  • 1. Data: 2004-09-09 12:18:35
    Temat: Re: Konto Inetowe o dobrej funkcjonalnosci
    Od: "michaska" <michaska@_wytnijto_bankier.pl>

    witam,

    >Na marginesie: kompletnie nie rozumiem bankow, w ktorych konta
    >internetowe sa zabezpieczane tylko haslem do logowania (Citi, ING...) -

    dlatego wlasnie na Citi tylko jakies resztowki na biezace wydatki trzymam

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-09-09 12:20:10
    Temat: Konto Inetowe o dobrej funkcjonalnosci
    Od: "Karol" <fcku2(WYWAL)@o2.pl>

    Jedyne doswiadczenia, jakie mam z kontami I-netowymi, to rachunek
    osobisty w Multibanku. Jest calkiem OK, za bardzo nie mam sie do czego
    przyczepic. Chce zalozyc takze elektroniczne konto dla dzialalnosci
    gospodarczej i tu pojawiaja sie problemy.

    Nie ma mozliwosci zdefiniowania odbiorcow przelewow - sa tylko cale
    przelewy, ktore potem juz nie wymagaja potwierdzenia haslem. To
    dyskwalifikuje to konto do powazniejszych zastosowan.

    Nie ma mozliwosci elastycznego drukowania historii transakcji - np.
    wyciagi do ksiegowosci.

    Nie ma rozdzielnosci miedzy kontem osobistym i firmowym w zakresie
    inwestowania, np. funduszy - niejasnosci podatkowe.

    Czy znajde bank, ktory bedzie przynajmniej tak wygodny jak Multi, a
    pozbawiony ww. niedogodnosci? Gdzie moglbym polaczyc oba rachunki w
    sprawna calosc? Szczerze mowiac wolalbym jeszcze wyzszy poziom
    zabezpieczen. Poziom oplat jest mniej istotny, choc na firmowym przelewy
    nie powinny byc zbyt drogie.

    Na marginesie: kompletnie nie rozumiem bankow, w ktorych konta
    internetowe sa zabezpieczane tylko haslem do logowania (Citi, ING...) -
    o co w tym chodzi, przeciez to jakas durnota?

    Karol

  • 3. Data: 2004-09-09 12:26:26
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Karol <fcku2(WYWAL)@o2.pl> wrote:
    > Na marginesie: kompletnie nie rozumiem bankow, w ktorych konta
    > internetowe sa zabezpieczane tylko haslem do logowania (Citi, ING...)
    > - o co w tym chodzi, przeciez to jakas durnota?

    Starsze systemy, skopiowane np. z USA - pomogloby jedynie napisanie
    wszystkoego od nowa - a to kosztuje. Dlatego wola sie zabezpieczac, kase
    oddawac niz zmieniac to wszystko. Pamietaj - ze zmiana bylab nie tylko w
    Polsce, ale na calym swiecie najczesciej

    http://www.PRnews.pl

  • 4. Data: 2004-09-09 13:18:01
    Od: "..." <...@k...tam.pl>

    >Pamietaj - ze zmiana bylab nie tylko w
    > Polsce, ale na calym swiecie najczesciej

    tym bardziej, ze bazy sa w singapurze :)

  • 5. Data: 2004-09-09 13:27:59
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-09-09, Karol <f...@o...pl> wrote:

> [...]
    > sprawna calosc? Szczerze mowiac wolalbym jeszcze wyzszy poziom
    > zabezpieczen. Poziom oplat jest mniej istotny, choc na firmowym przelewy
    Zdefiniuj wygodność - ja mam dwa konta firmowe VW i BPH.
    Z VW jestem średnio zadowolony z kolei z BPH bardziej.
    Owszem prowadzenie kosztuje od 20 w górę. Jeśli nie masz przychodu większego
    niż 100 tyś rocznie to opłata za konto 20 PLN.
    Przelewy po 2 PLN, do konta karta Maestro Buisnes.
    Ogólnie sprawuję się poprawnie i z prywatnym kontem tworzy dobrze zgraną parę.
    Nie ma problemów z przelewami jednorazowymi, zdefioniowanymi itp..
    Tutaj niestety jest ważne na jaki oddział trafisz - rózne z obsługą bywa.
    Opinia o banku bardzo mieszana na grupie. Ale jako jedyny da ci kredyt obrotowy jak
    masz firmę krócej niż rok...nawet po 3 miesiącach.

    Co do VW - to irytuje mnie brak karty dla konta Biznes.
    Czasami trzeba gdzieś dostarczyć kwit potwierdzony przez bank - przelew, wyciąg.
    I tu z VW - trochę się czeka ..
    Zapytanie w VW to czesto jednak wiszenie na słuchawce - na pocztę ciężko się
    doczekać odpowiedzi. Zresztą w BPH też rózowo nie jest w pocztą wew. raz odpowiadają
    raz nie. Wnioskuje, że to przypadłość wszystkich banków :P

    Kolega ma w KredytBanku i planuje zmianę -
    jakieś tam komedia z kluczami ma non stop :)

    Co do bezpieczeństwa - token w VW w BPH hasło + klucze z podpisami.
    Mam nadziej, że w dwóch przypadkach wyjaśniłem.

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 6. Data: 2004-09-09 16:19:18
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Thu, 9 Sep 2004 14:20:10 +0200, w <chphii$qte$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Karol"
    <fcku2(WYWAL)@o2.pl> napisał(-a):

    > Czy znajde bank, ktory bedzie przynajmniej tak wygodny jak Multi, a
    > pozbawiony ww. niedogodnosci?

    Zapewne Inteligo spełniłoby twoje wymagania,

    > Na marginesie: kompletnie nie rozumiem bankow, w ktorych konta
    > internetowe sa zabezpieczane tylko haslem do logowania (Citi, ING...) -
    > o co w tym chodzi, przeciez to jakas durnota?

    A po co ci hasła i tokeny do zdefiniowanych przelewów, jeżeli na przykład
    korzystasz tylko z jednego komputera, do którego nikt nie ma dostępu?

  • 7. Data: 2004-09-09 16:38:35
    Od: tuchatek <jawost@@o2.pl>

    Zdarzyło się jak raz 09 wrz 2004, kiedy michaska:

    > dlatego wlasnie na Citi tylko jakies resztowki na biezace wydatki trzymam

    Ja bym jednak citka do konca nie dyskwlifikowal:)

    --
    ///TUCHATEK\\\
    Wymieniaj doswiadczenia ale tylko na lepsze.

  • 8. Data: 2004-09-09 16:49:26
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    Radoslaw P.<r...@a...net.pl> napisał w wiadomośći:

    > korzystasz tylko z jednego komputera, do którego nikt nie ma dostępu?

    Oczywiści jeżeli sam korzystasz w domu z kompa, a co powiesz jak dostęp ma
    jeszcze żona i dorosłe dzieci.
    A słyszłeś coś o "Key Logger" albo o innych programach tego rodzaju.
    Nie wiesz czy ten program jest aktywny i za chwile cała rodzina wie jaki
    masz PIN i numer klienta.
    Jak zna te dane to gotówke może przesyłać na każdy rachunek zdefiniowany lub
    cykliczny bez jakiegokolwiek zatwiedzania co przy tokenie jest nie możliwe.
    --
    Pozdrawiam.
    Sławek Kołat

  • 9. Data: 2004-09-09 16:50:04
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Thu, 09 Sep 2004 18:51:11 +0200, w <c...@s...poczta.onet.pl>,
    Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A wiesz co jest potrzebne do wykonania *dowolnego* przelewu w Citi?

    Wiem -- ale miałem na myśli mBank.

  • 10. Data: 2004-09-09 16:50:36
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-09 18:38, kiedy tuchatek napisał(a) co
    następuje:
    > Ja bym jednak citka do konca nie dyskwlifikowal:)

    Czy poza szczerym przekonaniem wiarą masz jeszcze jakieś argumenty
    merytoryczne?