  • 31. Data: 2020-07-02 17:04:16
    Temat: Re: Jebać dyrektywę unijną PSD2
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    > Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:
    > [...]
    >
    > Czy nalezy z tego wnioskowac, ze telefon z apka nosisz przy sobie ?
    >
    > No to w czym problem ?

    Że nie lubię jak bank SAMOWOLNIE zmienia mi coś w ustawieniach. Jeśli, z
    jakiegoś powodu CHCĘ sms to bank ma to uszanować.

    KJ

  • 32. Data: 2020-07-02 19:44:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Zbynek Ltd. napisał(a) w wiadomości: <5efd9e66$0$539$65785112@news.neostrada.pl>...

    >Czatownik bankowy nigdy nie był wyznacznikiem bezgranicznej
    >wiarygodności i profesjonalizmu. A bo to raz różne osoby dostawały
    >różne odpowiedzi? :-)

    Coś mi po głowie chodzi, że PSD2 nie wymusza wprawdzie (jeszcze)
    konkretnego sposobu ale np. w Niemczech na jej podstawie uznano,
    że SMS-y są zbyt niebezpieczne i od nich odchodzą.
    Dlaczego nie mogą po prostu wrócić do kart z kodami,
    w ostateczności zdrapek?

    Arek

  • 33. Data: 2020-07-02 19:57:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-07-02 o 16:28, J.F. pisze:

    > Raczej ponizej 1% ma tak, ze zainstalowalo sobie apke, ale nie nosi
    > tabletu na codzien przy sobie :-)

    Raczej... Taka banksterska propaganda ;-)

  • 34. Data: 2020-07-02 20:03:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-07-02 o 16:30, J.F. pisze:
    > Czy nalezy z tego wnioskowac, ze telefon z apka nosisz przy sobie ?
    >
    > No to w czym problem ?

    W tym że uważam autoryzację SMS za BEZPIECZNĄ. A aplikacje WSZYSTKIE na
    androidzie za NIEBEZPIECZNE.

    Takie czasy. Znam kilka osób co robią dokładnie tak jak ja.
    Apka jest wygodna do sprawdzenia stanu konta. Z mojej nie da się zrobić
    przelewu autoryzacja/(jak ta ma zwał) była niemożliwa.

    Do tej pory. Komu to przeszkadzało?

  • 35. Data: 2020-07-02 20:07:27
    Od: z <...@...pl>

    Jeśli Niemcy twierdzą że SMSy są niebezpieczne to co powiedzieć o
    apkach? ;-)

  • 36. Data: 2020-07-02 20:11:49
    Od: z <...@...pl>

    Pozwij ich za molestowanie. Dajesz sobą pomiatać ;-)

  • 37. Data: 2020-07-02 20:17:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >że SMS-y są zbyt niebezpieczne i od nich odchodzą.
    >Dlaczego nie mogą po prostu wrócić do kart z kodami,

    a) za drogie :-)
    b) za duzo oszustw bylo - podajac kod z karty nie wiesz, co
    potwierdzasz.
    na ekranie mozesz widziec 30 zl za telefon, a potwierdzisz 100
    tys na obce konto.

    c) nie wiem czy PSD2 dopuszcza,

    tokeny moze by byly rozwiazaniem ... ale sa jeszcze drozsze :-)
    I tez nie wiesz co potwierdzasz.

    J.

  • 38. Data: 2020-07-02 20:32:29
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > na obce konto.
    >
    > c) nie wiem czy PSD2 dopuszcza,
    >
    > tokeny moze by byly rozwiazaniem ... ale sa jeszcze drozsze :-)
    o przepraszam.
    Token eurobanku:
    - był softwarowy (wiec koszt mógł byc licencji co najwyżej)
    - z grubsza wiedziałeś co potwierdzasz.
    - po zainstalowaniu nie miał interakcji ze światem zewnętrznym (poza
    wklepywaniem kodu i odczytywaniem potwierdzenia)
    I komu to przeszkadzało? [1]

    KJ

    [1] strzelam że marketoidom, bo nie mógł być użyty do śledz^Wprofilowania
    użytkownika.

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 39. Data: 2020-07-02 20:53:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >o przepraszam.
    >Token eurobanku:
    >- był softwarowy (wiec koszt mógł byc licencji co najwyżej)

    Na pecety, na smartfony ?

    >- z grubsza wiedziałeś co potwierdzasz.

    Na ile z grubsza ?

> [...]
    >wklepywaniem kodu i odczytywaniem potwierdzenia)
    >I komu to przeszkadzało? [1]
    >[1] strzelam że marketoidom, bo nie mógł być użyty do

    A w czym problem wypuscic wersje 2.0 ?

    Ale:
    -nie byl podatny na jakies hackerskie manipulacje, typu odpalic
    program, zasymulowac stukanie w klawisze, odczytac kod z pikseli
    ekranu ?

    -bez komunikacji - na ile wiedziales co potwierdzales ?

    J.

  • 40. Data: 2020-07-02 22:56:50
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 02.07.2020 o 16:30, J.F. pisze:
    > A propos - mozna w milku miec dwie apki na dwoch telefonach ?

    Można.
    Jak zmieniałem aparat, to nie dopilnowałem wyłączenia starej apki,
    myśląc że to automat. I po jakimś czasie się zorientowałem, że
    autoryzacje są cały czas wysyłane na starą, której już oczywiście nie mam.

    --
    Alf/red/