  • 51. Data: 2020-07-03 11:53:31
    Temat: Re: Jebać dyrektywę unijną PSD2
    Od: z <...@...pl>

    Jak się zna pełne dane dowodu osobistego to można wiele zrobić

    Myślałem że masz jakiś bardziej błyskotliwy sposób ;-)

  • 52. Data: 2020-07-03 12:07:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.07.2020 o 11:43, Pete pisze:

    > Złodziej wyrabia sobie dowód kolekcjonerski na dane okradanego. I z tym
    > dowodem idzie do punktu operatora po duplikat karty SIM okradanego
    > delikwenta.
    >
    > I złodziej ma już SMS-y autoryzacyjne u siebie.

    A czego złodziej nie ma, że nie może na tym telefonie aplikacji
    autoryzacyjnej założyć? Zwłaszcza, że komputer ofiary już ma przejęty,
    bez tego smsy mu na nic.

    Serio pytam.

    MJ

  • 53. Data: 2020-07-03 12:14:46
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-07-03 o 11:46, J.F. pisze:
    > apka bankowa jest znacznie bezpieczniejsza, do czasu jakiegos zdolnego
    > hackera :-)

    Pasjonujące.

    > Pytanie tylko czy to naprawde bedzie "jednym kliknieciem", czy gdzies
    > jeszcze trzeba wpisac pin ...

    Oczywiście że trzeba.
    A biorąc pod uwagę podwójne logowanie to pewnie trzeba co jakiś czas
    przeczytać też SMSa
    To ma być ułatwienie? Dla kogo? Bank nie zapłaci za SMSy. Będzie miał
    zysk którym się z klientem nie podzieli BO TO BANK

  • 54. Data: 2020-07-03 12:16:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Michal Jankowski.
    On 03.07.2020 12:07 you wrote:

    > A czego złodziej nie ma, że nie może na tym telefonie aplikacji
    > autoryzacyjnej założyć? Zwłaszcza, że komputer ofiary już ma
    > przejęty, bez tego smsy mu na nic. Serio pytam.

    Możesz jaśniej?

    --
    Pete

  • 55. Data: 2020-07-03 12:20:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.07.2020 o 12:16, Pete pisze:

    > Możesz jaśniej?

    Nie mogę. Nie umiem jaśniej.

    Piszesz, że aplikacja jest bezpieczniejsza od sms. To ja się pytam,
    dlaczego złodziej nie może założyć aplikacji na telefonie z duplikatem
    karty sim?

    MJ

  • 56. Data: 2020-07-03 12:24:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-07-03 o 11:46, J.F. pisze:

    > (*) jak myslisz - ile aplikacji moze czytac twoej sms ?
    >     a potem zobacz - ustawienia/aplikacje/ustawienia/uprawnienia
    > aplikacji/SMS

    No właśnie z tym walczę. W niedzielę w nowym telefonie zablokowałem
    wszystkim aplikacjom dostęp do wszystkiego co według mnie nie jest
    niezbędne.
    Wszystkie siedzą cicho z wyjątkiem jednej cholery. Nie da się normalnie
    używać telefonu. Wkurza mnie. Co przyjdzie do mnie SMS, albo ja chcę
    wysłać, a chyba nawet tylko zajrzeć, albo jak chcę zadzwonić, albo jak
    ktoś dzwoni a wręcz wydaje mi się, że czasem ot tak bez powodu (może jak
    uzna, że ktoś go poruszył) to się ten durny telefon na mnie wydziera
    okropnym hałaśliwym sygnałem (czasem dodając 'Hallo Moto') że:

    Błąd Usługi Google Play i że będzie działać prawidłowo dopiero jak jej
    dam dostęp do następujących elementów:
    - Aparat,
    - Kontakty,
    - Mikrofon,
    - Telefon,
    - Czujniki na ciele,
    - SMS,
    - Pamięć wewnętrzna.

    Skoro nie ma dostępu do SMS-ów to skąd wie, że właśnie przyszedł i
    trzeba mi się przypomnieć.
    Już ze sto razy kasowałem ten komunikat. Chyba mnie złamie. Już mam dość
    tego wrzasku.

    Może ktoś wie, jak nie dając mu dostępu zablokować te komunikaty. Da się
    tę usługę jakoś usunąć. Nie widzę wśród widgetów który symbol jej
    odpowiada - to byłby początek drogi do jej namierzenia i może jakiegoś
    zablokowania.

    Najpierw nie wiedziałem co to takiego ten Google Play (myślałem, że może
    jakaś muzyka). Ale już wiem, że to podobno służy do pobierania sobie na
    telefon wirusów.

    No dobra, jeśli nawet ktoś lubi pobierać wirusy to tej aplikacji
    powinien wystarczyć dostęp do pamięci wewnętrznej.
    Ale dlaczego ona ma mieć prawo:
    - podglądać mnie (aparat),
    - sprawdzać moich znajomych (kontakty),
    - podsłuchiwać mnie (mikrofon),
    - podsłuchiwać, co ktoś do mnie mówi (telefon),
    - czujników na ciele (na tyle na ile wiem) to nie mam to jakim cudem on
    sobie wyobraża dostęp do nich,
    - jeszcze chce podglądać moje SMS-y, albo co gorsza to wysyłać bez mojej
    wiedzy - a ja potem będę za nie odpowiadał.
    To jest chore.
    Może Unia powinna się zająć zablokowaniem takiej wymuszonej inwigilacji
    zamiast wpływaniem na to jak banki dbają o nasze pieniądze. To powinna
    być wolna wola banku, a klienci by 'głosowali nogami'.
    P.G.

  • 57. Data: 2020-07-03 12:38:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Michal Jankowski.
    On 03.07.2020 12:20 you wrote:

    > Nie mogę. Nie umiem jaśniej. Piszesz, że aplikacja jest
    > bezpieczniejsza od sms. To ja się pytam, dlaczego złodziej nie może
    > założyć aplikacji na telefonie z duplikatem karty sim?

    Oczywiście że może.
    Ale ja się o tym dowiem powiadomieniem w mojej aplikacji.
    I zdążę zareagować.

    --
    Pete

  • 58. Data: 2020-07-03 12:39:57
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-07-03 o 12:24, Piotr Gałka pisze:
    > Skoro nie ma dostępu do SMS-ów to skąd wie, że właśnie przyszedł i
    > trzeba mi się przypomnieć.

    Dobre. Znaczy cały Android jest niebezpieczny.

    Da się autoryzować przelewy na innym PC z windowsem?

    Istnieje taki bank?

  • 59. Data: 2020-07-03 12:48:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.07.2020 o 12:24, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > tego wrzasku.
    >
    > Może ktoś wie, jak nie dając mu dostępu zablokować te komunikaty.

    Spróbuj wyłączyć powiadomienia od tej aplikacji. Tylko poszukaj, o którą
    naprawdę chodzi, bo u mnie widzę dwie:

    Sklep Google Play
    Google Play Services for AR

    (ta druga widoczna dopiero w 'zaawansowane').

    MJ

  • 60. Data: 2020-07-03 13:06:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]

    >- SMS,
    >- Pamięć wewnętrzna.

    >Skoro nie ma dostępu do SMS-ów to skąd wie, że właśnie przyszedł i

    Byc moze system wie, ze przyszedl, i ma zapisane, zeby uruchomic
    usluge ...

    >Już ze sto razy kasowałem ten komunikat. Chyba mnie złamie. Już mam
    >dość tego wrzasku.
    >Może ktoś wie, jak nie dając mu dostępu zablokować te komunikaty. Da
    >się

    Wyrzucasz ten durny telefon i kupujesz sobie iphone :-)

    >tę usługę jakoś usunąć. Nie widzę wśród widgetów który symbol jej
    >odpowiada - to byłby początek drogi do jej namierzenia i może
    >jakiegoś zablokowania.

    A zobacz czy masz mozliwosc jej wylaczenia ... ja juz nie mam :-)

> [...]

    >Może Unia powinna się zająć zablokowaniem takiej wymuszonej
    >inwigilacji zamiast wpływaniem na to jak banki dbają o nasze

    Napisz do nich.
    Patrzac na urzednicze zapedy ... moze zareaguja, i to nawet chetnie
    :-)

    >To powinna być wolna wola banku, a klienci by 'głosowali nogami'.

    Na razie tak zaglosowali, ze po sms moze ci grzebac google lub apple
    innego wyboru nie masz :-)

    J.