  • 11. Data: 2007-11-16 15:57:18
    Temat: Re: KK millenium - wałek?
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "darnok" <d...@a...spam.ch> wrote in message
    news:fhkb58$bfs$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > - bank jego splate z 25.07 zaksiegowal niestety jako splate nastepnego
    > dnia i z tego tytulu, uznal ze nie splacil w terminie i naliczyl odsetki
    > od zakupu (31zl).

    Moge sie zapytac (nie znam sie, wiec pytam): jakim cudem przelew wewnetrzny
    (i to miedzy wlasnymi rachunkami) moze byc ksiegowany inaczej niz w czasie
    rzeczywistym (na dodatek na drugi dzien)?
    Siedzi tam stado Przelewaczy, ktorzy kazdy przelew zatwierdzaja kliknieciem
    na TAK lub NIE?

    pozdr

  • 12. Data: 2007-11-16 16:24:18
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fhkekq$39j$1@news.onet.pl, *Z* wrote:
> [...]
    > inaczej niz w czasie rzeczywistym (na dodatek na drugi dzien)?
    > Siedzi tam stado Przelewaczy, ktorzy kazdy przelew zatwierdzaja

    Wyjasnienie jest prostsze. Byc moze operacja ksiegowania jest wykonywana o
    okreslonej godzinie danego dnia i tylko raz dziennie.
    Wczesniej pieniadze trafiaja jako tzw saldo dostepne. A ksiegowanie sie
    odbywa pozniej.
    Jesli on wplacil po ksiegowaniu tego dnia, to zaksiegowali to dopiero
    nastepnego w czasie ksiegowania.

    Potwierdzalby to cytat z tego co napisal atott a bylo wyjasnieniem banku:

    "3) zadłużenie na rachunku karty może być spłacone w dowolnym momencie
    poprzez dokonanie wcześniejszej spłaty (par. 13 ust. 2)

    Stosownie zaś, do regulacji zawartej w par. 18 Regulaminu ogólnego
    otwierania
    i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych, Bank realizuje
    dyspozycje, w dniu wskazanym w dyspozycji, jako termin realizacji, z tym,
    zastrzeżeniem, że Bank realizuje dyspozycje najpóźniej następnego dnia
    roboczego po jej złożeniu, po warunkiem zapewnienia wystarczających środków
    na ROR do jej realizacji. "

    Maja to w regulaminie z ktorym on sie zgadza wiec to jego problem.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 13. Data: 2007-11-16 16:29:29
    Od: " atott" <a...@W...gazeta.pl>

    darnok <d...@a...spam.ch> napisał(a):

    > attot ma chyba powazne problemy z formulowaniem mysli na pismie, pewnie to
    > samo bylo w oddziale na Swietokrzyskiej.
    a mimo wszystko Tobie udalo sie "odszyfrowac" moja tresc :)

    > O ile dobrze rozumiem:
    > - w czerwcu kupil cos za 1200zl KK
    tak
    > - mial ustawiona automatyczna 100% splate karty
    tak
    > - na koncie dnia 25.07 czyli w max terminie splaty karty mial na rorze
    kwote
    tak
    > - tego dnia o 21.00 spekal i mimo ustawionej autosplaty postanowil recznie
    > dokonac splaty.
    tak
    > - bank jego splate z 25.07 zaksiegowal niestety jako splate nastepnego dnia
    > i z tego tytulu, uznal ze nie splacil w terminie i naliczyl odsetki od
    > zakupu (31zl).
    najwidoczniej
    > - jeszcze tego 25.07 automat ktory mial splacic karte z roru z uwagi na
    brak
    > pelnej kwoty na rorze, pobral z roru 58zl z tytulu splaty choc minimum
    czyli
    > 5% transakcji.
    pobral tyle ile zostalo na koncie
    > - czyli nastepnego dnia na rorze mial o 1258zl mniej a saldo KK mialo
    > nadplate 27zl (58zl minus odsetki 31zl).
    >
    > I jemu chodzi o to ze przeciez splacil i nawet nadplata wyszla, a bank mu
    > dowalil odsetki.
    > Zgadza sie attot?
    zgadza sie, ale odsetki od zerowego zadluzenia?

    > Kwoty nie zadzaja sie tak w 100%, bo attot pozaokraglal (mowil ze za
    1200zl,
    > a 5% wynioslo 58zl)
    dokladnie bylo 1300.42

  • 14. Data: 2007-11-16 16:35:34
    Od: " atott" <a...@W...gazeta.pl>

    Robcio <r...@i...pl> napisał(a):

    > jakich odsetek ???
    > pisales ze splaciles karte dwukrotnie, wiec jesli o co chodzi ?
    >
    > byc moze nie splaciles calej karty a kwote minimalna, a wtedy zeszla drugi
    > raz kwota minimalna w wyniku twojej swiadomej recznej splaty, czyli o tyle
    > masz mniejsze zadluzenie na karcie. Jesli nie splacasz karty w 100% to
    > placisz odsetki za cala kwote... lepiej splacac, bo to sie srednio oplaca.

    najpierw splacilem 1300.42 (25.07), nastepnei bank pobral 58(25.07) ktore
    zostalo na rachunku , a nastepnei naliczyl mi 31 zl(31.07) odsetek

  • 15. Data: 2007-11-16 16:42:42
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik " atott"

    > najpierw splacilem 1300.42 (25.07), nastepnei bank pobral 58(25.07)
    > ktore
    > zostalo na rachunku , a nastepnei naliczyl mi 31 zl(31.07) odsetek

    to juz wszystko sie zgadza - twoją splate zgodnie z regulaminem
    zaksiegowali
    nastepnego dnia (tak im wolno), tak wiec w ostatecznym terminie nie
    dalo
    sie splacic calosci bo na ROR nie bylo 2*zadluzenia
    jak nie ma splaty calosci w terminie - ksieguja odsetki
    i to nawet jak zostanie 1 grosz do splaty.
    Odsetki od KK sa od calej kwoty a nie od niesplaconej
    a zabawa polega na tym ze sa anulowane jesli splacisz w terminie
    calosc
    *** blad ***

  • 16. Data: 2007-11-16 16:53:03
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fhkgh9$dhu$1@inews.gazeta.pl, * atott* wrote:

    > a mimo wszystko Tobie udalo sie "odszyfrowac" moja tresc :)

    To ze ja musialem twoje wypowiedzi dla innych przetlumaczyc i zorganizowac w
    punktach nie swiadczy dobrze o twoich umiejetnosciach przedstawienia swoich
    problemow i zapytania o porade.

    > najwidoczniej

    Postapil zgodnie z regulaminem z ktorym ty sie zgadzasz.

    > pobral tyle ile zostalo na koncie

    > zgadza sie, ale odsetki od zerowego zadluzenia?

    Zadluzenie nie bylo zerowe. Bank uznal ze nie splaciles w terminie, bo w
    zgodzie z regulaminem ktory akceptujesz zaksiegowal twoja pozna wplate
    nastepnego dnia. I z tytulu tego ze nie splaciles w terminie nie *anulowal*
    ci odsetek ktore naliczal od dnia zakupu. Bo gdybys splacil w terminie albo
    pozwolil bankowi samemu pobrac naleznosc z konta zgodnie z wczesniejsza
    dyspozycje (czyli zapewnil srodki na rachunku) to bank by ci
    wspanialomyslnie te odsetki anulowal.

    Odpowiedz banku jest wlasciwa. Takie zachowanie nie podlega reklamacji.
    Inna sprawa jest, ze bank mogl podejsc jednostkowo do tej sytuacji i
    anulowac ci odsetki w imie przyszlej dobrej wspolpracy. Ale nikt go do tego
    nie moze zmusic.

    Teraz wyciagnij wnioski i juz powinienes wiedziec jak sie obsluguje KK. I
    tak tanio wyszlo. Tylko 31zl za lekcje ;-)

  • 17. Data: 2007-11-16 16:57:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    atott napisał(a):
    > byla to moja pierwsza transakcja KK stad tyle obaw.
    > kosztowalo mnie to ze 4 wizyty w banku w celu wyjasnienia sytuacji , do dzis
    > mam wrazenie, ze panienki przy Swietokrzyskiej nie wiedzialy, o co chodzilo

    Obsluga banku Millenium czesto nie zna sie na rzeczy. Ja kiedys w 3
    roznych bankach dostalem na to samo pytanie 3 rozne odpowiedzi, w tym
    jedna odpowiedz kosztowala by mnie 200 zl (gdybym posluchal "panienki z
    okienka"). Polecam kontakt z infolinia, jedynie tam da sie cokolwiek
    dowiedziec.

    --
    Mithos

  • 18. Data: 2007-11-16 17:45:18
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał(a):

> [...]
    > Odsetki od KK sa od calej kwoty a nie od niesplaconej
    > a zabawa polega na tym ze sa anulowane jesli splacisz w terminie

    Dobrze, ze nie mialem tam 2x1300.42 , wtedy bylbym "lzejszy " o 2600.84
    choc moze po jakims czasie by zwrocili , ale nerwow sporo by bylo.
    Przyznacie jednak ze nie tak sie to powinno odbywac . Wczesniejsza splata
    powinna miec wyzszy priorytet od automatycznej, wszakze klient widzi splate
    karty a nie caly system, ktory jest gdzies tam z tylu i po swojemu te splaty
    rozlicza.

  • 19. Data: 2007-11-16 17:47:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    darnok pisze:

> [...]
    >
    > Teraz wyciagnij wnioski i juz powinienes wiedziec jak sie obsluguje KK.
    > I tak tanio wyszlo. Tylko 31zl za lekcje ;-)

    Na własnym przykładzie wiem, że w Mille mają problemy ze zrozumieniem
    (wydaje mi się, że dużo bardziej zrozumiałym językiem niż atott)
    reklamacji, którą u nich złożyłem (dalszy ciąg wątku
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _frm/thread/1d109ec50a0295d/56eaafbf276a6ca9).

    Odpowiedź Mille na tą reklamację odebrała mi chęć korespondencji z tym
    bankiem.

    Szczęśliwy, że pozbyłem się ich karty.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2007-11-16 17:53:17
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fhkkve$i1$1@inews.gazeta.pl, *Użytkownik* wrote:

    > Dobrze, ze nie mialem tam 2x1300.42 , wtedy bylbym "lzejszy " o
    > 2600.84 choc moze po jakims czasie by zwrocili , ale nerwow sporo by

    To bys napisal reklamacje i by ci nadplate oddali. Ale nie naliczono by ci
    odsetek.
    Nerwow? Jakich nerwow? Nie stracilbys tej kasy. Najwyzej by przelezala jakis
    czas nieoprocentowana.

> [...]
    > wszakze klient widzi splate karty a nie caly system, ktory jest
    > gdzies tam z tylu i po swojemu te splaty rozlicza.

    Hmm... ale przeciez sie na to zgodziles. No chyba ze ktos inny sie za ciebie
    na umowie podpisal?