  • 51. Data: 2016-07-26 13:36:55
    Temat: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To się dogadaliśmy :)
    Inteligo widać poszło drogą mBąka (choć kto był pierwszy to do dyskusji).
    Zaś krokodyl oszukuje - choć z drugiej strony chyba również sama visa pozbyła się już
    logo "visa electron" i ew. jest tylko dopisek "electron" pod "zwykłym" logo visa -
    tak mam na karcie z VW Banku - więc może nie oszukuje aż tak ;>
    Ale AIDy potwierdzają diagnozę.

    Tylko jeszcze ustalmy - tą visę z inteligo masz płaską czy wypukła, bo z posta
    wyczytałem jakby oba warianty (chyba że pisałeś wtedy o mBankowej - w wariancie
    "wypukła") - a z info w necie wynika, że podobno najpierw były jeszcze płaskie - ale
    już visa debit i z payWave- a potem wypukłe.
    Przy tym, jak widać, czuć PKO w inteligo - karta wypukła (o ile jest), ale do tego
    "electronic use only" ;P

    > No coz, kiedys trzeba te dane do banku przerzucic, a co tam
    > powstanie - czy nie blokada ?
    > A placisz jaka karta - electron czy lepszy debit ?

    Jeszcze lepszą, kredytówką ;>
    Ale to OFFLINE jest tylko przy zbliżeniowym, z chipa zawsze jest on-line.
    Zaś ten pseudo-offline biedronkowy jest właśnie taki dziwny - wysyłają te dane kilka
    razy dziennie - mimo, że offline, i w innych sklepach jak jest offline to nie ma
    nigdy blokady - i to właśnie dziwi, po co takie sesje, skoro na bieżąco wysyłają
    blokady przy płatnościach z chipa.

    > P.S. karty Inteligo wydal Gemalto Santander, karty dla BZ -
    > Austriacard.
    To akurat nie ma znaczenia - ja mam wypukłą kredytówkę db z austriacard. Ale jak o
    tym piszemy to dobrze, że jeszcze w tym temacie jest konkurencja, choć raczej duopol
    niestety - ale wolę te z austriacard, z gemalto jest tragicznie z podpisywaniem
    karty.
    A i to "gemalto santander" ciekawostka, jakieś przejęcie ? Ja mam jeszcze na kartach
    - fakt, ponad rocznych - wypisane "gemalto SGP".

  • 52. Data: 2016-07-26 14:14:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości
    >Tylko jeszcze ustalmy - tą visę z inteligo masz płaską czy wypukła,

    Plaska,

    >bo z posta wyczytałem jakby oba warianty (chyba że pisałeś wtedy o
    >mBankowej - w >wariancie "wypukła")

    Tak, ta jest wypukla.

    O ile to cokolwiek znaczy, a nie jakis blad w produkcji :-)

> [...]
    >Przy tym, jak widać, czuć PKO w inteligo - karta wypukła (o ile
    >jest), ale do tego "electronic use only" ;P

    Ja juz sie myle z tymi kartami - ale czasem mi przychodzi podpisac
    swistek.

    >Jeszcze lepszą, kredytówką ;>
    >Ale to OFFLINE jest tylko przy zbliżeniowym, z chipa zawsze jest
    >on-line.

    Taz mowie - to chyba w zalozeniach - zblizeniowo mialo byc szybko,
    prosto, bez pin (do 50zl) ... i bez sprawdzania ?

    >To akurat nie ma znaczenia - ja mam wypukłą kredytówkę db z
    >austriacard. Ale jak o tym piszemy to dobrze, że jeszcze w tym
    >temacie jest konkurencja,

    Ale troche dziwne, ze bank w grupie kupuje u konkurencji.
    No chyba, ze to wcale nie konkurencja, tylko kolejna spolka corka :-)

    >A i to "gemalto santander" ciekawostka, jakieś przejęcie ? Ja mam
    >jeszcze na kartach - fakt, ponad rocznych - wypisane "gemalto SGP".

    Na karcie mbanku jest Gemalto SP, na karcie inteligo jest Gemalto SGP.

    A "Gemalto Santander Optelio TUI R7 ..." wypisuje czytnik kart na
    telefon Julliena Millau.
    Przy karcie BZ z Austriacard to podaje cala mase mozliwych wydawcow -
    nie wiem, jakis wspoldzielony kod ?

    J.

  • 53. Data: 2016-08-03 17:47:55
    Od: em <e...@g...com>

    W dniu środa, 29 czerwca 2016 15:15:46 UTC+2 użytkownik MrMrooz napisał:
    > A co do meritum - to chyba nie ma już takiej karty - może Visa z getin banku, ale
    to tylko info gdzieś przeczytane.

    Visa w Getin, zgodnie z regulaminem, jest rozliczna wg kursów Visa (i bez opłat za
    przewalutowanie).
    I nawet działa to dla transakcji zakupowych.
    Problem jest z ewentualnymi zwrotami na kartę. W praktyce rozliczane są gorszymi
    kursami.
    Getin twierdzi, że takie rozliczenia dostaje od Visy i odsyła do Visy, ale nie jest w
    stanie wskazać jak się można z nimi skontaktować.
    Sama Visa w zakładce kontakt (https://www.visa.pl/kontakt) ma taki info:
    "Pytania dotyczące konkretnych kart Visa oraz obsługi kart.
    Organizacja Visa sama nie wydaje kart płatniczych - wydawaniem i obsługą kart zajmują
    się banki członkowskie Visa Europe. Wszelkie pytania i sprawy związane z Państwa
    kartami Visa prosimy kierować do banku, który wydał Państwa kartę. Listę
    banków-wydawców kart Visa w Polsce, z linkami do ich stron internetowych znajdą
    Państwo tutaj".
    I nie podaje żadnych danych do kontaktu.

    Ale udało mi się takowe znaleźć na stronach anglojęzycznych.
    I grzecznie odpisali, że Visa stosuje takie same kursy do transakcji obciążeniowych i
    uznaniowych, a ewentualne dalsze pytania mam składać do banku, który wydal kartę.
    I kółko się zamyka. Getin nadal twierdzi, że z ich strony jest wszystko w porządku, a
    jak mi się coś nie podoba, to mam kontaktować się sam z Visą.

    Dodam, że debetówki Visa w Getin też regulaminowo powinny być rozliczane wg kursów
    Visy.

  • 54. Data: 2016-08-04 11:24:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Taz mowie - to chyba w zalozeniach - zblizeniowo mialo byc szybko,
    > prosto, bez pin (do 50zl) ... i bez sprawdzania ?

    W założeniach było jak było, a wyszło jak zwykle ;>
    Choć naprawdę to bardziej skomplikowane.
    "Zbliżeniowienie" zaczął MC ze swoim PayPass - i na początku miało być tylko dla kart
    ze znakiem mastercard, a nie tych z maestro. A ponieważ każda ze znakiem mastercard -
    czy to debetowa czy kredytowa - mogła iść offline, to i pikaczu offline mogło być. To
    wtedy miało znaczenie, bo to były czasy, gdy jeszcze tak wspaniałej łączności jak
    teraz nie było - tzn. teraz jest w PL, ale jeszcze w wielu niby bardziej
    cywilizowanych krajach tak nie ma - i z resztą nie ma tam też tylu terminali pikaczu,
    tak naprawdę dużo jest tylko w PL, Australii - i tyle, goni nas teraz USA, m.in.
    dzięki applepay w iphone6 - sprzedali 10 milionów w pierwszy weekend, pewnie więcej,
    niż jest tam wydanych kart z pikaczu.
    A potem już poszło równo - dodali tą funkcjonalność również do visa electron i
    maestro, które zawsze idą on-line, ale łączność się poprawiła więc teraz już różnicy
    nie widać.
    Co też pozwoliło na rozwiązanie paradoksu - bowiem wszystkie gadżety zbliżeniowe typu
    breloczki, naklejki itp., a także np. płatności telefonem HCE (choć tu troszkę
    poprawili) - ale HCE, a nie takie z kartą płatniczą wgraną na kartę SIM, te idą
    offline - idą wyłącznie on-line, co zaprzeczałoby w ogóle idei ich powstania. Ale
    skoro teraz już się nie czeka to i jest to fajne - mi się bardzo podoba naklejka do
    kredytówki mc citi - mam ją jako breloczek przy kluczach i bardzo wygodnie się tego
    używa - choć czasami sprzedawcy są zdziwieni, co to ja mam w ręku ;>

  • 55. Data: 2016-08-10 12:03:27
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 30 czerwca 2016 13:55:31 UTC+2 użytkownik l...@g...com
    napisał:

    > A przeglądał ktoś TOiP dla karty w Masercard w Raiffeisen Polbank:
    >
    > http://raiffeisenpolbank.com/documents/30393755/3768
    0289/TOiP+dla+kart+kredytowych+-+dla+um%C3%B3w+zawar
    tych+do+25+pa%C5%BAdziernika+2015+r._27.06.2016.pdf

    > Zgodnie z TOiP ta karta jest rozliczana w EUR, czy Ja źle czytam???

    Kiedys to byly najlepsze karty, teraz juz nie (BTW wczoraj w oddziele zlozylem
    rezygnacje)

    Czesc kart jest rozliczana w EUR - to znaczy, ze bank stosuje kiepski kurs do
    rozliczen (prowizja 7% od kursu mniej wiecej sredniego rynkowego)

    czesc jest rozliczana w PLN - ale od transakcji w innych walutach prowizja 5%.

  • 56. Data: 2016-08-10 12:10:02
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 1 lipca 2016 10:55:01 UTC+2 użytkownik l...@g...com napisał:

    > Ale nie ma kosztów (prowizji) za przewalutowanie. Np KK w Citi , która jest
    rozliczana w PLN za samo przewalutowanie jest prowizja 5,8%.

    > Podejrzewam, że kursy między bankami aż o tyle się nie róznią....

    ale to jest 5,8% od kursów organizacji płatniczej (czyli bardzo korzystnego) wiec i
    tak nie tak zle.

    Najgorsze kursy do platnosci kartowych ma Alior: spread wynosi 15%.

    Sa tez banki ktore stosuja jednoczesnie wlasny (kiepski) kurs oraz naliczaja
    prowizje.

  • 57. Data: 2016-08-10 16:38:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysiek <k...@o...pl> writes:

    > ale to jest 5,8% od kursów organizacji płatniczej (czyli bardzo
    > korzystnego) wiec i tak nie tak zle.

    Kurs organizacji nie jest wcale "bardzo korzystny", tylko po prostu
    zwykły, nieoszukańczy.

    > Najgorsze kursy do platnosci kartowych ma Alior: spread wynosi 15%.
    >
    > Sa tez banki ktore stosuja jednoczesnie wlasny (kiepski) kurs oraz naliczaja
    prowizje.

    Ktoś w ogóle używa czegoś takiego?
    Przecież to kompletna porażka.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 58. Data: 2016-08-10 17:30:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Kurs organizacji nie jest wcale "bardzo korzystny", tylko po prostu
    > zwykły, nieoszukańczy.

    A od ilu % w dół jest "bardzo korzystny" ?
    I od ilu % w górę "oszukańczy" ?
    Lepszy jest mc - bierze ok. 0,2%, visa pazerniejsza, jakieś 0,44%.
    Różnica głównie stąd, że mc są w większości rozliczane w euro, a przynajmniej w
    walucie innej niż PLN, a visy w PLN - visa do tego polskie banki zmusiła, zeby sobie
    podnieść spread, dla euro ma niższy.

    > Ktoś w ogóle używa czegoś takiego?
    > Przecież to kompletna porażka.

    Nie tylko "ktoś", ale to wręcz powszechne.
    Tak, jak napisałem wyżej, stosuje się to jednak wyłącznie dla mc - wszystkie visy
    rozliczane są w PLN - choć są też mc rozliczane w PLN, np. KK citka (KK, bo KD to
    chyba nie) - ale nie ma co się cieszyć, bo biorą i tak 5,8% prowizji.
    Z kojarzonych przeze mnie to chyba tylko alior nie bierze dodatkowej prowizji, choć z
    sumarycznym kosztem 7,5% i tak przeginają (poza tym ich mc mają 4 waluty
    rozliczeniowe, na co szczególnie trzeba uważać płacąc kartami walutowymi ;).
    Ale i mBąk ma dla mc i kurs (3%) i prowizję (2% albo 3%), i chyba milek 3%+2%.

  • 59. Data: 2016-08-10 18:57:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A od ilu % w dół jest "bardzo korzystny" ?

    Bardzo korzystny, to był był lepszy niż kurs średni :-)
    Kurs średni nie jest ani korzystny, ani niekorzystny - jest średni.

    > I od ilu % w górę "oszukańczy" ?

    Nie wiem, ale na pewno 10-procentowe ani większe spready - na
    transakcjach bezgotówkowych w głównych walutach - nie są czymś, co mogę
    zaakceptować.

> [...]
    > przynajmniej w walucie innej niż PLN, a visy w PLN - visa do tego
    > polskie banki zmusiła, zeby sobie podnieść spread, dla euro ma niższy.

    A jak się to ma do prowizji banków?

    > Nie tylko "ktoś", ale to wręcz powszechne.

    Nie chodzi mi o to, że banki to oferują. Mam na myśli klientów.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 60. Data: 2016-08-11 00:30:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2016 08:30:30 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski

> [...]
    > przynajmniej w walucie innej niż PLN, a visy w PLN - visa do tego
    > polskie banki zmusiła, zeby sobie podnieść spread, dla euro ma

    Ja tam nie wiem co Visa, ale wiem, ze polskie banki sobie do tego
    sporo doliczaja.
    Mowisz, ze juz Visa przelicza na PLN ? No to dodatkowe 6% zakrawa juz
    na oszukanstwo/zlodziejstwo.

> [...]
    > Z kojarzonych przeze mnie to chyba tylko alior nie bierze dodatkowej prowizji,
    > choć z sumarycznym kosztem 7,5% i tak przeginają

    Ostatnie doswiadczenie - Inteligo/PKOBP bierze chyba najmniej.
    W cenniku jest 2%, ale jakos nie obiazaja. Albo doliczaja do kursu.

    J.