  • 1. Data: 2007-11-16 11:18:19
    Temat: KK millenium - wałek?
    Od: " atott" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    w czerwcu dokonalem zakupu na kwote ok 1200zl placac KK.
    Przyznaje ze jestem poczatkujacym uzytkownikiem KK .

    25.07 Nadszedl dzien splaty zadluzenia. O godz 21 postanowilem sprawdzic czy
    zadluzenie zostalo splacone
    , nadal zadluzenie wisialo wiec zdecydowalem sie na ''wczesniejsza splate'
    zadluzenia.
    Na rachunku KK pozostalo 58 zl.
    Nastepnego dnia okazalo sie ze na wyciagu bank pobral rowniez owe 58 zl na
    poczet splaty zadluzenia mimo, iz zostalo ono juz splacone.

    Czy mozna tak postepowac , dlaczego mam splacac swoje zadluzenie podwojnie?

    Bank oczywiscie nie uznal reklamacji oto fragment wyjasnienia:

    Otrzymaliśmy reklamację, dotyczącą odsetek naliczonych w miesiącu lipcu br.
    na rachunku karty Millennium Visa i wyjaśniamy, iż są one naliczane zgodnie z
    zasadami określonymi w Cenniku usług, w oparciu Regulaminu kart kredytowych
    wydawanych przez Bank Millennium SA.

    Stosownie do postanowień Regulaminu kart kredytowych:

    1) posiadacz karty głównej jest zobowiązany do zapewnienia na ROR w
    terminie spłaty dostępne środki wystarczające do obciążenia ROR przynajmniej
    minimalną kwotą spłaty. Posiadacz karty ma prawo do określenia wysokości
    miesięcznej stałej spłaty. Jeśli posiadacz nie zapewni w tym terminie środków
    wystarczających do obciążenia kwotą miesięcznej zadeklarowanej spłaty, Bank
    dokonuje obciążenia minimalną kwotą spłaty do wysokości dostępnych środków,
    naliczając stosowne odsetki ( par. 18),

    2) spłata zadłużenia na rachunku karty jest dokonywana w terminie spłaty
    bez odrębnej dyspozycji posiadacza kary głównej ze środków dostępnych na ROR.
    W tym celu bank obciąża ROR kwotą miesięcznej spłaty i uznaje rachunek karty
    (par. 17),

    3) zadłużenie na rachunku karty może być spłacone w dowolnym momencie
    poprzez dokonanie wcześniejszej spłaty (par. 13 ust. 2)

    Stosownie zaś, do regulacji zawartej w par. 18 Regulaminu ogólnego otwierania
    i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych, Bank realizuje
    dyspozycje, w dniu wskazanym w dyspozycji, jako termin realizacji, z tym,
    zastrzeżeniem, że Bank realizuje dyspozycje najpóźniej następnego dnia
    roboczego po jej złożeniu, po warunkiem zapewnienia wystarczających środków
    na ROR do jej realizacji.

    Mając na uwadze powyższe unormowania regulaminowe stwierdzić należy, iż w
    terminie spłaty karty posiadacz karty głównej winien zapewnić na rachunku
    bieżącym środki wystarczające do dokonania wymaganej spłaty zadłużenia na
    rachunku karty.

    Trudno też mówić o dyspozycji wcześniejszej spłaty karty, w przypadku jej
    zadysponowania z rachunku bieżącego w terminie spłaty karty lub w przeddzień
    tego terminu (skoro dyspozycja taka może być wykonana w następnym dniu
    roboczym, czyli w tzw. normalnym terminie spłaty).

    W nawiązaniu do Pana reklamacji dotyczącej korekty dokonanej w dniu 6
    sierpnia 2007 na kwotę 23,44 PLN. Pragniemy poinformować, iż zgodnie z Pana
    zgłoszeniem dotyczącym nadwyżki na rachunku karty została dokonana korekta
    tj. został obciążony Pana rachunek karty i uznany Pana rachunek bieżący.

    W związku z powyższym Bank nie znajduje podstaw do uznania Pana reklamacji.

  • 2. Data: 2007-11-16 11:26:54
    Temat: Re: KK millenium - wałek?
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    jesli dobrze rozumiem, to po prostu zrobiles dyspozycje splaty w tym samym
    dniu w ktorym i tak karta splacilaby sie sama. Widocznie nie przewidzieli by
    system rozpoznawal to automatycznie, bo to bez sensu by ktos to robil.
    Nastepnym razem po prostu nie splacaj karty w taki sposob i tyle. Jesli masz
    srodki na koncie do splaty calosci karty i masz wybrana opcje splaty 100%
    zadluzenia to nie twoj problem czy bank wezmie kase z konta i kiedy wezmie.

  • 3. Data: 2007-11-16 11:40:31
    Od: " atott" <a...@W...gazeta.pl>

    Robcio <r...@i...pl> napisał(a):

    > jesli dobrze rozumiem, to po prostu zrobiles dyspozycje splaty w tym samym
    > dniu w ktorym i tak karta splacilaby sie sama.

    zgadza sie

    Widocznie nie przewidzieli by
    > system rozpoznawal to automatycznie, bo to bez sensu by ktos to robil.

    widzisz , nabralem obaw, ze ta splata nie zejdzie z jakiegos powodu i poleca
    odsetki dlatego sam splacilem (byl juz pozny wieczor-koniec dnia)

> [...]
    > zadluzenia to nie twoj problem czy bank wezmie kase z konta i kiedy wezmie.

    byla to moja pierwsza transakcja KK stad tyle obaw.
    kosztowalo mnie to ze 4 wizyty w banku w celu wyjasnienia sytuacji , do dzis
    mam wrazenie, ze panienki przy Swietokrzyskiej nie wiedzialy, o co chodzilo

    czy arbiter bankowy moze tu cos wskorac? ewidentne jest, ze system bankowy
    powinien blokowac splaty wczesenijsze w dniu splaty automatycznej, ale czy to
    moja wina?

  • 4. Data: 2007-11-16 11:46:40
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jesli masz srodki na koncie do splaty calosci karty i masz wybrana
    > opcje splaty 100% zadluzenia to nie twoj problem czy bank wezmie

    tez tak to zrozumialem, a nadpłatę przecież zwrócili więc nie ma
    sprawy
    Po prostu wygląda na to, że spłacali to zadłuzenie na raty,
    a ty niepotrzebnie spękałeś - widocznie ich system już tak ma
    *** blad ***

  • 5. Data: 2007-11-16 12:03:35
    Od: " atott" <a...@W...gazeta.pl>

    blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał(a):

> [...]
    > Po prostu wygląda na to, że spłacali to zadłuzenie na raty,
    > a ty niepotrzebnie spękałeś - widocznie ich system już tak ma

    sek w tym ze nie zwrocili tych 58 zl , pobrali 31 zl odsetek

  • 6. Data: 2007-11-16 12:04:49
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    raczej arbiter odpada, bo przeciez nic nie straciles
    jak splaci sie karte bardziej niz jest to wymagane, to o tyle powieksza sie
    jej limit, i tyle splacasz mniej kolejnym razem
    a na arbitra musisz chyba 50 czy 70zl zaplacic - zwracaja to dopiero jak
    wygrasz, a tutaj ciezko mowic o wygranej bo bank Ci nic nie wisi.

  • 7. Data: 2007-11-16 12:48:34
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > sek w tym ze nie zwrocili tych 58 zl , pobrali 31 zl odsetek

    jakich odsetek ???
    pisales ze splaciles karte dwukrotnie, wiec jesli o co chodzi ?

    byc moze nie splaciles calej karty a kwote minimalna, a wtedy zeszla drugi
    raz kwota minimalna w wyniku twojej swiadomej recznej splaty, czyli o tyle
    masz mniejsze zadluzenie na karcie. Jesli nie splacasz karty w 100% to
    placisz odsetki za cala kwote... lepiej splacac, bo to sie srednio oplaca.

  • 8. Data: 2007-11-16 13:41:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robcio wrote:

    > raczej arbiter odpada, bo przeciez nic nie straciles

    Być może coś stracił, bo gdzieś tam się pojawia mowa o odsetkach 31zł. Ale
    musiałby sytuację ciutkę jaśniej opisać żeby można było cokolwiek
    powiedzieć.

    p. m.

  • 9. Data: 2007-11-16 13:47:04
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    no wlasnie, dopiero doczytalem o tych odsetkach, wiec to stoi z
    sprzecznoscia z tym iz wczesniej pisal ze karta zostala podwojnie splacona

  • 10. Data: 2007-11-16 14:56:38
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fhk3jg$1no$1@news.onet.pl, *Robcio* wrote:

    > jakich odsetek ???
    > pisales ze splaciles karte dwukrotnie, wiec jesli o co chodzi ?

    attot ma chyba powazne problemy z formulowaniem mysli na pismie, pewnie to
    samo bylo w oddziale na Swietokrzyskiej.

    O ile dobrze rozumiem:
    - w czerwcu kupil cos za 1200zl KK
    - mial ustawiona automatyczna 100% splate karty
    - na koncie dnia 25.07 czyli w max terminie splaty karty mial na rorze kwote
    > 1200zl ale < 2400zl
    - tego dnia o 21.00 spekal i mimo ustawionej autosplaty postanowil recznie
    dokonac splaty.
    - bank jego splate z 25.07 zaksiegowal niestety jako splate nastepnego dnia
    i z tego tytulu, uznal ze nie splacil w terminie i naliczyl odsetki od
    zakupu (31zl).
    - jeszcze tego 25.07 automat ktory mial splacic karte z roru z uwagi na brak
    pelnej kwoty na rorze, pobral z roru 58zl z tytulu splaty choc minimum czyli
    5% transakcji.
    - czyli nastepnego dnia na rorze mial o 1258zl mniej a saldo KK mialo
    nadplate 27zl (58zl minus odsetki 31zl).

    I jemu chodzi o to ze przeciez splacil i nawet nadplata wyszla, a bank mu
    dowalil odsetki.
    Zgadza sie attot?

    Kwoty nie zadzaja sie tak w 100%, bo attot pozaokraglal (mowil ze za 1200zl,
    a 5% wynioslo 58zl)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."