    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karty PKO B.P nie weryfikują pin przy drugiej próbie?
    Date: Thu, 15 Feb 2018 13:59:03 +0100

    dyskusyjnych:f69e87fb-2c92-4119-b0e5-bfa621114854@go
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 11:05:14 UTC+1 użytkownik Liwiusz
    napisał:

    >No właśnie - jaki jest więc sens podpisywania karty?
    >Żeby ułatwić złodziejowi podrobienie podpisu?
    >Więc lepiej na karcie podpisać się w inny sposób niż w banku na
    >wzorze podpisu ;>
    >Bo miejsce na podpis podpisane jest "podpis posiadacza karty" - ale
    >również "authorised signature". I to "authorised" odnosi się raczej
    >do "signature", a nie że to "signarute" należy do kogoś "authorised".
    >Więc jakoś się ten podpis powinno weryfikować - a się nie
    >weryfikuje - i farsa z tego wychodzi.
    >Może dlatego ktoś puknął się w głowę i wymyślił PIN.

    Zdolni ludzie zawsze byli, a kiepsko oplacana kasjerka w supermarkecie
    to nie grafolog z czasem na ekspertyze.
    No i bankomaty podpisu nie odrozniaja.

    Ale jak mozna bylo wyczytac - w USA do tej pory PIN rzadko uzywany.

    Dawno, dawno ... tak ze 25 lat temu, gdy GB/UK bylo jeszcze w sferze
    czekow, to wymyslono cos takiego jak "karte potwierdzajacą".

    Czek byl przyjmowany niezbyt chetnie, bo to nie wiadomo czy sa
    pieniadze na koncie, albo czy nie skradziony, ale po okazaniu karty
    byl autoryzowany do kwoty 50 czy 100 funtow. No i wzor podpisu byl.
    Zalecenie banku - nie trzymac ksiazeczki czekowej razem z karta.
    A w sklepie ... bardzo elegancki "piornik", na ksiazeczke, pioro czy
    dlugopis i karte :)

    A gdyby to byl zlodziej :)

    J.