  • 1. Data: 2004-10-26 07:37:39
    Temat: KM i Wibor 3M
    Od: "rafalw" <B...@i...SPAMU.pl>

    własnie dostałem nowe wyliczenie rat kredytu na 3 m-ce i mnie zgieło!
    oprocentowanie z 7,xx skoczylo do 9,08% - zacząłem przeglądać co sie dzieje
    ze stopami kredytowymi i ogarnia mnie przerazenie ...

  • 2. Data: 2004-10-26 07:39:51
    Temat: Re: KM i Wibor 3M
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    rafalw <B...@i...SPAMU.pl> wrote:
    > własnie dostałem nowe wyliczenie rat kredytu na 3 m-ce i mnie zgieło!
    > oprocentowanie z 7,xx skoczylo do 9,08% - zacząłem przeglądać co sie
    > dzieje ze stopami kredytowymi i ogarnia mnie przerazenie ...

    No niestety... W jakim to banku tak masz? I najgorsze ze takie
    ioproentowanie bedzie jeszcze przez kilka dobrych miesiecy...

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 3. Data: 2004-10-26 07:52:10
    Od: "rafalw" <B...@i...SPAMU.pl>

    napisał w wiadomości news:clkv08$ihk$1@news.onet.pl...

    > No niestety... W jakim to banku tak masz? I najgorsze ze takie
    > ioproentowanie bedzie jeszcze przez kilka dobrych miesiecy...

    PKO BP w PLN oczywiscie WIBOR3M + 2% prowizji (bo dosc mala kwota <100k i
    100% wartosci niby)
    a tak bylo slodko jak rok temu bralem i mialem ponizej 7%

  • 4. Data: 2004-10-26 08:25:50
    Od: noname <n...@p...pl>

    Mozecie mo powiedziec jakim cudem wyszedl WIBOR 3m 7.08%.
    Moze sie pomylilem ale mi wychodzi okolo 6.61 od lipca do pazdziernika...
    Tez mam kredyt w pkobp i wczoraj dostalem info o nowych ratach.

    --
    noname

  • 5. Data: 2004-10-26 08:31:31
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 10/26/2004 10:25 AM, Użytkownik noname napisał :
    > Mozecie mo powiedziec jakim cudem wyszedl WIBOR 3m 7.08%.
    > Moze sie pomylilem ale mi wychodzi okolo 6.61 od lipca do pazdziernika...
    > Tez mam kredyt w pkobp i wczoraj dostalem info o nowych ratach.

    Zależy jak liczyłeś tą średnią, bo PKO podaje, że liczy tak:

    "WIBOR S-3M oznacza ustaloną przez PKO BP SA średnią arytmetyczną
    wartość WIBOR 3M z notowań od 25 dnia drugiego miesiąca kwartału
    kalendarzowego do dnia 24 trzeciego miesiąca kwartału poprzedzającego
    dany kwartał kalendarzowy, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
    Wysokość tak ustalonej stawki referencyjnej WIBOR S-3M obowiązuje jako
    stawka referencyjna od pierwszego dnia następnego kwartału. Zmiana
    stawki referencyjnej WIBOR S-3M następuje wtedy, gdy w porównaniu z nią
    średnia arytmetyczna notowań WIBOR 3M, wyliczona jak wyżej, ulega
    zmianie o więcej niż ustalony przez Zarząd PKO BP SA parametr
    zmienności, który w czasie trwania umowy może ulec zmianie. Wartość
    parametru zmienności nie może przekroczyć 0,2 punktu procentowego"

  • 6. Data: 2004-10-26 08:37:48
    Od: ^(**)^ <"(^(**)^)"@netoperek.pl>

> [...]
    > zmienności, który w czasie trwania umowy może ulec zmianie. Wartość
    > parametru zmienności nie może przekroczyć 0,2 punktu procentowego"
    taaa czy talem to... ale tego nie rozumiem... moze na jezyk matematyki mi to
    ktos przelozy?

    Ja wylczylem sobie srednia z okresu od
    - od 20.07.2004 do 20.10.2004
    - od 24.07.2004 do 25.10.2004.
    Oba wyniki byly ponizej 7%

    --
    bochen

  • 7. Data: 2004-10-26 08:43:00
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 10/26/2004 10:37 AM, Użytkownik ^(**)^ napisał :

    > taaa czy talem to... ale tego nie rozumiem... moze na jezyk matematyki
> [...]

    A wiesz, który to "drugi miesiąc kwartału kalendarzowego" (w tym
    przypadku trzeciego kwartału) ???

    --
    Mówi się, że pierwszy milion dolarów można tylko ukraść, a potem... nie
    zmienia się skutecznej metody

  • 8. Data: 2004-10-26 09:49:55
    Od: ^(**)^ <"(^(**)^)"@netoperek.pl>

    > A wiesz, który to "drugi miesiąc kwartału kalendarzowego" (w tym
    > przypadku trzeciego kwartału) ???

    Ok: Srednia w3m od 25.05.2004 do 24.08.2004 wyszla mi 6.23%
    Mam nadzieje ze teraz dobrze to zinterpretowalem.

    --
    bochen

  • 9. Data: 2004-10-26 10:17:18
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 10/26/2004 11:49 AM, Użytkownik ^(**)^ napisał :

    > Ok: Srednia w3m od 25.05.2004 do 24.08.2004 wyszla mi 6.23%
    > Mam nadzieje ze teraz dobrze to zinterpretowalem.

    Podejmę jeszcze jedną rozpaczliwą próbę wyłożenia tego łopatologicznie:
    Zakładamy, że chcemy obliczyć WIBOR S-3M obowiązujący od 01.10.2004 do
    31.12.2004.(tj. czwarty kwartał). Jak podaje PKO:

    "...średnią arytmetyczną wartość WIBOR 3M z notowań od 25 dnia *drugiego
    miesiąca kwartału kalendarzowego do dnia 24 trzeciego miesiąca kwartału
    poprzedzającego dany kwartał kalendarzowy*..."

    Zatem w naszym przypadku będzie to *od 25.08.2004* (bo sierpień to drugi
    miesiąc kwartału poprzedzającego czwarty - czyli trzeciego) *do
    24.09.2004* (bo wrzesień to trzeci miesiąc kwartału poprzedzającego
    czwarty - czyli trzeciego).

    Jak teraz nie zakumałeś, to poddaję się.

  • 10. Data: 2004-10-26 10:19:15
    Od: "premek" <p...@u...wp.pl>

    Użytkownik "^ (**) ^" <"(^(**)^)"@netoperek.pl> napisał w wiadomości

    > Ok: Srednia w3m od 25.05.2004 do 24.08.2004 wyszla mi 6.23%
    > Mam nadzieje ze teraz dobrze to zinterpretowalem.

    Witam

    Znow nie bardzo, czy to jest az tak trudne w interpretacji?
    Polecam jeszcze raz spokojnie przeczytac ze zrozumieniem.

    okres to: 25.08 - 24.09

    pozdro
    premek