    From: "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto + karta w Niemczech (refleksje) - dlugie
    Date: Thu, 23 Jan 2003 06:41:14 +0100

    Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b0n43n$huq$1@news.tpi.pl...
    > .

    > Pod warunkiem ze to nie Sparkasse. Choc duzo zalezalo od oddzialu,
    > tam gdzie ja mialem konto obowiazywala zasada zero kredytu (albo debetu)
    > dla obcokrajowcow. Nawet nieduze zminusowanie konta (u mnie -7 DM
    > na jeden dzien) spowodowalo cofniecie przelewu ktory powodowal zrobienie
    > debetu (co wiazalo sie z potraceniem 16 DM , 8 DM dla
    > Sparkasse i 8 DM dla banku gdzie ten przelew szedl) oraz natychmiastowym
    > wprowadzeniem miesiecznej oplaty za konto w wysokosci ok 9 DM.
    >
    > Ale wystarczylo przejechac kilka przystankow do innego
> [...]
    Wszystko sie zgadza Marcinie. Masz racje w calej rozciaglosci. Odnioslem sie
    tylko i wylacznie do Citibanku. Mialem podobne praktyki z moim drugim
    bankiem tak jak Ty ze swoja Sparkasse a mianowicie Deu...Bankiem 24, gdzie
    na poczatku dostalem zwykla Kundenkarte a dopiero pozniej EC. O zadnym
    limicie nie bylo mowy, a jakiekolwiek przekroczenie salda o glupie
    parenascie fenow powodowalo "Keine Einlösung" i dodatkowe oplaty rzedu 15
    DM.

    RaFaL

    P.S Nie wiem kto wpadl na takie bzdury, aby je rozsiewac na grupie (gdzies
    sie przewijalo), ze student moze miec w Niemczech tylko i wylacznie jedno
    konto studenckie i bez oplat. Jest to wyssane z palca. Mozna miec X kont, z
    tego Y martwych , ale trzeba pamietac o przedstawianiu
    Studentenbescheinigung (co semestr, dwa lub iles tam) i nie miec ukonczonego
    27 roku zycia lub tez dla Citibanku 29 albo nawet 30 roku zycia.