  • 1. Data: 2003-01-22 00:59:06
    Temat: Re: Konto + karta w Niemczech (refleksje) - dlugie
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    .
    > Jak nie jestes meldowany w SCHUFIE to na dzien dobry dostajesz jeszcze
    > dispokredit (2000 DM) bez pytania o zgode czy cokolwiek.
    >
    > To wszystko. Gruß aus Gorzow
    >
    > Rafal Brandt

    Pod warunkiem ze to nie Sparkasse. Choc duzo zalezalo od oddzialu,
    tam gdzie ja mialem konto obowiazywala zasada zero kredytu (albo debetu)
    dla obcokrajowcow. Nawet nieduze zminusowanie konta (u mnie -7 DM
    na jeden dzien) spowodowalo cofniecie przelewu ktory powodowal zrobienie
    debetu (co wiazalo sie z potraceniem 16 DM , 8 DM dla
    Sparkasse i 8 DM dla banku gdzie ten przelew szedl) oraz natychmiastowym
    wprowadzeniem miesiecznej oplaty za konto w wysokosci ok 9 DM.

    Ale wystarczylo przejechac kilka przystankow do innego
    oddzialu i ci co tam mieli konta bez problemow robili debeciki do 1000DM.

    pozdrowienia
    MarcinP

  • 2. Data: 2003-01-22 10:18:07
    Temat: Konto + karta w Niemczech (refleksje) - dlugie
    Od: Piotr Jednorog <p...@w...de>

    Witam!
    Studiuje w Niemczech, wiec postanowilem zalozyc sobie tutaj konto.
    Jako chyba jedyny bank w Niemczech, Advance Bank, zaklada konta bez
    koniecznosci posiadania stalego zameldowania w Niemczech.
    Wyslalem do nich kwity i oczekiwalem spokojenie na potwierdzenie
    otwarcia rachunku i EC-karte. Jakiez bylo moje zdziwienie kiedy odpisano
    mi ze po wykazaniu przez _kilka_pierwszych_miesiecy_ obrotow na koncie
    dopiero wtedy moge wnioskowac o wydanie podstawowej EC-karty!
    Dodam ze we wniosku bylo juz standardowo zaznaczone ze wnioskuje o
    wydanie karty.

    W Polsce jest chyba dokladnie odwrotnie. Mam konta w mBanku i Lukasie,
    na ich podstawie moge tylko powiedziec ze w PL zeby tylko przytrzymac
    klienta wydaja bez zadnej laski VE. W Niemczech widac inaczej to
    funkcjonuje. Bank widocznie nie chce ryzykowac kilku centow na
    wyrobienie karty dla niepewnego klienta... ehhh... a mowia z Polska jest
    zacofana... :)))

    Pozdrawiam
    Piotr Jednorog

  • 3. Data: 2003-01-22 10:41:10
    Od: "PJ" <c...@w...de>

    "MarcinP" <b...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > W niemczech to nie to samo. Zwroc uwage, ze
    > malo ktora
    > polska karta to EC-karta. Ec-karta charakteryzuje sie hologramem EC.
    > Ile takich widziales w Polsce ?

    Jedna, Maestro Pekao SA kilka lat temu ;)

    > Pytalem sie o powody nie otrzymania karty z hologramem EC. Powiedzieli, ze
    > taka jest
    > polityka bankowa - osoby bez stalych dochodow oraz cudzoziemcy (dokladnie
    > nie potrafili
    > mi okreslic wszystkich przypadkow) nie dostaja EC-karty.
    > Za to bez problemow dostajecz zwykla karte, ale nie jest to EC-karta.

    Czy to mozliwe ze Advance Bank nie oferuje takiej karty do bankomatu
    (o to mi przede wszystkim chodzi, a nie o placenie karta)?
    Nie zaoferowano mi takiej katy jako alternatywy.

    PJ

  • 4. Data: 2003-01-22 11:11:28
    Od: "Piotr Jednorog" <p...@w...de>

    > ps
    > Stuttgart ?

    Oberhausen ;)

    Piotr Jednorog

  • 5. Data: 2003-01-22 11:12:33
    Od: "Glenn" <g...@o...pl>

    > Jedna, Maestro Pekao SA kilka lat temu ;)

    Jeszcze jest Maestro do netkonta w Lg - właśnie ją widzę ;)

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 6. Data: 2003-01-22 11:32:35
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > dopiero wtedy moge wnioskowac o wydanie podstawowej EC-karty!
    > Dodam ze we wniosku bylo juz standardowo zaznaczone ze wnioskuje o

    Prawdopodobnie zle to interpretujesz. Tez przez to przechodzilem i sprawa
    wygladala
    ciut inaczej. Ja mialem konto w Sparrkasse i dostalem zwykla karte do
    bankomatu,
    ale nie byla to EC- karta !!!. W niemczech to nie to samo. Zwroc uwage, ze
[...]

    Roznice ? 70% niemieckich sklepow nie przyjmuje platnosci jesli nie ma
    hologramu EC.

    pozdrowienia
    MarcinP

  • 7. Data: 2003-01-22 11:55:05
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Czy to mozliwe ze Advance Bank nie oferuje takiej karty do bankomatu
    > (o to mi przede wszystkim chodzi, a nie o placenie karta)?
    > Nie zaoferowano mi takiej katy jako alternatywy.

    Nie wiem. Ale o ile dobrze pamietam znajome studentki
    dostaly EC-karte w CITIBanku.
    Nie pamietam tylko czy dlatego, ze CITI dawal czy tez
    powodem byly znajoma Polka tam pracujaca :-)

    Marcin P

    ps
    Stuttgart ?

  • 8. Data: 2003-01-22 12:46:01
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Zakladasz konto studenckie np. w wieku 27 lat w Citku. Co sie dzieje
    > z kontem kiedy np. przekroczysz 30 lat? Przekwalifikowuja na zwykle
    > czy dalej konto pozostaje jako studenckie?

    Wlasciwie, to co pol roku jestes zobowiazany do przynoszenia
    zaswiadczenia, ze caly czas jestes studentem.
    Czasami o tym zapominaja a czasami nie i wzywaja listownie -
    zalezy od oddzialu.

    MarcinP

  • 9. Data: 2003-01-22 12:47:54
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Czy w Niemczech Tylko polak student moze miec konto.
    >
    > Czy polak mieszkajacy w Polsce też może założyc sobie konto w Niemczech?
    >
    > Piotr

    Teraz juz moze. Tylko po co ?
    Zasadnicza roznica to taka, ze student ma wszystko za darmoche
    a prowadzenie odpowiednika RORu w Sparkasse kosztowalo
    cos okolo 16 DM miesiecznie.

    MarcinP

  • 10. Data: 2003-01-22 13:13:48
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > Za to bez problemow dostajecz zwykla karte, ale nie jest to EC-karta.
    >
    > Roznice ? 70% niemieckich sklepow nie przyjmuje platnosci jesli nie ma

    Czyżby Niemcy byli az tak zacofani.
    Przecierz placac kata w sklepie bank dostaje prowizje.
    A po to jest karta, aby mozna bylo placic bezgotowkowo.
    Wybieranie z bakomatu to tylko 10% transkacji.

    Nic mi sie tutaj nie zgadza.

    Piotr