  • 1. Data: 2018-02-06 08:28:19
    Temat: Kantor Idea Banku
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    Czy ktoś korzysta? Ciekawią mnie spready na parach EUR/PLN i USD/PLN. Z
    materiałów prasowych wynika, iż miały być bliskie kursowi średniemu, ale
    nigdzie nie udało mi się dojść do konkretów. Aby je śledzić - niezbędne
    jest założenia kont i aktywowanie usługi. Pytanie: czy warto?
    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-02-10 14:21:46
    Temat: Re: Kantor Idea Banku
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    Ja mam. Jeszcze nie korzystalem, spread na euro ok. 2,1 grosza,
    dodatkowo w oczekiwaniu na transakcje srodki moga lezec na
    ich rachunku oszczednosciowym, gdzie z tymi szykanami wychodzi
    jak mi sie zdaje cos kolo 2%.
    Do tego zdaje sie brak obslugi kasowej EUR w Idei, za to dwie
    sepy miesiecznie za darmo.

    Sporo danych jest tu:

    http://www.najlepszekonto.pl/bankowe-kantory-walutow

  • 3. Data: 2018-02-11 17:08:30
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-02-10 o 14:21, Glaukon pisze:
> [...]
    > jak mi sie zdaje cos kolo 2%.
    > Do tego zdaje sie brak obslugi kasowej EUR w Idei, za to dwie

    Dzięki. Ja korzystam z Aliora - mam ok. 1,6 grosza spreadu, więc
    korzystniej. Sądziłem, że może IB zaproponuje coś ciekawszego.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-02-11 19:11:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 lutego 2018 17:08:42 UTC+1 użytkownik Szymon napisał:

    > Dzięki. Ja korzystam z Aliora - mam ok. 1,6 grosza spreadu, więc
    > korzystniej. Sądziłem, że może IB zaproponuje coś ciekawszego.

    Dużo wymienaisz miesięcznie że ok 0,5 grosza ma jakieś znaczenie?

  • 5. Data: 2018-02-11 19:39:37
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-02-11 o 19:11, Kris pisze:

    > Dużo wymienaisz miesięcznie że ok 0,5 grosza ma jakieś znaczenie?

    Tak, dość dużo. Dlatego mam bodaj 30% niższy spread w Aliorze niż podany
    na ich stronie. W sumie teraz jest promocja i chyba każdy (bez względu
    na ilość) może mieć podobnie obniżony.

    Plus Aliora to możliwość wpłaty/wypłaty gotówkowej w oddziale (choć nie
    każdym) i darmowe przelewy do/z najpopularniejszych kantorów (np.
    Cinkciarz obsługuje Aliora, ale nie Ideę).

    W sumie najciekawszą ofertę ma Cinkciarz (transakcje społecznościowe,
    spread zazwyczaj poniżej 1 gr.), ale tu brak gwarancji BFG doskwiera -
    szczególnie przy większych kwotach. Sądziłem, że Idea - znana z niezłych
    lokat, interesujących nowinek (hub, mobilny wpłatomat itd.) - może
    zaproponować ciekawy spread, a w przyszłości może i obsługę gotówkową.
    Dziwiło mnie trochę to ukrywanie kursów - zazwyczaj w kantorach bez
    uruchomienia usługi można zobaczyć, jakie są spready.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-02-11 20:44:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 lutego 2018 19:39:50 UTC+1 użytkownik Szymon napisał:

    > Tak, dość dużo.
    Jakbyś miał "dość duże" obroty to byś nie musiał tu pytać o kursy idea i dziwić się
    "ukrywaniem kursów"
    Znaczy detalista jesteś;)
    Jakie masz te obroty że pół grosza ma znaczenie?

  • 7. Data: 2018-02-11 20:48:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 lutego 2018 19:39:50 UTC+1 użytkownik Szymon napisał:

    "30%" fajnie wygląda ale podaj to w groszach/pln ile masz niżej na 100USD np?

  • 8. Data: 2018-02-12 13:57:33
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    To jest chwilowa promocja. Alior widzi, ze konkurencja mu
    odjezdza. Standardowo jest 2,7 grosza.

    > Tak, dość dużo. Dlatego mam bodaj 30% niższy spread w Aliorze niż podany
    > na ich stronie.

    Chwyt reklamowy. Spread nizszy o 30% wcale nie oznacza obnizenia kosztow wymiany o
    30%, a mniej wiecej okolo 15%. Poza tym obnizaja, bo
    maja z czego. Kiedys korzystalem z kantoru tradycyjnego na miescie,
    gdzie byl spread 1 grosz i tam obnizek jakos nie proponowali.

    Alior nie jest jakis zly, ale afirmowac tez nie ma czego. Dobrze kombinuja
    z tym 1,6 grosza spreadu, moze klienci wroca.

  • 9. Data: 2018-02-12 20:25:55
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-02-11 o 20:48, Kris pisze:
    > W dniu niedziela, 11 lutego 2018 19:39:50 UTC+1 użytkownik Szymon napisał:
    >
    > "30%" fajnie wygląda ale podaj to w groszach/pln ile masz niżej na 100USD np?

    3,3855 i 3,401 na USD/PLN w tym momencie. Czyli 1,55 gr. spreadu. Bez
    względu na kwotę.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-02-12 20:32:57
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-02-12 o 13:57, Glaukon pisze:

    > To jest chwilowa promocja. Alior widzi, ze konkurencja mu
    > odjezdza. Standardowo jest 2,7 grosza.

    Promocja FERIE czy jakoś tak jest chwilowa, ale gdy wymieniasz trochę
    więcej to Alior daje niższy spread na stałe. Kilka lat temu mi
    zaproponowali. 1,55 gr na USD/PLN i 1,92 EUR/PLN. 1,7 dla CHF/PLN.
    Standardowe w kolejności to 2,37/2,92/2,58.

    > Alior nie jest jakis zly, ale afirmowac tez nie ma czego. Dobrze kombinuja
    > z tym 1,6 grosza spreadu, moze klienci wroca.

    Od kilku lat mam mniejszy spread i pewnie nie jestem jedynym. Natomiast
    w żadnej mierze nie afirmuję - gdyby Idea dała niżej - pewnie bym
    przeskoczył (aczkolwiek dość istotną kwestią dla mnie jest także obsługa
    gotówkowa lub darmowe przelewy).
    Ciekawostka: Na RUB/PLN mam spread taki sam jak standardowy.

    --
    Pozdrawiam