  • 71. Data: 2020-07-03 23:44:26
    Temat: Re: Jebać dyrektywę unijną PSD2
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 03.07.2020 o 17:01, Michal Jankowski pisze:
    > Ale przecież na komputer z systemem transakcyjnym złodziej się już
    > włamał (bez tego sms mu na nic), a rozmowę głosową odbierze na ten
    > duplikat karty sim, który już ma.

    Ja nie jestem z bezpieczeństwa fraudowego, nie opowiem Ci dokładnie co
    do tego sms złodziej musi/ał/ mieć i w jakim banku - ale wiem, że
    wyłudzenie sima to był wrzód na d, i szła gruba forsa.

    > A,  czyli naprawdę jak zwykle chodziło o kasę...

    Nie, no co Ty. O bezpieczeństwo.
    I kwestie podatkowe.
    A, i żeby zaimponować kobitkom (tu nawiązuję do "Testosteronu")
    No tak, żartuję. O kasę na wysyłanie SMS i kasę na fraudy. A która
    większa, to sam zgadnij.

    --
    Alf/red/

  • 72. Data: 2020-07-04 07:46:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Piotr Gałka.
    On 03.07.2020 19:21 you wrote:

    > Nie wiem co to jest. W nowym telefonie nie mam jeszcze nic
    > zainstalowane (poza tym co fabryka dała). W starym brat mi jakoś
    > wgrał jakiś file explorer (ale w nowym jest coś podobnego z
    > definicji). I potem korzystając z niego zainstalowałem kilka
    > aplikacji. P.G.

    Jeśli sobie instalujesz programy spoza sklepu Google, to sam się prosisz
    o problemy.

    --
    Pete

  • 73. Data: 2020-07-04 22:30:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.07.2020 o 23:44, Alf/red/ pisze:

    > Ja nie jestem z bezpieczeństwa fraudowego, nie opowiem Ci dokładnie co
    > do tego sms złodziej musi/ał/ mieć i w jakim banku - ale wiem, że
    > wyłudzenie sima to był wrzód na d, i szła gruba forsa.

    Czy zatem któryś bank wyłączył potwierdzanie sms-ami?

    MJ

  • 74. Data: 2020-07-04 23:54:59
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 04.07.2020 o 22:30, Michal Jankowski pisze:
    > Czy zatem któryś bank wyłączył potwierdzanie sms-ami?

    To by wymagało od *każdego* klienta danego banku używania smartfona z
    apką. Jeśli nawet - zdaje się - Ty nie czujesz, że to jest dobre dla
    bezpieczeństwa obu stron, to co powiedzieć o tzw. zwykłym Kowalskim?

    Inna sprawa to pogłoski, że w .de tak zrobili już czy też planują.

    PS Adam Haertle z Z3S miał pomysł, żeby banki rozdały klientom iPhony
    tylko na potrzeby apki bankowej. Dobre, tylko wymaga dyscypliny u
    klientów, że nie oddadzą zabawek dzieciarni.
    --
    Alf/red/

  • 75. Data: 2020-07-05 01:18:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Alf/red/ <a...@u...waw.pl> writes:

    > PS Adam Haertle z Z3S miał pomysł, żeby banki rozdały klientom iPhony
    > tylko na potrzeby apki bankowej. Dobre, tylko wymaga dyscypliny u
    > klientów, że nie oddadzą zabawek dzieciarni.

    Bez sensu, przy takiej masówce bank (albo banki) mógłby zamówić
    "specjalne" tokeny, które nadawałyby się tylko do tego. Ale myślę, że
    nawet to jest zbyt drogie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 76. Data: 2020-07-05 10:23:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 5 lipca 2020 01:18:40 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Bez sensu, przy takiej masówce bank (albo banki) mógłby zamówić
    > "specjalne" tokeny, które nadawałyby się tylko do tego. Ale myślę, że
    > nawet to jest zbyt drogie.

    Na szczęście ktoś pomyślał i, zamiast wyłączać SMSy, uszczelnili dziurę z
    duplikowaniem SIMów.

  • 77. Data: 2020-07-05 11:36:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Na szczęście ktoś pomyślał i, zamiast wyłączać SMSy, uszczelnili dziurę z
    duplikowaniem SIMów.

    A jak się teraz weryfikuje klienta przed wydaniem nowej karty?

    MJ

  • 78. Data: 2020-07-05 11:43:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 04.07.2020 o 23:54, Alf/red/ pisze:

    > PS Adam Haertle z Z3S miał pomysł, żeby banki rozdały klientom iPhony
    > tylko na potrzeby apki bankowej. Dobre, tylko wymaga dyscypliny u
    > klientów, że nie oddadzą zabawek dzieciarni.

    Droższego rozwiązania nie było?

    MJ

  • 79. Data: 2020-07-05 13:14:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 5 lipca 2020 11:44:19 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Droższego rozwiązania nie było?

    O pomyśle dokładnie nie czytałem, ale czy musiałby być to najnowszy iphone?
    A może właśnie najstarszy, z "demobilu" - tak jak swego czasu zbierali stare nokie i
    po lekkim remoncie wysyłali do Afryki.

    W euro najtańszy androidowiec 150zł - banki dają więcej wiśni za założenie konta.
    A to nówka i to całkiem niezła - 5", 16GB, do bankowania aż nadto.
    Do tego zamknięty soft - i na takiej masówce można.

    A "normalne" komórki od 30zł - no niech będzie 50zł.
    Mają J2ME - więc i apkę do potwierdzania oraz np. blika moźna zrobić.
    Więc droższy byłby już dla banku abonament, nawet za 5zł/mc - choć przecież jesr
    darmowe aero2, więc czemu nie dla banków?

  • 80. Data: 2020-07-05 13:24:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 5 lipca 2020 11:36:49 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > A jak się teraz weryfikuje klienta przed wydaniem nowej karty?

    W sumie to nie wiem - piszę na podstawie dyskusji, że kiedyś nic nie było i
    wystarczył dowód "kolekcjonerski".
    Oczywiście jest jeszcze kwestia nieuczciwych pracowników - ale pierwszy pomysł, jaki
    przychodzi do głowy, to po prostu zadzwonić pod ten numer.
    Załatwi to 90% przypadków - bo albo komuś nie ukradli tej komóry+karty i odbierze,
    albo jak ukradli to się przecież w miarę szybko zorientuje.
    Widać banki się na tyle wkurzyły, i na tyle było to kosztowne, że na telekomach
    wymusili uszczelnienie procedur.
    Ale i tak pozostaje dziurogenny czynnik ludzki.

    Hmm, jak się tak zastanawiam to nie widzę róźnicy między uzyskaniem zestawu
    login+hasło + SIM a zestawu login+hasło + SIM + apka.
    Kiedyś może, jak aktywowanie apek było mefa upierdliwe, to mogło być trudniej.
    Teraz znane mi banki wymagają tylko loginu+hasła i SMSa. Chyba że ktoś zna vanl,
    którego apkę - nadal, nie kuedyśbtam - aktywuje się inaczej?