  • 1. Data: 2018-01-31 09:52:25
    Temat: Gdzie zaparkować oszczędności?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W lutym wpadnie mi trochę gotówki, tak ok 50 kzł.
    Gdzieś jakieś tablety albo wisienki rozdają?
    Albo lepszy procent?
    Mam konto w milienium i bzwbk.

  • 2. Data: 2018-01-31 10:27:16
    Temat: Re: Gdzie zaparkować oszczędności?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-31 o 09:52, Bolko pisze:
    > W lutym wpadnie mi trochę gotówki, tak ok 50 kzł.
    > Gdzieś jakieś tablety albo wisienki rozdają?
    > Albo lepszy procent?
    > Mam konto w milienium i bzwbk.

    Obok jest wątek, że np. w Citi (dziś rano dostałem sms-a, że konto już
    aktywne).

    Karta debetowa we wszystkich bankomatach darmowa i nie trzeba żadnych
    operacji robić aby tak było.
    Konto drogie, ale może być za zero jak się jeden z dwu warunków spełni.
    Jednym jest trzymanie u nich 30k.
    P.G.

  • 3. Data: 2018-01-31 11:08:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W milku podobno teraz dają 2,7% na nowe środki do 200k - jeśli coś mi się nie
    pomieszało - procentów lepszych niż o 10% (czyli 3% max) raczej nigdzie nie
    dostaniesz (3% jest chyba na lokacie "powitalnej" przy założeniu dbNet premium -
    chyba darmowe w 2018 roku - chyba, bo miało być do końca 2017, ale dostałem jakiś
    mail reklamowy, że przedłużają - choć sens ma to najwyżej na rok, bo za rok db to już
    będzie wbk, a w żabie % leżą).

  • 4. Data: 2018-01-31 11:21:17
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 31 stycznia 2018 10:27:15 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > operacji robić aby tak było.
    > Konto drogie, ale może być za zero jak się jeden z dwu warunków spełni.

    szczerze to nawet nie zajrzałem bo mam kredytówkę z Citi i zakładałem
    że wszelki ekstra rzeczy można dostać jak się jest nowy
    ale wieczorem posprawdzam

  • 5. Data: 2018-01-31 11:26:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    U, szkoda, że nie powiedziałeś, że chcesz konto w citku, bo do dzisiaj jeszcze jest
    promocja z polecaniem i byłoby 150zł do podziału - chyba że kto inny Cię polecił,
    wtedy sprawa jasna.

    Spełniać warunek darmowości w citku opłaca się jedynie przy trzymaniu tam
    odpowiednika 30k w dewizach - w złotówkach nie warto, % mają tak marny, że trzymając
    tą sumę w banku z dobrym %, różnica na odsetkach będzie większa niż wynosi opłata za
    konto w citku. A darmową debetówkę z darmowymi wszystkimi bankomatami - bez żadnych
    warunków można dostać w oranżadzie (czyli w mBąku), neście, idei.

    O, to może pomysł idei - a właściwie jej takiego wannabe private bankingu, zwanego
    "lion's bank" - można jeszcze podrzucić wątkotwórcy. Procenty mają niezłe, choć aż
    50k to bym u nich nie trzymał. Ale do założenia lokaty wystarczy 10k - np. profitable
    plus na 3 miesiące 2,75%, na miesiąc 2,25% - i można sobie włączyć odnawianie na tych
    samych warunkach - bo to wcale nie jest takie oczywiste, szczególnie w idei, mają tam
    np. lokatę welcome - niby na 3%, ale dopiero od 350k wzwyż - i tylko na 40 dni, a
    potem włącza się "odnowienie" jako "lokata" pięknie i trafnie nazwana "bon appetit" -
    na 0,01% - lokata po prostu mega, i jeszcze ma próg minimalny, musisz mieć 100k, żeby
    to cudo założyć ;P
    A jak założysz lokatę to możesz też założyć konto rentier (uwaga, "rentier", a nie
    "prime") - z darmową debetówką (mc platinum - to dopiero debetówka ;) ze wszystkimi
    darmowymi bankomatami i bez żadnych opłat.
    Jak masz takie konto w dobrym oddziale (polecam ten w DC na Domaniewskiej) to będą
    zapraszać na szkolenia (z cateringiem ;) - wg mnie warto.

  • 6. Data: 2018-01-31 12:10:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-31 o 11:21, Bolko pisze:

    > szczerze to nawet nie zajrzałem bo mam kredytówkę z Citi i zakładałem
    > że wszelki ekstra rzeczy można dostać jak się jest nowy
    > ale wieczorem posprawdzam

    Bycie 'nowym' w temacie KK i konta to dwie osobne nowości :).
    Posiadanie KK pomaga bo umowę można przykliknąć w systemie.
    P.G.

  • 7. Data: 2018-01-31 12:20:42
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 31.01.2018 o 09:52, Bolko pisze:
    > W lutym wpadnie mi trochę gotówki, tak ok 50 kzł.

    To w lutym zacznij szukać. Bo lokaty z promocyjnym oprocentowaniem teraz
    są, a po południu może ich już nie być.
    Aktualnie np. Idea daje 3% na 105 dni bez łaski (tylko konto darmowe
    trzeba u nich założyć), a Nestbank 2.9% na pół roku (też dla posiadaczy
    konta, też darmowego).

  • 8. Data: 2018-01-31 12:24:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > U, szkoda, że nie powiedziałeś, że chcesz konto w citku, bo do dzisiaj jeszcze jest
    promocja z polecaniem i byłoby 150zł do podziału - chyba że kto inny Cię polecił,
    wtedy sprawa jasna.

    Pisałem w jakimś momencie (nie tak dawno, chyba już w tym roku), że
    rozważałem polecenie się samemu sobie, ale doczytałem w regulaminie
    specjalny punkt wykluczający to.

    Nie skorzystałbym z polecenia, bo moim założeniem jest: Zakładam jak
    potrzebuję. Jak można coś przy okazji dostać to ok, ale pod warunkiem,
    że nic nie kosztuje.

    Wymagana zgoda na udostępnienie jakichś tam informacji polecającemu
    przekracza pojęcie 'nic nie kosztuje'.
    Poza tym nie wiem, czy dało by się połączyć promocję 600zł z poleceniem.

    Jak złożyłem w czerwcu wniosek o KK i potem chcieli ode mnie dodatkowe
    dokumenty - spis można znaleźć w regulaminach to napisałem, że nie będę
    latał po urzędach, ani nie dostarczę wyciągów z kont i rezygnuję.

    Obniżyli limit i kartę dali :)

    > Spełniać warunek darmowości w citku opłaca się jedynie przy trzymaniu tam
    odpowiednika 30k w dewizach - w złotówkach nie warto,

    Nie ten warunek będę spełniał.
    P.G.

  • 9. Data: 2018-01-31 12:54:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 31 stycznia 2018 12:24:56 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    odpowiednika 30k w dewizach - w złotówkach nie warto,
    > Nie ten warunek będę spełniał.
    To wiem, ale polecałeś to rozwiązanie dla OP mającego 50k, dlatego wolałem naświetlić
    negatywne cechy tego rozwiązania.

    Cóż, zmuszać oczywiście się nie da, ale też nie ma co tego polecania demonizować.
    W celu zrealizowania polecania trzeba wypełnić formularz, gdzie wpisuje się dla
    polecanego oraz polecającego: imię, nazwisko, mail, telefon i PESEL (PESEL dla
    polecanego dopiero od niedawna, jak polecałem mamę do KK to jeszcze nie było).
    Więc można to rozwiązać tak, że to polecający podaje te dane polecanemu - a polecany
    wypełnia formularz. Otrzymanie premii przez polecającego zależy przecież od
    spełnienia warunków przez polecanego.
    A wymagali zgody jedynie na udostępnienie informacji (tajemnicy bankowej, hoho) o
    tym, że polecany założył konto i spełnił warunki - bo tego polecający, przez
    otrzymanie premii, dowiaduje się bezwiednie. Nic więcej.
    Zaś promocję 600zł oczywiście można łączyć z poleceniem.
    Premię za polecenie dostaje oczywiście polecający (trochę to głupie, żaba ma lepiej,
    dostaje/dostwał i polecany i polecający) - ale można się podzielić.

    A dużo ten limit obniżyli bez dostarczania papierów? Bo to dość cenna informacja dla
    prowadzących DG czy właścicieli spółek, którzy by KK w citku bez zbędnych problemów
    chcieli.
    Aha, i co w końcu musiałeś im dać, poza oświadczeniami? Pewnie skan/xero dowodu - a
    czy coś jeszcze?
    Podczas rozmowy telefonicznej precyzowałeś źródło dochodów, czy było tylko o sumie?

  • 10. Data: 2018-01-31 13:41:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 31 Jan 2018 00:52:25 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > Albo lepszy procent?

    Mintos
    --
    Jacek