  • 41. Data: 2008-11-03 21:46:22
    Temat: Re: Konto oszczędnościowe Inteligo - bandyckie prowizje
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:87y700iksj.fsf@alfa.kjonca...

    > Ale wiesz, bank to do pewnego stopnia instytucja zaufania
    > publicznego. Powinnny tam być zachowane pewne standardy, a nie takie
    > bazarowe pułapki klasy trzy-karty. Dodatkowo autor wątku napisał, że w
    E-e. Dyskutujemy o wysokości prowizji, czy o "niedoinformowaniu"?
    Prowizja jest wysoka - zgoda. Ale Bank nigdzie się z nią nie krył.
    Jak już pkazałem w którymś poście: nie trzeba było regulaminu czytać.
    Opłata za "drugą wypłatę" była precyzyjnie i dość prosto określona.
    To już większe zastrzeżenia budzi spread z poprzednich wątków
    czy "kursy visy" przy rozliczaniu transakcji karcianych.

    > trakcie wykonywania operacji nie pojawia się informacja o tej
    > prowizji.
    Bez przesady. Przy kazdym przelewie ma mi się pokazywać "za tą operacje
    będzie prowizja"? Za granicą nie zapłacę kartą, dopóki bank się nie
    upewni, że wiem o ekstra prowizji 2%?

    > Patrząc tak skrajnie liberalnie, to za chwilę będzie strach kupić
    > butelkę wódki (albo trzeba będzie czytać opisy po kilka stron A4), bo

    "Skrajnie liberalnie"? Hm.

    KJ

  • 42. Data: 2008-11-03 21:47:33
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Ostatnio podczas konserwacji systemu w jednym z bankow zostalem zmuszony
    > do uzycia w bankomacie karty kredytowej. Tez nie pojawila mi sie
    > informacja o oplacie i odsetkach. Chyba powinienem przyjac, ze jej nie
    > bedzie. Niestety ten zlodziejski bank mi naliczyl prowizje i do tego
    > jeszcze jakies odsetki. Gdzie powinienem to zglosic UOKiK, Arbiter Bankowy
    > czy moze KNF?

    W pierwszej kolejności powinieneś się być może zastanowić, czy gdzieś się w
    tym wszystkim nie zagubiłeś. A następnie ewentualnie dopiero gdzieś to
    zgłosić.

    marekz

  • 43. Data: 2008-11-03 21:52:34
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > A oplata za zerwanie lokaty?

    Bardzo rzadko w zagranicznych bankach takie coś się pojawia, w PL nie
    spotkałem się z tym. Jednak jest to wtedy bardzo mocno eksponowane. I
    naprawdę pojawia się to barrdzo rzadko.

    W omawianym przypadku Inteligo, dla mnie decydujące byłoby tutaj to, czy w
    trakcie dokonywania operacji pojawia się informacja o tej prowizji. Jedna
    osoba napisała, że się pojawia, a druga, że nie, więc nie wiem jak jest w
    rzeczywistości.

    > Pisalem juz kiedys, ze dla mnie wszelakiej masci konta oszczednosciowe to
    > odpowiednik miesiecznej lokaty (od momentu dokonania wyplaty).

    Najbardziej mnie z tego ciekawi dlaczego akurat miesięcznej. I czy uważasz w
    jakiśsposób za oczywiste lub choćby wysoce prawdopodobne, że dla innych też
    są one takim odpowiednikiem.

    marekz

  • 44. Data: 2008-11-03 21:57:28
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 3 Nov 2008 22:28:48 +0100, "MarekZ" <m...@i...pl>
    wrote:

    >Ale wiesz, bank to do pewnego stopnia instytucja zaufania publicznego.
    >Powinnny tam być zachowane pewne standardy, a nie takie bazarowe pułapki
    >klasy trzy-karty.

    Przeginasz z metaforami.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 45. Data: 2008-11-03 21:57:29
    Od: Ekoman <z...@g...pl>

    On 3 Lis, 22:40, Piotrek <p...@n...pl> wrote:
> [...]
    achunek_oszczednos...

    > Warto jeszcze dodać, że informacja o wysokości pobranej prowizji
    > (konkretna kwota) pojawia się w serwisie transakcyjnym przy akceptacji
    > przelewu.
    >
    > Piotrek

    Piotrek, to nie prawda. Informacja o wysokości prowizji nie pojawia
    się w serwisie tranzakcyjnym przy akceptacji przelewu. Wyśledziłem ją
    dopiero analizując historię rachunku, a więc po fakcie.

    Pozdrawiam.

    Ekoman

  • 46. Data: 2008-11-03 21:58:47
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > Bez przesady. Przy kazdym przelewie ma mi się pokazywać "za tą operacje
    > będzie prowizja"? Za granicą nie zapłacę kartą, dopóki bank się nie

    Prowizja procentowa od przelewu jest na polskim rynku rozwiązaniem raczej
    niespotykanym. Przy wysokich kwotach przelewanych środków, może być ona
    zaskakująco wysoka. Owszem, uważam że powinien być kumunikat w serwisie
    transakcyjnym za każdym razem, tzn. przy każdym przelewie.

    marekz

  • 47. Data: 2008-11-03 22:08:02
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    [...]

    > Prowizja procentowa od przelewu jest na polskim rynku rozwiązaniem
    > raczej niespotykanym. Przy wysokich kwotach przelewanych środków, może

    Powiedz to użytkownikom Odziału Elektronicznego Pekao. :) (już byłego)

    > być ona zaskakująco wysoka. Owszem, uważam że powinien być kumunikat w
    > serwisie transakcyjnym za każdym razem, tzn. przy każdym przelewie.

    Ale rozwiązanie "1. przelew za darmo, 2. prowizja" jest dość typowe.
    Nie zainteresowało autora wątku ile "ten drugi przelew będzie kosztował"?
    A jeśli byłoby "kwotowo" 1000 PLN?
    Sądzę, że tutaj gość najzwyczajniej w świecie przyjął, że będzie 5 PLN
    ("bo tak jest w mBanku") i olał sprawę. A nawet jeśli się wyświetliło
    coś o kwocie prowizji to kliknął bez czytania i poszło ...
    KJ

  • 48. Data: 2008-11-03 22:15:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    > Sądzę, że tutaj gość najzwyczajniej w świecie przyjął, że będzie 5 PLN
    > ("bo tak jest w mBanku") i olał sprawę. A nawet jeśli się wyświetliło
    > coś o kwocie prowizji to kliknął bez czytania i poszło ...

    Sprawdziłem. Założyłem RO, przelałem parę pln, wykonałem 1 przelew z RO,
    przy wykonaniu drugiego jest "Wykonujesz 2 przelew w bieżącym okresie rozliczeniowym.
    Operacja zostanie obciążona prowizją w wysokości 9,99 PLN."
    Sorry winnetou, jeszcze jakieś pytania?

    KJ

  • 49. Data: 2008-11-03 22:19:11
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]

    Całkiem możliwe. Nie tyle chodzi mi o to, że autorowi wątku coś się należy
    od banku, ile o to, żeby bank starał się więcej zarabiać na normalnej
    działalności operacyjnej, a nie na nieostrożności klientów.

> [...]
    > przy wykonaniu drugiego jest "Wykonujesz 2 przelew w bieżącym okresie
    > rozliczeniowym. Operacja zostanie obciążona prowizją w wysokości 9,99

    To ja ten Winnetou? :-) Klient napisał, że komunikat się nie pojawił. Jeśli
    się pojawił i został kliknięty bez czytania, to naturalnie brak dalszych
    pytań.

    marekz

  • 50. Data: 2008-11-04 00:20:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z...@g...pl wrote:
    > Chciałbym opisać moją historię ku przestrodze.

    No i co ci napisać.
    Trzeba czytać co się "podpisuje".