  • 11. Data: 2008-02-22 13:42:24
    Temat: Re: Konto online eurobank - problem
    Od: "News" <a...@i...pl>

    "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:3d34.0000014a.47bdf44c@newsgate.onet.pl...
    > No to coś mi się widzi, że po prostu miałeś pecha ;)
    > Aż mi się ciśnie na klawiaturę SOA#1 "u mnie działa". A tak bardziej
    > serio to wśród kilkunastu znajomych nie zaobserwowałem żadnych problemów
    > z działaniem tokena GSM (a przekrój telefonów dość duży, od starych
    > Siemensów przez wczesne Motorole, po Sagemy i Eryki).
    > Ale warto odnotować, że dalej coś gdzieś mają nie do końca dopracowane.
    > Pozdrawiam
    > Parl Dro

    Siemens s55 - ver 1.1 tokena wywala sie błedem java costam exception, wersja
    1.2 nie sprawdzałem
    nokia 6610i ver 1.1 wywala sie tym samym błedem co w siemensie, 1.2 działa
    (uruchamia sie), ale po kilku wygenerowanych hasłach komunikat ze złe
    hasło.....
    nokia 6230i odpala wersja 1.1 i 1.2, ale po kilku wygenerowanych hasłach
    przestają one byc prawidłowe
    najgorsze jest to ze w tych "kioskach" niczego niemozna sprawdzić od razu.
    dopiero po przyjeździe do domu okazuje sie czy działa czy nie.

  • 12. Data: 2008-02-22 19:37:08
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > Mam ten token ale chyba wezme "fizyczny" upierdliwosc tego jest
    > straszliwa w sensie obslugi. Czy fizyczny tez ma jakies chore PINyczy
    > poprostu wpisuje sie cyferki

    Nie ma żadnych PINów. Po prostu co określony czas wyświetla się na nim ciąg
    cyfr, który należy przepisać do systemu internetowego, żeby potwierdzić
    transakcję lub się zalogować. Wygląda to tak:
    http://www.andrewpatrick.ca/wp-content/uploads/rsa_k
    ey.gif (oczywiście
    upiększone eurobankowym zawijasem). A znalazłem jeszcze fajną ilustrację
    działania tokena
    (http://www.mocomsystems.com/images/RSA_time_sync_au
    thentication2.jpg).

    Pozdrawiam
    Parl Dro

  • 13. Data: 2008-02-25 07:21:11
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Parl Dro pisze:

> [...]
    > cyfr, który należy przepisać do systemu internetowego, żeby potwierdzić
    > transakcję lub się zalogować. Wygląda to tak:

    Czyli taki sam jak w Lukasie, no i fajno wygoda tego jest zdecydowanie
    wieksza. Przy okazji ciekawe czy jakis bank moze wydac DWA tokeny do
    tego samego konta by dzialaly rownolegle (np konta malzenskie ?)

  • 14. Data: 2008-02-25 09:44:00
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 22 Lut, 07:57, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > Mam ten token ale chyba wezme "fizyczny" upierdliwosc tego jest
    > straszliwa w sensie obslugi. Czy fizyczny tez ma jakies chore PINyczy
    > poprostu wpisuje sie cyferki

    Niezly pomysl
    Zachecaja do bezplatnego konta, aby pozniej doprowadzic do tego, aby
    klienci z racji zlego funkcjonowania opcji bezplatnych decydowali sie
    na wersja platna (token sprzetowy)

  • 15. Data: 2008-02-25 09:55:25
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Niezly pomysl
    > Zachecaja do bezplatnego konta, aby pozniej doprowadzic do tego, aby
    > klienci z racji zlego funkcjonowania opcji bezplatnych decydowali sie
    > na wersja platna (token sprzetowy)

    No te wpisywanie kodow w te i nazad na tym javowym cudactwie jest
    upierdliwe. A konto jak mis ie spodoba to moge i zamienic na
    funkcjonalne w pelni i moze nawet zamiast lukasa

  • 16. Data: 2008-02-25 10:15:02
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Lut, 10:55, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > No te wpisywanie kodow w te i nazad na tym javowym cudactwie jest
    > upierdliwe. A konto jak mis ie spodoba to moge i zamienic na
    > funkcjonalne w pelni i moze nawet zamiast lukasa

    Ale dziala?
    Wielu przelewow nie robie - tak do max 5-6 miesiecznie - czy na takie
    obciazenie token w komorce by sie sprawdzil?

  • 17. Data: 2008-02-25 10:33:43
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Ale dziala?
    > Wielu przelewow nie robie - tak do max 5-6 miesiecznie - czy na takie
    > obciazenie token w komorce by sie sprawdzil?

    dzialac dziala ale:

    a) wlaczasz aplikacje w telefonie
    b) podajesz pin
    c) wchodzisz do menu logowanie
    d) generuja sie cyferki
    d) wpisujesz cyferki pod haslem na www
    e) wpisujesz dane do przelewu
    f) www generuje ci cyferki ktore wpisujesz do aplikacji w telefonie
    g) w odpowiedzi dostajesz cyferki ktore wpisujesz na www

    i juz jest przelew, czyz nie upierdliwe ?

  • 18. Data: 2008-02-25 10:45:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Lut, 11:33, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

> [...]
    > g) w odpowiedzi dostajesz cyferki ktore wpisujesz na www
    >
    > i juz jest przelew, czyz nie upierdliwe ?

    Da sie przezyc.
    Jesli faktycznie nie bedzie takich rozjazdow, jak ktos zglaszal, ze
    po kilkakrotnym skorzystaniu z aplikacji zgodnosc sie rozjechala i
    cyferki z komorki nie podobaly sie systemowi bankowemu, to wiele to
    sie nie rozni od zwyklego korzystania z systemu. Przy kilku przelewach
    w miesiacu nie widze problemu.

  • 19. Data: 2008-02-25 12:11:19
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    krzysztofsf pisze:

> [...]
    > cyferki z komorki nie podobaly sie systemowi bankowemu, to wiele to
    > sie nie rozni od zwyklego korzystania z systemu. Przy kilku przelewach

    Moj w telefonie narazie odpukac dziala.

  • 20. Data: 2008-02-25 13:32:11
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski"
> [...]
    > wieksza. Przy okazji ciekawe czy jakis bank moze wydac DWA tokeny do
    > tego samego konta by dzialaly rownolegle (np konta malzenskie ?)

    Toyota Ban daje identyczne tokeny (tyle ze z logo Toyoty) - właśnie są
    dwa
    do rachunku wspolnego. Mam taki rachunek - kazdy uzytkownik ma swoj
    login
    a potem swoje hasło rozszerzone o wskazanie tokena
    *** blad ***