    From: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kasa mieszkaniowa - Co po zakonczeniu oszczedzania?
    Date: Thu, 11 Mar 2004 15:15:31 +0000 (UTC)

    > Niezla strona! Dzieki za link! Widac niektore US staraja sie i odostepniaja
    > ciekawe informacje...
    Inne Izby Skarbowe tez publikuja, musisz przeszukac siec.

    > Teraz probuje znalezc odpowiedz na ponizsze pytania (poki co z marnym
    skutkiem)
    > :
    > - czy jako rok, w ktorym moge wydawac kase z Kasy, liczy sie data, w ktorej
    > wygasla umowa z KM, czy data, w ktorej otrzymalem z KM srodki?
    > - czy gdy konczy mi sie umowa w pazdzierniku 2004, to moge wplynac tak na
    KM,
    > aby wyplacila mi srodki dopiero na poczatku 2005 roku? (bo rzeczywiscie -
    nie
    > daj boze - dostac je np. miedzy Bozym Narodzeniem a Sylwestrem ;-))
    Logiczne by bylo, ze powinno sie liczyc od dnia wyplaty. Ale pewny nie jestem.
    Zadaj to pytanie w US albo moze znajdziesz na stronach.

    > - czy nawet jesli umowa wygasnie w pazdzierniku 2004, a ja nie rusze tych
    > srodkow do roku 2005, to bede mogl przeznaczyc te pieniadze na wydatki w >
    > roku 2005?
    Jesli przyjmiemy ze liczy sie dzien udostepnienia srodkow kilentowi (przelewu
    na konto), to nie ma znaczenia czy bedziesz je ruszac z konta czy nie.

    > Czy bezpieczniej jest jednak przedluzyc umowe do stycznia 2005 roku i
    > wplacic jeszcze jakies trzy minimalne raty?
    Na pewno jesli przedluzysz to bedziesz spac spokojnie. Zalozmy ze przeleja Ci
    kase w kwietniu (najpozniej) to masz jeszcze mnostwo czasu by ja wydac.

    > Rzeczywiscie temat nie jest taki oczywisty, a jestem zielony - choc dzieki
    tej
    > liscie, a przede wszystkim dzieki _Karolewowi_ - wiem juz znacznie wiecej!

    Po to sa listy dyskusyjne. Nawet jesli sie samemu nie zawsze ma racje, to z
    takiej dyskusji mozna wiele wyniesc.

    Powodzenia
    Karolew

    PS
    A tak na marginesie to ciekawe jaka strategie wplat przyjales i od kiedy
    wogole oszczedzasz? Mysle, ze jesli ktos nie chce kredytu, to dobrym pomyslem
    bylo wplacanie po 100zl, a nast. w przed-przedostatnim roku w grudniu
    wplacenia maxa wg limitu ulgi, od stycznia obnizka do 100zl, w grudniu znowu
    max, w styczniu max i zakonczenie oszczedzania. To pozwala obracac pieniedzmi
    caly czas, a nie trzymac w kasie gdzie oprocent. jest marne. Problem w tym,
    ze w Pekao zdaje sie nie pozwalaja ciagle zmieniac wysokosci wplat. PBKBPH
    jest pod wzgledem najlepszy.
    Jesli ktos nie byl pewny kiedy bedzie inwestycje mieszkaniowe robic, to dla
    zachowania ulgi niezlym posunieciem tez bylo w grudniu 2001 otwarcie rachunku
    w Kasie M. lub jesli ktos juz go mial, wydluzenie czasu oszczedzania na 5, 10
    albo nawet 100lat ;-) i wplacanie po 100zl. Ulga zachowana bezterminowo, a w
    dogodnym dla siebie momencie termin mozna skrocic, a wplaty zwiekszac i
    zmniejszac o czym wyzej.