  • 1. Data: 2003-07-31 12:32:08
    Temat: KK VC w Lukasie (a może jednak w mBanku?)
    Od: "BM" <m...@f...math.put.poznan.pl>

    Witam!

    Zastanawiam się nad założeniem sobie eKonta PRO w Lukasie i wystąpienie o wydanie
    karty
    kredytowej głównej oraz KK dodatkowej dla pełnomocnika (promocja! wydanie głównej
    gratis,
    dodatkowej 50% ceny).

    Niemniej mam kilka wątpliwości, może Szanowni Grupowicze mogliby pomóc?

    [1]. Jak oceniacie atrakcyjność tej karty na tle innych dostępnych na rynku
    (zwłaszcza VC
    w mBanku, bo taką alternatywę rozważam)?
    [2]. Czy można tak jak w mBanku zamieszczenie zdjęcia na karcie?
    [3]. Czy wszystkie transakcje bezgotówkowe wymagają uwierzytelnienia przez wpisanie
    PINu?

    Na stronie Lukasa nie ma wersji demo ich serwisu internetowego, także:
    [4]. Czy możliwe jest kontrolowanie salda KK/spłacanie kredytu z poziomu WWW?

    Zaniepokoił mnie też wyciąg z warunków ubezpieczenia, punkt "Unieważnienie wypłaty
    odszkodowań i wyłączenia odpowiedzialności":
    [5]. podpunkt 1 - co należy rozumieć przez lekkomyślność czy zaniedbanie? Czy jeżeli
    np.
    zostawię kartę w schowku w samochodzie, samochód zamknę i wyjdę na moment do kiosku
    (a
    wtym czasie samochód zostanie skradziony) - to będzie to zaniedbanie? Czy kradzież
    karty z
    tylniej kieszeni spodni może być podciągnięta pod lekkomyślność?

    [6]. podpunkt 2 - wyłączenie odpowiedzialności w przypadku użycia karty w Internecie
    - czy
    należy przez to rozumieć, że jeśli złodziej wejdzie w posiadanie karty i wykupi w
    necie
    panienki za 2000$ to mam duży problem?

    Ogólnie warunki ubezpieczenia wydają mi się średnio korzystne. 10% wkład własny, 12
    miesięcy czekania na decyzje... Na pierwszy rzut oka mBank oferuje lepsze warunki
    ubezpieczenia - co o tym sądzicie?

    Pozdrawiam i dzięki za wszelkie info
    BM

  • 2. Data: 2003-07-31 12:54:17
    Temat: Re: KK VC w Lukasie (a może jednak w mBanku?)
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bgb26j$trl$...@s...futuro.pl,
    BM <m...@f...math.put.poznan.pl>:

    > [1]. Jak oceniacie atrakcyjność tej karty na tle innych dostępnych na
    > rynku (zwłaszcza VC w mBanku, bo taką alternatywę rozważam)?

    Roznia sie dostepnoscia: Lukasa faktycznie dostaniesz jako klient Pro bez
    problemow, natomiast mBank - na troje babka wrozyla.

    > [2]. Czy można tak jak w mBanku zamieszczenie zdjęcia na karcie?

    Nie mozna, ale zdjecie w mBanku i tak wytrzymuje tylko pare tygodni podobno
    ;P

    > [3]. Czy wszystkie transakcje bezgotówkowe wymagają uwierzytelnienia
    > przez wpisanie PINu?

    W Lukasie - jeszcze mi sie nie zdarzylo potrzebowac PINu :)
    A uzywam ponad 2 lata czesto.

    > Na stronie Lukasa nie ma wersji demo ich serwisu internetowego, także:
    > [4]. Czy możliwe jest kontrolowanie salda KK/spłacanie kredytu z
    > poziomu WWW?

    Nie ma podgladu KK VC w WWW per se - jest w zapowiedziach. Jest KK MC, ale
    splat automatycznych nie ma.
    Majac Pro, mozesz robic to zleceniem stalym, niemniej kwote splaty musisz
    recznie wpisac raz w miesiacu.

    Co do ubezpieczen nie wypowiem sie.

    Zwroc jeszcze uwage na rozliczenia zagraniczne KK VC: Lukas USD, mBank Euro.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-07-31 13:16:19
    Od: "BM" <m...@f...math.put.poznan.pl>

    > W Lukasie - jeszcze mi sie nie zdarzylo potrzebowac PINu :)
    > A uzywam ponad 2 lata czesto.

    No, to jest akurat argument na "nie" dla mnie. Zgroza mnie ogarnia, jak w sklepach
    podchodzi się do autoryzacji mnie jako właściciela karty debetowej - najczęściej
    nawet nie
    porównują podpisu...

    W przypadku KK wolałbym, aby można było nią robić zakupy tylko po wprowadzeniu PINu.
    Z powodów bezpieczeństwa także zależałoby mi na umieszczeniu zdjęcia.

    Od czego w zasadzie zależy, czy wymagane jest wprowadzenie PINu? Myślałem, że tak
    jest
    domyślnie dla kart "wypukłych".

    Dzięki za odp. i pozdrawiam - BM

  • 4. Data: 2003-07-31 13:29:08
    Temat: Re: KK VC w Lukasie (a mo?e jednak w mBanku?)
    Od: r...@r...pl

    > Zgroza mnie ogarnia, jak w sklepach
    > podchodzi si? do autoryzacji mnie jako w?a?ciciela karty debetowej
    > - najcz??ciej nawet nie por?wnuj? podpisu...

    a nie ogarnia Cie zgroza jak patrzysz w sklepach na wpisywanie PINu?
    Na krotkiej smyczce pinpad, kolejka ludzi za Toba, czasem na Twoich plecach,
    przed Toba ktostam pakuje jeszcze sowje zakupy....

    transkacji PINowych zas nie mozna reklamowac...

    pozdrawiam

    romekk (milosnik podpisywania sie na slipach)

  • 5. Data: 2003-07-31 13:29:28
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bgb4pe$v1g$...@s...futuro.pl,
    BM <m...@f...math.put.poznan.pl>:

    > W przypadku KK wolałbym, aby można było nią robić zakupy tylko po
    > wprowadzeniu PINu.

    Bank nie odpowiada za transakcje potwierdzane PINem po zastrzezeniu...

    > Od czego w zasadzie zależy, czy wymagane jest wprowadzenie PINu?

    Od wielu czynnikow - bylo wiele razy, poszukaj w archiwum.

    > Myślałem, że tak jest domyślnie dla kart "wypukłych".

    Dla wypuklych raczej podpis wlasnie, PINu nawet czesto nie musza miec - dla
    bezpieczenstwa.
    Wcale nie jest oczywiste, ze potwierdzanie PINem jest bezpieczniejsze - tez
    odsylam do archiwum. (Tzn. dla klienta, bo dla banku jest na pewno.)

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-07-31 13:31:36
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bgb5l9$h7o$...@t...icpnet.pl,
    Robert <s...@o...pl>:
    > bgb4pe$v1g$...@s...futuro.pl,

    > Bank nie odpowiada za transakcje potwierdzane PINem po zastrzezeniu...

    Mialo byc *mBank* nie odpowiada :)

    (Ale i wiekszosc polskich bankow obecnie.)

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-07-31 13:43:28
    Od: "BM" <m...@f...math.put.poznan.pl>

> [...]
    > przed Toba ktostam pakuje jeszcze sowje zakupy....
    >
    > transkacji PINowych zas nie mozna reklamowac...

    Ogarnia mnie zgroza, jak widzę ludzką nieodpowiedzialność/głupotę/brak przestrzegania
    podstawowych reguł bezpieczeństwa.
    Zgodzę się w pełni z Tobą, że poufności PINu trzeba bronić jak Castro broni
    socjalizmu na
    Kubie.

    Niemniej bez autoryzacji PADem (a przed zastrzeżeniem karty) zakupy nie stanowią
    problemu
    dla złodzieja. A te za kilka tysięcy złotych mogą być sporym problemem, nawet jeśli
    jesteś
    ubezpieczony - tak czy siak musisz to pokryć z własnej kieszeni a później czekać (w
    przypadku Lukasa - do 12 miesięcy) na wypłatę odszkodowania, pomniejszoną o (znowu
    wyciąg
    z regulaminu Lukasa) o 10% wkładu własnego. Przy dużym pechu możesz być na kilka
    setek do
    tyłu, nawet jeśli jesteś ubezpieczony :(

    Więc wolę PIN.
    Czasami wystarczy stanąć pod innym kątem, zasłonić ręką pad, poprosić panią kasjerkę
    by
    "sfokusowała" swój wzrok w innym miejscu...

    Pozdrawiam
    BM

  • 8. Data: 2003-07-31 13:46:13
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bgb6ca$voj$...@s...futuro.pl,
    BM <m...@f...math.put.poznan.pl>:

    > Więc wolę PIN.

    Twoje rozumowanie jest prawidlowe, ale tylko pod warunkiem, ze potrafisz
    zapewnic, ze ew. zlodziej uda sie na zakupy w miejsce, gdzie jest wymagany
    PIN!

    --
    Robert