  • 11. Data: 2003-01-22 13:55:31
    Temat: Re: Konto + karta w Niemczech (refleksje) - dlugie
    Od: p...@o...pl

    > Obawiam sie, ze to my jestesmy ciut "nie teges".
    > Po pierwsze, wiekszosc niemcow nie ma problemow
    > bo maja logo EC,
    > po drugie placi sie kartami kredytowymi a wtedy nie ma problemow
    > i loga EC nie musisz miec
    > po trzecie dlaczego nasze karty nie maja EC ???
    >
    > Co to jest wlasciwie ten hologram EC ?
    > MarcinP

    Niestety w Niemczech są tez polacy. A my mamy katry bez EC. A jak wiesz w
    niemczech w sklepach mozna placic kartami z EC. I kolo sie zamyka.
    Niemcy to jakis dziwny kraj.
    Piotr

  • 12. Data: 2003-01-22 14:13:25
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał

    > Po pierwsze, wiekszosc niemcow nie ma problemow
    > bo maja logo EC,

    ale wszyscy inni maja problemy ;-//

    > po drugie placi sie kartami kredytowymi a wtedy nie ma problemow
    > i loga EC nie musisz miec

    Nie prawda. Jak nie ma loga MC, a jest tylko EC, to nie zaplacisz MasteCardem
    ;-((

    > po trzecie dlaczego nasze karty nie maja EC ???

    Bo to sa karty (EC), ktore MC wycofuje w niemczech. Zastapia je maestro i bardzo
    dobrze.

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 13. Data: 2003-01-22 14:20:56
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

  • 14. Data: 2003-01-22 15:19:32
    Od: "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl>

    Hmm, ja tez studiowalem kupe lat w Niemczech i nie mialem w ogole problemow
    z uzyskaniem EC w Citibanku od reki. Bylo to calkiem niedawno.W zasadzie w
    wielu bankach nie ma problemu jak sie ma wplywy rzedu 500 Euro i nie
    podpadlo sie SCHUFA. Zgodze sie, ze taki produkt jak VE praktycznie nie
    istnieje, maestro wchodzi a karty z logo EC wydawane sa niechetnie
    cudzoziemcom. Dlaczego ??
    Powod jest bardzo prosty. Karty EC polaczone z niemieckimi kontami maja to
    do siebie, ze placac nimi w sklepie nie posiadaja w ogole autoryzacji. Zero.
    Dlatego przy wiekszych oplatach prosi sie o dowod tozsamosci (paszport, nowy
    polski dowod osobisty lub prawo jazdy) POS-y sa offline, bez podawania pinu,
    a podpisaniu Beleg-u a obliczenia odbywaja sie na zasadzie "sciagniecia z
    konta" w pozniejszym terminie (Lastschrifverfahren). Polska karta EC nie
    zaplaci sie w ogole. Jezeli nie masz kasy na koncie, bank ma prawo przekazac
    Twoje dane placowce sprzedajacej (patrz na odwrocie swistka co sie
    podpisuje), a oni juz sobie z Toba poradza.
    Tak wiec polskie EC nie jest rowne EC niemieckiemu. Polskie oznaczenie EC
    oznaczalo jedynie mozliwosc wyciagniecia pieniedzy w placowkach nie
    obslugujacych standardu Maestro lub tez sluzyly wylacznie jako gwarancja do
    eurocheq-ow nie posiadajacych juz zreszta po 1 stycznia 2002 gwarancji
    wyplaty ze strony banku emitera.

    Pozdrawiam

    RaFaL

  • 15. Data: 2003-01-22 19:58:02
    Od: "Piotr Jednorog" <p...@w...de>

    "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > z uzyskaniem EC w Citibanku od reki. Bylo to calkiem niedawno.W zasadzie w
    > wielu bankach nie ma problemu jak sie ma wplywy rzedu 500 Euro

    Wymagal Citek od Ciebie stalego zameldowania w Niemczech
    lub deklaracji wplywow min. 500??
    Jakich dokumentow wymagali przy otwarciu rachunku?

    Piotr Jednorog

  • 16. Data: 2003-01-22 21:08:44
    Od: "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl>

> [...]
    >
    > Wymagal Citek od Ciebie stalego zameldowania w Niemczech
    > lub deklaracji wplywow min. 500??
    > Jakich dokumentow wymagali przy otwarciu rachunku?

    Nie wymagaja wiele w tych "prawdziwych" Niemczech. (nie mylic z NRD-owem)
    Bank wymagal ode mnie wizy (w celach studenckich, wystarczyla ta wydana w PL
    na 3 miesiace), adresu do korespondencji w DE (na slowo) + zaswiadczenia o
    statusie studenta (Studentenbescheinigung) To wszystko. Owszem, spytali sie
    jeszcze ile bede wplacal na konto, wiec powiedzialem, ze cos okolo 1200
    mara, ale nic nie musialem podpisywac czy do czegokolwiek sie zobiawiazywac.
    Jak nie jestes meldowany w SCHUFIE to na dzien dobry dostajesz jeszcze
    dispokredit (2000 DM) bez pytania o zgode czy cokolwiek.

    To wszystko. Gruß aus Gorzow

    Rafal Brandt

  • 17. Data: 2003-01-23 05:41:14
    Od: "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl>

    Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tam gdzie ja mialem konto obowiazywala zasada zero kredytu (albo debetu)
    > dla obcokrajowcow. Nawet nieduze zminusowanie konta (u mnie -7 DM
    > na jeden dzien) spowodowalo cofniecie przelewu ktory powodowal zrobienie
    > debetu (co wiazalo sie z potraceniem 16 DM , 8 DM dla
    > Sparkasse i 8 DM dla banku gdzie ten przelew szedl) oraz natychmiastowym
    > wprowadzeniem miesiecznej oplaty za konto w wysokosci ok 9 DM.
    >
    > Ale wystarczylo przejechac kilka przystankow do innego
    > oddzialu i ci co tam mieli konta bez problemow robili debeciki do 1000DM.

    Wszystko sie zgadza Marcinie. Masz racje w calej rozciaglosci. Odnioslem sie
    tylko i wylacznie do Citibanku. Mialem podobne praktyki z moim drugim
    bankiem tak jak Ty ze swoja Sparkasse a mianowicie Deu...Bankiem 24, gdzie
    na poczatku dostalem zwykla Kundenkarte a dopiero pozniej EC. O zadnym
    limicie nie bylo mowy, a jakiekolwiek przekroczenie salda o glupie
    parenascie fenow powodowalo "Keine Einlösung" i dodatkowe oplaty rzedu 15
    DM.

    RaFaL

    P.S Nie wiem kto wpadl na takie bzdury, aby je rozsiewac na grupie (gdzies
    sie przewijalo), ze student moze miec w Niemczech tylko i wylacznie jedno
    konto studenckie i bez oplat. Jest to wyssane z palca. Mozna miec X kont, z
    tego Y martwych , ale trzeba pamietac o przedstawianiu
    Studentenbescheinigung (co semestr, dwa lub iles tam) i nie miec ukonczonego
    27 roku zycia lub tez dla Citibanku 29 albo nawet 30 roku zycia.

  • 18. Data: 2003-01-23 09:29:53
    Od: "Piotr Jednorog" <p...@w...de>

> [...]
    ukonczonego
    > 27 roku zycia lub tez dla Citibanku 29 albo nawet 30 roku zycia.

    Zakladasz konto studenckie np. w wieku 27 lat w Citku. Co sie dzieje
    z kontem kiedy np. przekroczysz 30 lat? Przekwalifikowuja na zwykle
    czy dalej konto pozostaje jako studenckie?

    Piotr Jednorog

  • 19. Data: 2003-01-23 09:30:22
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > Studentenbescheinigung (co semestr, dwa lub iles tam) i nie miec ukonczonego
    > 27 roku zycia lub tez dla Citibanku 29 albo nawet 30 roku zycia.

    Czy w Niemczech Tylko polak student moze miec konto.

    Czy polak mieszkajacy w Polsce też może założyc sobie konto w Niemczech?

    Piotr

  • 20. Data: 2003-01-23 09:49:11
    Od: "Piotr Jednorog" <p...@w...de>

    > Czy polak mieszkajacy w Polsce też może założyc sobie konto w Niemczech?

    Moze zalozyc we wspomnianym wczesniej Advance Banku.

    Piotr Jednorog