  • 41. Data: 2020-07-02 23:11:36
    Temat: Re: Jebać dyrektywę unijną PSD2
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, z.
    On 02.07.2020 20:03 you wrote:

    > W tym że uważam autoryzację SMS za BEZPIECZNĄ. A aplikacje WSZYSTKIE
    > na androidzie za NIEBEZPIECZNE.

    Przejęcie numeru telefonu na duplikat karty SIM jest trywialne i nie ma
    potrzeby kontaktu z okradaną osobą. Żeby przejąć autoryzację aplikacją,
    trzeba przejąć telefon. A to już takie proste nie jest.
    Bo trzeba tę osobę fizycznie namierzyć.

    --
    Pete

  • 42. Data: 2020-07-02 23:25:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > W tym że uważam autoryzację SMS za BEZPIECZNĄ. A aplikacje WSZYSTKIE
    > na androidzie za NIEBEZPIECZNE.

    Jedno i drugie nie jest bezpieczne, tyle że zagrożenia są różne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 43. Data: 2020-07-02 23:32:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Jedno i drugie nie jest bezpieczne, tyle że zagrożenia są różne.

    BTW: po prostu w ogóle nie ma czegoś takiego jak 100% bezpieczeństwo.
    Zdrapki itp: nie wiadomo co potwierdzamy
    SMSy - ktoś może uzyskać dostęp do telefonu, możliwe ew. inne
    (znacznie trudniejsze) ataki
    Aplikacja - wymaga internetu, nie wiadomo co (bank) robi, nikt nie wie
    jakie dziury tam są.
    Itd.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 44. Data: 2020-07-03 05:00:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    >
    > Na pecety, na smartfony ?

    Była wersja na telefony z Javą, później sie pojawił android i (chyba)
    iOS

    > Na ile z grubsza ?

    np. dla przelewu: kawałek konta + suma z jakąś dokładnością.

    [....]
    KJ

  • 45. Data: 2020-07-03 08:01:55
    Od: z <...@...pl>

    To po co to bicie piany?
    Najpierw podwójna autoryzacja. Można to zrozumieć

    A teraz rozluźnienie wymagań i możliwość autoryzacji "jednym
    kliknięciem" w jakiejś cholera wie czy dobrze napisanej/zhakowanej apce.

    Ktoś tu dba o prawdziwe bezpieczeństwo pieniędzy?

    Ja to staroświecki jestem ale do tej pory robiłem przelew na blaszaku a
    autoryzowałem na innym urządzeniu przez usługę OPERATORA ZWANĄ SMS.

    Uważam że na chwilę obecną bezpieczniej się nie da.

    Każdego kto uważa inaczej będę podejrzewał o próbę zagarnięcia moich
    pieniędzy ;-)

    TAK MAM nic na to nie poradzę.

  • 46. Data: 2020-07-03 10:35:45
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-07-02 o 23:11, Pete pisze:
    > Przejęcie numeru telefonu na duplikat karty SIM jest trywialne

    Podaj więcej szczegółów.
    Trzeba ludzi uświadamiać.

  • 47. Data: 2020-07-03 11:37:52
    Od: z <...@...pl>

    Konsultant Banku Millennium:

    JAKUB LAPIES

    "Z uwagi na Dyrektywę Unijną PSD2, a także chcieliśmy w ten sposób
    zwiększyć bezpieczeństwo finansów naszych Klientów"

    Tak Bank millenium rozumie dyrektywę PSD2

  • 48. Data: 2020-07-03 11:43:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, z.
    On 03.07.2020 10:35 you wrote:

    > Podaj więcej szczegółów. Trzeba ludzi uświadamiać.
    Złodziej wyrabia sobie dowód kolekcjonerski na dane okradanego. I z tym
    dowodem idzie do punktu operatora po duplikat karty SIM okradanego
    delikwenta.

    I złodziej ma już SMS-y autoryzacyjne u siebie.

    --
    Pete

  • 49. Data: 2020-07-03 11:46:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >Uważam że na chwilę obecną bezpieczniej się nie da.
    >Każdego kto uważa inaczej będę podejrzewał o próbę zagarnięcia moich

    Ale o co chodzi ?
    Rob sobie dalej przelewy na blaszaku.
    Potwierdzasz przy pomocy tego samego urzadzenia (no chyba ze jednak to
    inne ustrojstwa).

    Tylko w inne miejsce patrzysz.

    A SMS wcale nie byly jakies super bezpieczne, ba - prawie wcale nie
    byly bezpieczne(*).
    apka bankowa jest znacznie bezpieczniejsza, do czasu jakiegos zdolnego
    hackera :-)

    Pytanie tylko czy to naprawde bedzie "jednym kliknieciem", czy gdzies
    jeszcze trzeba wpisac pin ...

    (*) jak myslisz - ile aplikacji moze czytac twoej sms ?
    a potem zobacz - ustawienia/aplikacje/ustawienia/uprawnienia
    aplikacji/SMS

    J.

  • 50. Data: 2020-07-03 11:48:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Pete.
    On 03.07.2020 11:43 you wrote:

> [...]
    > tym dowodem idzie do punktu operatora po duplikat karty SIM
    > okradanego delikwenta. I złodziej ma już SMS-y autoryzacyjne u

    A tu przykład
    https://www.google.com/url?q=https://subiektywnieofi
    nansach.
    pl/skopiowali-jego-dowod-wyludzili-duplikat-karty-si
    m-do-telefonu-i-ukrad
    li-z-konta-11-mln-zl-trzy-rzeczy-ktore-warto-zrobic-
    zeby-tego-uniknac/&sa
    =U&ved=2ahUKEwin7NS85rDqAhXpkYsKHTC8AroQFjABegQICBAB
    &usg=AOvVaw1QAvx6I8OJ
    W9bRlO1b9QPl

    --
    Pete