eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKoniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018 › Re: Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
  • Data: 2019-02-01 11:56:41
    Temat: Re: Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 1 Feb 2019 02:47:12 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Aż przeczytałem - z grubsza, ale trochę się wyjaśniło.
    > Rzeczywiście z mocy prawa dla gruntów zabudowane na cele mieszkaniowe z dniem
    1.1.2019 użytkowanie wieczyste zmienia się we własność.
    > W KW nastąpi jedynie ujawnienie tej zmiany - i nawet nie trzeba w tym celu nic
    robić, sąd wpisze to na podstawie zaświadczenia wydanego przez "odpowiedni organ"
    (czyli przedstawiciela skarbu państwa albo samorządu).

    > Ale wciąż będę się upierał, że bank będzie patrzył na to, co jest w KW - diabeł
    tkwi bowiem w stwierdzeniu "zabudowanych na cele mieszkaniowe".
    > Nawet dość dokładnie jest to w tej ustawie określone - na działce ma być TYLKO albo
    budynek jednorodzinny, albo wielorodzinny, w którym minimum połowę lokali stanowią
    mieszkania, oraz ew. jeszcze budynki czy inne cuda mające pomagać w funkcji
    mieszkalnej, czyli np. garaże.
    > Zgaduję więc, że np. śmietniki czy parkingi naziemne też się załapią, pewnie też
    zieleń czy plac zabaw.
    > Więc wspólnoty w nowych budynkach problemów mieć nie powinny, ale ze spółdzielniami
    może być gorzej.
    > Bo jeśli na działce znajduje się cokolwiek "niemieszkaniowego" - może to być nawet
    budka "alkohole świata" - to przekształcenie nastąpi dopiero, gdy ten kawałek
    "niemieszkaniowy" zostanie z działki wyłączony - czyli trzeba podzielić działkę i
    założyć drugą księgę wieczystą.

    Albo budynek zarzadu spoldzielni :-)

    Co prawda ... zarzad to przeciez na cele mieszkalne :-)
    Ekipy remontowe tez.

    J.