eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKoniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018 › Re: Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 1 Feb 2019 02:54:17 -0800 (PST)
    Subject: Re: Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20
    lipca 2018
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 lutego 2019 11:14:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > "J.F." writes:
    >
    > [...]
    sumę jak za użytkowanie, tylko nazywa się to "opłata przejściowa",

    > Zgaduję (nie czytałem ustawy), że bedziesz miał sytuację analogiczną do
    > zaległości podatkowej/zusowej.

    Raczej analogiczną do obecnej zaległości w płaceniu za użytkownie wieczyste czy
    podatek od nieruchomości.
    Np. notariusze potrafią wymagać zaświadczenia o braku takich zaległości przy
    sprzedaży mieszkania.
    Kupowałem komórkę od znajomego, który się wyprowadzał do lasu, i okazało się, że
    nigdy się do urzędu gminy nie pofatygował, aby złożyć "podanie o wyznaczenie
    podatku". Dobrze, że panie mu to szybko policzyły (nie pytałem, czy musiał dać
    podwawelską - ale może coś musiał, bo ja do tej pory, a minęło już z półtora roku,
    czekam na wyznaczenie podatku za tą komórkę oraz przynależny kawałek działki),
    zapłacił, chyba nawet bez kary, i zaświadczenie dostał.

    Zaś co do tematu, to wg ustawy jest lepiej niż do tej pory - z automatu, przy zmianie
    z użytkowania na własność, do działu III KW wpisywane jest roszczenie o zapłatę
    opłaty przejściowej!
    Jak masz lokal wydzielony, to wpisują do księgi lokalowej.
    Wpisy są darmowe - ale żeby nie było tak różowo, za wykreślenie, jak już zapłacisz,
    trzeba zapłacić 250zł po zapłacie jednorazowej z bonifikatą albo 75zł po 20 latach
    (jeśli nie pokręciłem, za co drożej, a za co taniej).