    From: "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto + karta w Niemczech (refleksje) - dlugie
    Date: Wed, 22 Jan 2003 22:08:44 +0100

    > problemow
    >
    > Wymagal Citek od Ciebie stalego zameldowania w Niemczech
    > lub deklaracji wplywow min. 500??
    > Jakich dokumentow wymagali przy otwarciu rachunku?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Piotr Jednorog

    Nie wymagaja wiele w tych "prawdziwych" Niemczech. (nie mylic z NRD-owem)
    Bank wymagal ode mnie wizy (w celach studenckich, wystarczyla ta wydana w PL
    na 3 miesiace), adresu do korespondencji w DE (na slowo) + zaswiadczenia o
    statusie studenta (Studentenbescheinigung) To wszystko. Owszem, spytali sie
    jeszcze ile bede wplacal na konto, wiec powiedzialem, ze cos okolo 1200
    mara, ale nic nie musialem podpisywac czy do czegokolwiek sie zobiawiazywac.
    Jak nie jestes meldowany w SCHUFIE to na dzien dobry dostajesz jeszcze
    dispokredit (2000 DM) bez pytania o zgode czy cokolwiek.

    To wszystko. Gruß aus Gorzow

    Rafal Brandt