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    user Olin pisze tak:

    >Otarcie się o Wawel nie czyni z kogoś króla.

    Przeciez nie ma obowiazku samych krolow.

    Prezydent, demokratycznie wybrany, tragicznie zmarly na posterunku,
    zasluzony dla Ojczyzny - pasuje :)

    J.

  • 8. Data: 2021-01-18 20:26:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6005cc15$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    user J.F. pisze tak:

    > Przeciez nie ma obowiazku samych krolow.

    Wypluj szybko to słowo.

  • 9. Data: 2021-01-19 00:51:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 17cvtdz4rzqyc$.suxrqopvw0ko$....@4...net

    > Duchowym władcą w pełni kwalifikującym się na 1 kzł jest Jan Paweł II.
    > Za taki nominał można kupić wiele kremówek.

    > Nie zapominajmy również o Lechu Kaczyńskim i jego (ciągle żywym) bracie.

    Minimalna pensja?...

    [100kpln Franciszkowi? -- niemal z Asyżu...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2021-01-19 01:05:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 6005cc15$0$520$6...@n...neostrada.pl

    > Prezydent, demokratycznie wybrany,

    Hitler, Stalin czy Trump -- także... Wielu innych -- podobnie...
    Aby było jasne -- nie kwestionuję wyborów, nie twierdzę, że były
    sfałszowane, że LKaczyński rządził niedemokratycznie... Zauważam
    jeno, że demokracja czasam zezwala na wybieranie autokratów, czy
    choćby republikanów. ;)

    Trumpa też tutaj nie oceniam źle -- w ogóle tu nie oceniam go...

    Nawet Hitlera tu nie oceniam -- zaczynał jako budowniczy Niemiec...
    Stalina także -- toż przyczynił się ;) do pokonania Hitlera...
    [wysyłaniem milionów ludzi na śmierć]

    Zauważam tylko, że demokratycznie wybrany człowiek nie musi
    hołdować zasadom demokracji... BTW -- wg mnie demokracja
    jest złym rozwiązaniem, choć lepszego nie znam...

    > tragicznie zmarly na posterunku, zasluzony dla Ojczyzny - pasuje :)

    Dlaczego tak wiele jest pomników śmierci LKaczyńskiego
    a tak mało jest pomników życia (osiągnięć) LKaczyńskiego?...

    -=-

    Mnie obojętne, kogo umieszczą na jakim nominale...
    (raczej podporządkuję się bezproblemowo)
    Ogólnie nie lubię makulatury i złomu...
    Zwłaszcza podczas pandemii imo należy unikać surowców wtórnych...
    [po co pisać 'imo'? -- co do zasady zawsze piszę 'imo',
    chyba że zaznaczam wyraźnie, iż piszę jakoś inaczej...]

    --