  • 1. Data: 2003-01-22 07:46:23
    Temat: Nordea oczekuje konsolidacji w polskiej bankowości
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=607558&type_id=1&or
    der=priority&priority=2-20

    ATSD ciekawe jak będzie wyglądał krajobraz bankowości w Polsce za
    kilkanaście lat ;>
    Wasze prognozy? Które banki zostaną, które zmienią szyld (właściciela),
    które się połączą, a które znikną?

    RJCz

  • 2. Data: 2003-01-22 15:17:05
    Od: e...@p...onet.pl

    > ATSD ciekawe jak będzie wyglądał krajobraz bankowości w Polsce za
    > kilkanaście lat ;>
    > Wasze prognozy? Które banki zostaną, które zmienią szyld (właściciela),
    > które się połączą, a które znikną?

    Popatrzylem w szklana kule - niestety widze przyszlosc tylko na kilka (nie
    kilkanascie) lat:
    zostana najwieksze: Pekao, BPH-PBK i PKO BP - ostatni na pewno, a przedostatni
    byc moze zmieni wlasciciela
    zostana tez pewnie BZ WBK, ING i Citek - ktorys z nich niespodziewanie kogos
    kupi, a ktorys sie sprzeda (niby w tej chwili przeslanek nie ma, ale cos mi tak
    mowi)
    KretytBank i Millenium same kogos zjedza (preferowane dla KB), albo zostana
    zjedzone (bardziej w wypadku M.)...
    zniknie (zostanie zjedzone) BRE i paru srednakow (Fortis, BOS itp.)
    zniknie tez masa "drobnego plazu", nawet tego z udzialowcami zagranicznymi,
    ktorzy po prostu sie wycofaja (mysle ze moga to byc np. Raiffeisen, DB24, a
    moze i sama Nordea :)

  • 3. Data: 2003-01-22 16:41:41
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Popatrzylem w szklana kule - niestety widze przyszlosc tylko na kilka (nie
    > kilkanascie) lat:

    a co z LUKASem?

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2003-01-23 14:27:21
    Od: "MaDeR" <p...@N...onet.pl>

    A co z bankami internetowymi? Jakie wróżby dla nich? ;)

    Paweł Papierkowski

  • 5. Data: 2003-01-24 10:06:45
    Od: e...@p...onet.pl

    > A co z bankami internetowymi? Jakie wróżby dla nich? ;)

    a tutaj widze bardzo wyraznie: konwergencja.
    tzn. zatarcie roznicy miedzy bankami "tradycyjnymi" i wirtualnymi
    jesli chodzi o oferte. w bankach tradycyjnych kanaly
    elektorniczne beda powszechne i zyskaja na znaczeniu
    banki wirtualne zeby wytrzymac konkurencje beda musialy sie
    "odwirtualizowac" udostepniajac (moze na zasadach outsorcingu?)
    jakis dostep nie tylko elektorniczny (pierwszy kroczek juz widac:
    obsluga kasowa wplat na inteligo w oddzialach PKO)
    banki czysto wirtualne byly przebojem jednego sezonu -
    wobec spadku stop procentowych ich glowny atut traci na znaczeniu,
    tymczasem koszty maja chyba wyzsze od planowanych.
    poza tym dzialaja jak by nie bylo w ramach struktur bankow
    tradycyjnych, wiec kwestia sprowadza sie raczej do wewnetrznych
    rozliczen kosztow i organizacji.

  • 6. Data: 2003-01-24 19:34:42
    Od: e...@p...onet.pl

    > a co z LUKASem?

    tiaaa. tez bylbym ciekaw, ale w kuli bylo mroczno :)
    generalnie marnie widze przyszlosc instytucji tego typu, niemniej czesc z nich
    moze sie uchowac jako banki niszowe.
    w szczegolnosci mysle ze lukas przetrwa - ale nie zdobedzie rynku jako
    detaliczny bank uniwersalny, a wrecz sie zen wycofa
    mysle za to ze przetrwa, a nawet znaczne wzmocni swoja pozycje jako posrednik
    kredytowy. wyglada na to ze francuzi zaplacili kupe kasy i chca zbudowac grupe
    koncentrujaca sie na tym sektorze.
    bank jako taki jest tu potrzebny o tyle o ile - jako przydatny (w tej chwili
    bodaj konieczny z punktu widzenia prawa do udzielania kredytow) "wehikul" (o
    ile nie chce sie oddawac niepotrzebnie kawalka biznesu komu innemu). na tej
    zasadzie dzialaja rozne baki samochodowe (fiat, volkswagen etc). propokuje ze
    lukas bank przetrwa jako wlasnie cos podobnego.

  • 7. Data: 2003-01-25 08:57:58
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > ktorzy po prostu sie wycofaja (mysle ze moga to byc np. Raiffeisen, DB24,  a
    Moim zdaniem Twoje wróżby są bardzo ciekawe i wysoce prawdopodobne. Tylko jedna
    uwaga. Dwa razy pod koniec roku pojawiała się "informacja", że KB przejmuje ING
    Bank Śląski. Kaczka czy prawda!!! Tensor1