  • 11. Data: 2004-03-10 20:58:06
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa - Co po zakonczeniu oszczedzania?
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    > czy moglbys podac podstawe prawna do tego? Albo jakis konkretny adres,
    > poniewaz tez tak mi sie zdaje, natomiast panie z US twierdza ze to nie
    > prawda i ze ich prawnicy sie z tym nie zgadzaja itd.

    Zdaje sie ze tu jest wyjasnienie, ale trzeba zaplacic
    http://www.infor.pl/isp/index.html?serwis%
    20isp=poradyprawne&serwis=02&P180=I02.2003.005.00000
    040D&komentarze=1

    Ale to zdanie jest jasne: "Przeniesienie uprawnień do kasy mieszkaniowej na
    rzecz dzieci własnych lub przysposobionych nie pociąga za sobą dalszej
    odpowiedzialności podatnika za sposób wykorzystania oszczędności
    zgromadzonych w tej kasie."

    Karolew

  • 12. Data: 2004-03-10 23:30:10
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Użytkownik Karolew napisał:

> [...]
    > rzecz dzieci własnych lub przysposobionych nie pociąga za sobą dalszej
    > odpowiedzialności podatnika za sposób wykorzystania oszczędności

    no tak, ale autor przestrzega przed uzywaniem tej luki do czasu az MF
    nie zinterpretuje tego urzedowo, bo moga byc potem problemy... czy moze
    juz taka interpretacja ze strony MF nastapila?

    --
    GideoN

    Usun [NO SPAM] z adresu email aby napisac do mnie

  • 13. Data: 2004-03-11 11:02:12
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    > no tak, ale autor przestrzega przed uzywaniem tej luki do czasu az MF
    > nie zinterpretuje tego urzedowo, bo moga byc potem problemy... czy moze
    > juz taka interpretacja ze strony MF nastapila?

    Nie znam oficjalnego stanowiska MF. Aczkolwiek historia dowodzi, ze
    interpretacje MF dot. kas mieszk. sa g**** warte. NSA zawsze obalal te ich
    durne pomysly.
    W tej sprawie jak sie nad tym dobrze zastanowic, to logiczne jest, iz
    darczynca nie moze odpowiadac za to co zrobi dziecko z rachunkiem ktory mu
    zostal darowany. To tak jakby rodzic odpowiadal za wypadek spowodowany przez
    pelnoletnie dziecko, ktoremu podarowal samochod.
    W ustawie jest wyraznie napisane, ze mozna scedowac rachunek w kasie na
    dziecko wlasne lub przysposobione i ulgi darczynca zwracac nie musi. Ale ten
    zapis powstal przed likiwdacja ulgi. Wowczas obdarowany mogl nadal odliczac
    sobie od podatku wplaty do kasy. Po likwidacji ulgi natomiast, odliczac juz
    nic nie moze, a wiec w wypadku niewydania pieniedzy na cele ustawowe nic nie
    musi oddawac, bo przeciez nic nie zyskal. A trudno zeby oddawal to co zyskal
    rodzic.
    Oczywiscie moze sie zdarzyc, ze smialek ktory zrobi taki numer wyjdzie na tym
    jak Kluska...

    Mysle, ze nic nie stoi na przeszkodzie aby zadac pytanie w US. Ponadto Izby
    Skarbowe publikuja odpowiedzi - moze tam cos znajdziesz, np. tu:
    http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know

    Karolew

  • 14. Data: 2004-03-11 14:17:13
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    Karolew <k...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Mysle, ze nic nie stoi na przeszkodzie aby zadac pytanie w US. Ponadto Izby
    > Skarbowe publikuja odpowiedzi - moze tam cos znajdziesz, np. tu:
    > http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know

    Niezla strona! Dzieki za link! Widac niektore US staraja sie i odostepniaja
    ciekawe informacje...

    Teraz probuje znalezc odpowiedz na ponizsze pytania (poki co z marnym skutkiem):
    - czy jako rok, w ktorym moge wydawac kase z Kasy, liczy sie data, w ktorej
    wygasla umowa z KM, czy data, w ktorej otrzymalem z KM srodki?
    - czy gdy konczy mi sie umowa w pazdzierniku 2004, to moge wplynac tak na KM,
    aby wyplacila mi srodki dopiero na poczatku 2005 roku? (bo rzeczywiscie - nie
    daj boze - dostac je np. miedzy Bozym Narodzeniem a Sylwestrem ;-)) no chyba,
    - czy nawet jesli umowa wygasnie w pazdzierniku 2004, a ja nie rusze tych
    srodkow do roku 2005, to bede mogl przeznaczyc te pieniadze na wydatki w roku
    2005? Czy bezpieczniej jest jednak przedluzyc umowe do stycznia 2005 roku i
    wplacic jeszcze jakies trzy minimalne raty?

    Rzeczywiscie temat nie jest taki oczywisty, a jestem zielony - choc dzieki tej
    liscie, a przede wszystkim dzieki _Karolewowi_ - wiem juz znacznie wiecej!

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 15. Data: 2004-03-11 15:15:31
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    > Niezla strona! Dzieki za link! Widac niektore US staraja sie i odostepniaja
    > ciekawe informacje...
    Inne Izby Skarbowe tez publikuja, musisz przeszukac siec.

> [...]
    nie
    > daj boze - dostac je np. miedzy Bozym Narodzeniem a Sylwestrem ;-))
    Logiczne by bylo, ze powinno sie liczyc od dnia wyplaty. Ale pewny nie jestem.
    Zadaj to pytanie w US albo moze znajdziesz na stronach.

    > - czy nawet jesli umowa wygasnie w pazdzierniku 2004, a ja nie rusze tych
    > srodkow do roku 2005, to bede mogl przeznaczyc te pieniadze na wydatki w >
    > roku 2005?
    Jesli przyjmiemy ze liczy sie dzien udostepnienia srodkow kilentowi (przelewu
    na konto), to nie ma znaczenia czy bedziesz je ruszac z konta czy nie.

    > Czy bezpieczniej jest jednak przedluzyc umowe do stycznia 2005 roku i
    > wplacic jeszcze jakies trzy minimalne raty?
    Na pewno jesli przedluzysz to bedziesz spac spokojnie. Zalozmy ze przeleja Ci
    kase w kwietniu (najpozniej) to masz jeszcze mnostwo czasu by ja wydac.

    > Rzeczywiscie temat nie jest taki oczywisty, a jestem zielony - choc dzieki
    tej
    > liscie, a przede wszystkim dzieki _Karolewowi_ - wiem juz znacznie wiecej!

    Po to sa listy dyskusyjne. Nawet jesli sie samemu nie zawsze ma racje, to z
    takiej dyskusji mozna wiele wyniesc.

    Powodzenia
    Karolew

    PS
    A tak na marginesie to ciekawe jaka strategie wplat przyjales i od kiedy
    wogole oszczedzasz? Mysle, ze jesli ktos nie chce kredytu, to dobrym pomyslem
    bylo wplacanie po 100zl, a nast. w przed-przedostatnim roku w grudniu
    wplacenia maxa wg limitu ulgi, od stycznia obnizka do 100zl, w grudniu znowu
    max, w styczniu max i zakonczenie oszczedzania. To pozwala obracac pieniedzmi
    caly czas, a nie trzymac w kasie gdzie oprocent. jest marne. Problem w tym,
    ze w Pekao zdaje sie nie pozwalaja ciagle zmieniac wysokosci wplat. PBKBPH
    jest pod wzgledem najlepszy.
    Jesli ktos nie byl pewny kiedy bedzie inwestycje mieszkaniowe robic, to dla
    zachowania ulgi niezlym posunieciem tez bylo w grudniu 2001 otwarcie rachunku
    w Kasie M. lub jesli ktos juz go mial, wydluzenie czasu oszczedzania na 5, 10
    albo nawet 100lat ;-) i wplacanie po 100zl. Ulga zachowana bezterminowo, a w
    dogodnym dla siebie momencie termin mozna skrocic, a wplaty zwiekszac i
    zmniejszac o czym wyzej.

  • 16. Data: 2004-03-11 19:20:45
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 11 Mar 2004 00:30:10 +0100, GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>
    wrote:

    >no tak, ale autor przestrzega przed uzywaniem tej luki do czasu az MF
    >nie zinterpretuje tego urzedowo, bo moga byc potem problemy... czy moze
    >juz taka interpretacja ze strony MF nastapila?

    A od kiedy to MinFin stanowi obowiazujaca wykladnie prawa w Polsce?
    (Ostatnio ma zreszta inne zajecia - tropi pornografie w internecie :))

    Chociaz - wszystko moze sie zdarzyc, Endrju ma juz dwadziescia kilka
    procent.
    To ja na wszelki wypadek - Balcerowicz musi odejsc :DDD

    G.

  • 17. Data: 2004-03-20 00:08:58
    Od: "Maarcel [Lodz]" <a...@...stopce>

    >Oszczedzam w KM Pekao SA. Ostatnia rate wplace w pazdzierniku tego roku.
    >Wydawalo mi sie, ze w listopadzie bede mogl wyplacic pieniadze (ewentualnie
    >starc sie o kredyt), a wynika z tego, ze trzeba czekac 2-3 miesiace - a czy
    >mozna "zamowic" wyplate trzy miesiace przed wygasnieciem umowy i poprosic o
    >przelanie/wyplate calej kwoty nastepnego dnia po zakonczeniu 3 letniego
    >oszczedzania?

    Dyspozycje wyplaty mozna zlecic dopiero po zakonczeniu umowy, gdy w
    systemie jest ona jako zakonczona. Czas wyplaty uzalezniony jest od
    plynnosci KM - czyli od tego ile osob jednoczesnie wycofuje srodki.

    Marcin "Maarcel" Antczak
    m a n t c z a k (malpa) o p . p l

  • 18. Data: 2004-03-26 20:55:32
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    > Teraz bardzo wazne jest dla mnie pytanie zadane powyzej,
    > czyli czy srodki wyplacone z KM moge tylko wydawac w przedziale czasu: od
    dnia
    > ich wyplacenia do konca danego roku, czy tez moga one byc wydawane przez
    caly
    > ten rok kalendarzowy? (zakladajac, ze mam inne oszczednosci, ktore wydalbym
    na
    > cele mieszkaniowe zanim wyplace wszystko z KM).

    Jeszcze tytulem uzupelnienia dzisiejszy artykul z Rzepy:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040326/p
    rawo/prawo_a_12.html

    Karolew